Sunday, June 11, 2017

Anak -Anak Pulang Bercuti

Alhamdulilah
Aanak2 atie dah pulang bercuti utk bersama2 kami dibulan Ramadhan ni
ADIK blk ari khamis ptg
Kami jemput Adik kat UIA & ABG plk ari Jumaat
Tak ambik Abg pon....naik bas jer....kami ttgu kat stesen bas TI
Happy sgt2 bila anak2 dah ada depan mata
Biasa klu sahur/berbuka puasa
Teringat kat anak2...apa diaorg mkn berbuka..mkn time sahur..bgn ke/tak
Semua dirisaukan,..hehe
Adik dah blk ni blh ler ibu mula membuat kuih raya
Ada lar kawan kat dapo...takde la mengantuk sensorang

Hadiah dari ABG & ADIK...sempena besday ibuayah yg dah 'trlepas'..hehe

Saturday, June 10, 2017

KISAH RENOVATE RMH(2016)


Bila Ramadhan ni
Teringat kisah kami yg renovate rumah...ruangtamu & tambah satu bilik lg
Mmg sepahnya jgn citer la..berhabuk lagikkk!
Tgk rumah jd camtu..sedih plk rasanya
Kami mmg berbuka puasa..sahur & bermlm kat umah MIL jer
Kat rmh mmg xblh nak tido..sepah dgn brg2!!
Dari pg sampai ptg
Kdg2 sampai  kul 2-3pg pekerja2 brkeje....sbb kami nak cpt siapNak rayaaaa!!
Akhirnyaa
1 syawal semua settle..tp dlm rmh mmg 'kosong' lar...tak sempat nak nyoping perabut
Auto gate pon pasangnya 30 Ramadhan jgk
Mmg sepah sakan & klm kabut dlm rumah
Nasib lar ada ank dara atie tu... Adik...dia lar yg byk tlg atie mengemas
Abg dgn My IMAM 
Mengemas bhgian luar rumah...kmskn apa yg patut
Letih jgn citer larrr
Tp happy rumah siap...klu adik berdik /sedara mara dtg..mmg selesa dah.
Alhamdllh atas rezeki yg Allah berikn buat kami.
Arwah Apak pon sempat jgk nginap kat 'rmh baru' kami
Seronok dia ada bilik sendiri






Friday, June 9, 2017

Berpuasa Di Kedah

Salam semua
Dipermulaan awal Ramadhan kami menyambutnya di Kedah
Berbuka & bersahur dgn ABG(anak llaki)
Kebetulan awal Ramadhan jg..ABG exam
Jadi kedtgan kami berdua jg utk bg semangat kat ABG utk menghadapi examnya
3hari 2mlm jg kami disana
Sebnrnya kami ada rumah sewa kat sana..jd xde masalah utk penginapan
(Nanti atie citer)
2 hari jgk makan lauk pasar Ramadhan..best jgk g pasar Ramadhan negeri org
Spt biasa juadahnya pasti berbeza dgn negeri Perak ler
Tp kami xcerewet mkn...blh jer.
Bial nak blk
Sedih plk rasa hati..ngenangkn keadaan Abg bersahur sorang2
Bertabah la nak...
Ada ibuayah aritu.....sempurna la berbuka..bersahurnya
Balik cuti nanti Ibu masak sedap2 yer
Semoga berjaya dgn cemerlang dlm exam...Aamiin

Kawasan taman rumah sewa kami di Kedah
© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™