Friday, September 12, 2014

Pais Telur Ikan Duri

 Assalamualaikum semua
Arini anak2 semua dah ada kat umah..seronoknyaaa!
Antara juadah tghari yg atie msk arini
Pais telur ikan duri!
Korang pernah makan tak pais camni
Sedap OOO..
Tp mmg jarang dpt jumpa telur ikan duri ni
Sepiring tu jer 5 henggit
Murah ke/mahal ya?Atie rasa cam murah bebeno....
Suka My IMAM mkn tghari td
Ya laa..anak2 dah ada semua....ada lak pais telur ikan
Nambah2 nasik larrr
Alhamdulilahhhh
Msk dalam PEMANGGANG AJAIB jerrr..


atie suka mkn nasi berulam ngan mangga muda...sedap!!!

11 comments:

Sue said...
This comment has been removed by the author.
Sue said...

salam. komen atas tu sy terdelete. hehe.. nk tanya, kat mana ade jual telur ikan tu. teringin nk makan.. last makan masa kecik2 dulu.. susah nak carik la kat area kajang ni..

Azura Aziz said...

ohhh, mmg besar2 camtu ekk telor ikan duri ni.. biasa jumpe telor ikan kecik jer..

LiNa_Pg said...

Tak pernah makan telur ikan pesen camni..nampak pun sedap

JaSSNaNi said...

assalam kak atie..
amboiii makan anak beranak sampai tak nampak org belakang ni.. hihihi.. atieeeeee)))))) nani nak gak telo ikan gini.. tapi tk de kat puchong.. camne ek nak kirim dengan kak atie? hmmmm bebaru ni gi beli ikan duri gak.. murah gile ikan duri.. rm3.50 je sekilo.. tu pun time hari merdeka je.. kalau tidak jual rm7.90 sekilo ikannya.. telo nye kalau untung sabut timbul.. ada la telo kat dalam tu.. kalau takde luck.. takde la telo ikan nye.. beli 2 ekor.. dapat sekor je yg ada telo.. tu pun tak besor mana.. telo ikan ada besar ibu jari kaki je.. x besor kan.. tapi anak2 tak makan.. hanya nani dan suami.. kitorang belah dua.. makan sorang sikit.. jadi ler.. wat lepas kempunan telo ikan.. bukan ikan tembakul ye.. kalau balik kampung.. insyaALLAH ada telo ikan.. sbb mak duduk di kampung yang ada perusahaan ikan duri kering.. jadinya telo ikan di jual atas permintaan.. itu pun dah lama nani makan.. mengandung fiyya dulu.. skrg ni nan ado lagi... sbb dah lama x balik kg.. raya lepas balik kg org sebok beraya.. takde siang ikan.. jadi takde rezeki.. :) murah giler kan rm5 tu.. tapi kalau musim dulu.. abah siap buat kenduri lagi.. makan kari telo ikan je.. sebab kalau musim telo ikan abah beli ngan perusahaan ikan kering duri tu.. sekilo rm5.oo je.. murah kan..

JaSSNaNi said...

assalam kak atie..
amboiii makan anak beranak sampai tak nampak org belakang ni.. hihihi.. atieeeeee)))))) nani nak gak telo ikan gini.. tapi tk de kat puchong.. camne ek nak kirim dengan kak atie? hmmmm bebaru ni gi beli ikan duri gak.. murah gile ikan duri.. rm3.50 je sekilo.. tu pun time hari merdeka je.. kalau tidak jual rm7.90 sekilo ikannya.. telo nye kalau untung sabut timbul.. ada la telo kat dalam tu.. kalau takde luck.. takde la telo ikan nye.. beli 2 ekor.. dapat sekor je yg ada telo.. tu pun tak besor mana.. telo ikan ada besar ibu jari kaki je.. x besor kan.. tapi anak2 tak makan.. hanya nani dan suami.. kitorang belah dua.. makan sorang sikit.. jadi ler.. wat lepas kempunan telo ikan.. bukan ikan tembakul ye.. kalau balik kampung.. insyaALLAH ada telo ikan.. sbb mak duduk di kampung yang ada perusahaan ikan duri kering.. jadinya telo ikan di jual atas permintaan.. itu pun dah lama nani makan.. mengandung fiyya dulu.. skrg ni nan ado lagi... sbb dah lama x balik kg.. raya lepas balik kg org sebok beraya.. takde siang ikan.. jadi takde rezeki.. :) murah giler kan rm5 tu.. tapi kalau musim dulu.. abah siap buat kenduri lagi.. makan kari telo ikan je.. sebab kalau musim telo ikan abah beli ngan perusahaan ikan kering duri tu.. sekilo rm5.oo je.. murah kan..

adda syuhada said...

Assalamualaikum teruja saya tgk telur tu..xpernah plk jumpa..

saniah ibrahim said...

kakak tak pernah buat pais telur ikan duri ...tak tau cmna rasanya.tapi kalau ada kakak masukan telur tu pada asam pedas ikan duri sekali.

Rai Ourkizuna said...

Memang lama sumgguh saya tak makan telur ikan ni.. Mak saya suka goreng dlm daun pisang. Lumur gaam kkunyit je. Sedappp.. Adehh.. Terliur dah ni kak..

Amie said...

Murah tu Atie kalo RM5... aduhai kalo kita beli ikan duri, kita siang sendiri maunya habis pecah telur kena pisau pasang menyiang ikan ha hahahhaah...

farrafaizal said...

Salam... share kan la resepi pais tu... nmpk sdp je... dulu mkn msk asm pds je.. hihi

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™