Friday, May 8, 2015

GULAI MASAK LEMAK CILI PADI UDANG

Salam semua
Arini anak2 atie kumpul semua...mcm ramai anaknya yer..hihi
ABANG(anak llaki) blk bercuti semlm
Blk pon kjp jer...esok blk dah
Blk asrama...ahad dah mula exam pertghan tahunnya
TP nak blk rmh gak..ikutkn jer
Bila anak2 ada semua..semangat nak msk
Ni udang yg My IMAM beli kat pasar....blh tahan lar besarnya
Tu atie msk gulai..syok sikit!
Jemput semua...

Bahan-Bahan:

Udang secukupnya (bersih dan tos)
10 biji cili api (kalau nak pedas boleh tambah)
1 inci kunyit hidup (2-3 tsp kunyit serbuk)
Santan (kalau nak pekat guna pati santan, ikut citarasa)
1-2 keping asam keping (2 tsp air limau nipis)
garam

Cara-cara:
1. Tumbuk cili api, kunyit hidup dan sedikit garam sehingga lumat.
2. Masukkan bahan yang ditumbuk tadi ke dalam periuk bersama santan dan masak dalam 5 minit. Kacau selalu supaya tidak bertahi minyak.
3. Masukkan udang, asam keping dan garam secukupnya.
4. Kacau sesekali sehingga mendidih.
5. Masukkan kacang buncis dan biarkan sehingga betul-betul mendidih.
6. Hidangkan.

16 comments:

Nieyl said...

Singgah pagi...
Sedapnyer...nieyl klu nak makan seafood kena telan ubat dlu...

Rai OurKizuna said...

boleh tahan tu sizenya.. aduh.. saya hantu udang.. susah nak dapat size macam ni dah..ada pun mesti harga mahal gila..

Khai♥Rin : anies said...

sodapnyerr

aji nugraha said...

waw sedap sekali bikin perut keroncongan saja... saya lagi konsumsi Jelly Gamat Gold G Obat Kanker Lambung Tradisional apakan tidak apa apa makan makanan ini???

Sura Mohd said...

Wahh..sedapnya Atie..
memang puas dapat udang beso cam ni..:)

adda syuhada said...

waw sedapnya....lapar perut plk..

syalinda johari said...

sedapnya tengokkkkk

IBU PUSPITA said...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

sherlina karina said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi wwwasianbet77com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kak atie,
waaaaaaaaaaaaaaaa
masak lomak is my peberet

raka dimas said...

Thank you for your articles that you have shared with us. Hopefully you can give the article a good benefit to us.
Obat Kesemutan Di Telapak Kaki
Obat Kesemutan Pada Ujung Jari
Obat Kesemutan Di Jempol Kaki
Obat Syaraf Kejepit Di Kaki
Obat Kesemutan di Kepala

candra wijaya said...

resep bumbu rempah yang menggoda Obat pelancar haid

ardi herbalalami said...

Jual Blueberry Juice Green World Tradisional Herbal Alami Yang Ampuh Dan Aman

kayamba gumbz said...

My blog this Obat benjolan di vagina | Cara Menyembuhkan Mata minus Dengan Cepat Dan
Mudah
| Obat Campak Rubella Tradisional | Obat Radang Rongga Hidung Tradisional Thanks....

kayamba gumbz said...

Izin share Obat Demam Thypoid Tradisional nice Obat Peyronie again Obat Sakit Ulu Hati Dan Sesak Nafas too Obat Dermatitis Stasis Tradisional again Obat Pelebur Batu Empedu Tradisional grrrrrrrrr!....

wildan herbal said...

excuse me, for share my blog Obat ginjal bengkak herbal fatty Obat gagal ginjal akut tradisional manjur amazing...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™