Thursday, June 3, 2010

Aiskrim Oreo.

Salam semua....ptg tadi buat eskreem oreo(2 adunan lg!)....dpt la 1 tapaware eskreem yg biasa tuh.saje buat tuk anak2 yg akan blk brcuti esok,kesukaan anak2 atie nih!tp lom beku lg....sbb br buat.jgn sapa2 mintak lak....cair lg.mesti korang dh plan nk bwk anak2 bercutikan?atie ngan Mylaling xde plan nk g mana2....selalu tanya anak2 dulu nk g mana!biasanya xde la g jauh2 pon sbb sian lak laling atie tue drive sorang2....tp kesukaan anak2 atie tpt mandi manda la.klu nk g mana pon,mungkin minggu ke2 sbb minggu nie,anak llaki atie(siAbg) lom ct lg...mggu ke2 sok baru dia mula brcuti.korang layan la eskreem atie tue yer.....
















Bahan-bahan:(1.5 liter)
(atie buat 2 adunan)
2 1/2 cup - Dutchlady full cream milk perisa coklat
2 1/2 cup - Nestle coffemate creamer powder
1 packet kecil - biskut Oreo



Cara-cara:
1.Masukkan susu coklat dan coffeemate ke dlm blender dan blend sehingga 5 minit. Masukkan 2-3 keping biskut oreo (dengan krim nya sekali) dan blend lagi hingga sebati. Tak payah letak gula sbb biskut dah manis.
2.Masukkan dlm peti sejuk beku lebih kurang 2 jam atau sebelum membeku, kluarkan dan blend sekali lagi. Patah-patahkan biskut oreo selebihnya dan campurkan dalam aiskrim dan tabur sedikit untuk topping.
3.Masukkan dlm peti sejuk beku semalaman. Sedia untuk hidang bila-bila masa. Selamat mencuba

2 comments:

kakchik said...

salam k.atie.
ingatkan bbrp hari tak nampak sibuk bercuti rupanya sibuk buat persiapan menanti anak2 pulang...
nampak sedaplah aiskrim tu, senang pulak nak membuatnya.
rasa macam nak try jugak la tapi kami berdua ni kurang minum minuman/mknn sejuk. utk anak2 sedara blh kot.

♥LOVE2COOK♥ said...

Whoa aiskrim, mintak kak! whole tupperware! :D

Dear, pls accept a Thank You card from love2cook ya! :D

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™