Tuesday, January 12, 2010

Adik Ke Asrama Sains....(1)

Semalam,jam 8.30pg kami brtolak ke sek asrama Adik di SMSBD....walaupon mengikut surat yg diterima,pendaftaran kul 9pg....tp bila sampai kt sana,dh ramai ibubapa yg hadir....cantik sekolahnya....kemudahan pon okey & senior2 pon baik2.... Urusan selesai kul 3 ptg....dh settle sume baru htr barang2 Adik ke bilik asramanya....nama bilik asrama Adik 'RUBY'....nama kelas Adik lak...Ibnu Sina....dan Adik dpt katil kt bwh dr 2 tingkat tue....ttg bilik pulak, cuma 6 pelajar je dlm 1 bilik(sume dr sek yg brlainan)....cadar,selimut,towel,baju batik,seluar track,T'shirt sek,lencana....semua beli kt kedai koperasi....selesai mengemas bj2 Adik kt dlm almarinya,kami turun ke kantin utk menjamu selera....lapar betui rasanya!!....dok situ dr pg hingga ptg...TAPI bab yg sayu hingga menitis airmata tue...masa nk meninggalkn Adik!!...tk pernah pisah ngan dia...(ibunya yg trlebih sedih!!)....blk umah...trpandang2 kelibat Adik...sedihhhhh!!! huwaaaaaa...

Dah besar rupanya anak ibu nie....





cantik kan permandangan sekolahnya...

4 comments:

Watierman said...

Tahniah Adik & buat Atie tabah lah ya...Akak yang anak dah besar2 ni pun...bab berpisah sebak....!Jangan kata tengok anak sendiri...tengok org lain nangis pun Akak terburai air mata...
Si Along dah masuk Tahun akhir diperingkat Diploma pun Akak masih menitiskan air mata bila berpisah dengan dia....ini yang lagi dua orang ni entah lah macam mana...tak tergambar!!
Bertuah Adik....dapat ke sana....jadi lah anak yang berjaya...dan jangan lupa jasa ibu ayah!!

PUTERA2PUTERI said...

salam akak......alhamdulilah semua dah settle no...akak kn tabah tam klu nk ank2 bejaya....sebak lak bc N3 akak tu...ieta dapat bayangkan cam na sunyinya....
too adik...selamat menenpuh ke alam baru dan selamat berjaya no...ingat pengorbanan ibu dan ayah....

E-na Zarina said...

Bila anak2 dah besar mcm ni lah kak nak kena berpisah...memang sedih dan sunyi yek...xpe kalau akak sunyi mai dtg umah e-na borak2 hihi

NekPP said...

Tahniah adik! teruskan semangat juang mu itu..All d best Adik! aminnn

ibu..eee tak maluuu..ekeke..nekpp pon 3x3 gekk..kuat nangis..ngeh3x..

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™