Wednesday, August 1, 2012

Pecal

Salam semua.
Alhamdulilah,selesai sudah Tarawih yg ke 12 dalam bulan Ramadhan tahun ini.
Semoga segala amalan kita diterima oleh Allah.Aminnn
Antara juadah berbuka kami hari ini....kuah pecal & sayurannya.Klu ada pecal camni..
atie xsuka mkn ngan nasi...suka ratah camtu jer.
Tp xleh mkn byk2..kang sakit perut lak maklum la sepjg hari perut kosong...tiba2 masa berbuka mkn camni.
Meragam la perot cam MyLaling tu la :D
Cukup la tuk kami mkn berdua...tuk berbuka jer,sahur kang dah xsedap...masak lauk lain lak.Biasa sahur atie msk simple2 jer...


22 comments:

Ummu Muhammad said...

sedapnye kaktie!

FnF Simple Life said...

cedap nye... nak pecal

MOH KEMBARA said...

Assalamualaikum Yong Atie,

cantik kuah Atie, mantop!

Ardini Humaira said...

lom penah pekena pecal. nanti nak cuba buat jugalah :D

jaakechik said...

jaa xpenah mkn pecal.. bila ntah boleh cuba mende nih.

Asmara said...

Baru dpt stok pecal dari kawan indonesia. Pengantinkuah rojak pun boleh. :)

Mas Sani said...

Bestnya ada pecal....ratah mcm tu saje pun dh cukup sedap...suka bau pecal yg ada cekurnya :-)

kak tini (umialya) said...

lama tak makan

Norzie hany said...

Sedapnya meratah pecal.Klik nuff atie.

Aida78 said...

sedappppnya....terliuh sudah...balik ni kene cari pcal jugak lah....

UmmiSyarni said...

org perak mmg suka pecal ke?my MIL slalu sgt buat pecal.sy kenal pecal masa kat U.suka sangat :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

bpak yui suka sgt mkn ni..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

nyam2... sedap nye pecal..

ummi_norseha said...

wah sedapnya akk...sy klu blik prk sllu srh mak mertua bt sedappp..:)tergoda nie...

Saya Disini said...

sedpnye..lm xmkn dh ni

umiyumi said...

Salam Kak Atie,
sedapnya pecal ni. dah lama tak mkn.. :)

Rai said...

kak atie,
saya confuse sikit..pecal ni dengan rojak johor tu lebih kurang sama ke? walau pun mak ayah johor dan ayah orang jawa tapi saya memang confuse sikit..nenek saya buat mcm ni kitorang panggil rojak je..tapi baru2 ni baru saya perasan orang panggil pecal! cuma, kalau rojak yg nenek saya buat tu ada nanas la.. adeh..terliur dibuatnya..

anitadiana said...

sedapnya tie..dulu selalu beli nak berbuka..sekarag ..makcik yg jual tu dah tak ada...tak tahu kat mana yg sedap...

Wanieys said...

pecalllll sedapnyerrr hihi

TiranaAduka said...

Assalamualaikum wbth..

kalau kt tempat saya panggik PECEL....

kat bazaar ada jual RM.2.50...tapikan sis.....nak jawa buat gak ...pure rasa pecalnya...ekekekkeek

fieda said...

ermm..sedap..

Masya said...

suke makan, dan menu wajib ada kalau raya kerumah embah hihihihi ...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™