Monday, April 13, 2015

GST oooo GST...

Bulan April ni..mmg sana sini citer pasal GST jer
Sebagai rakyat kita terasa sgt!
Dulu beli brg...byr utk harga brg jer
Skrg kena caj 6% lak
Ni citer My IMAM beli kayu rangka tingkap rmh kakakipar
Rumah kg yg sdg dibuatnya
Harga kayu jer....spt tertera pd resit...RM1380
TP trrrrrpaksa byr LEBIH
RM1462....semata2 dah dicaj GST 6%=RM82.80!
Tu kata My IMAM
Klu beli beras dgn duit GST tu...brkampit2 beras blh dibeli!
Kita yg dok 'dibawah' ni
Kena la ikut...arahan org2 atasan..Pak2 Menteri ni
Harga brg..bkn makin murah..lg mahal ada larrrr....camno?
Nak/tak nak trrpaksa beli gak
Sbb ianya satu keperluan....tambah2 brg mknan/ keperluan anak2

5 comments:

Kak Rose said...

Atie, kalau resit cam ni boleh terima ker?
takut pekedai tu amik kesempatan jer sbb tak ada no pendaftaran GST pun!

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

betul kata Kak Rose tu.. Kak Atie suh Pak Imam buat report ke KPDNKK

Puan Kutu said...

kita yg gaji rendah mmg terasa..byk Sgt yg ambik kesempatan,.so be careful kak atie

saniah ibrahim said...

mujorlah rumah yang kakak baru renovat ni dah siap sebelum gst kalau tidak parah juga lah nak menanggung nya.
apalah daya kita rakyat bawahan ni terpaksa akur dgn kehendak kerajaan,lagilah kakak ni yg ank2 belum ada yg bekerja agak terbeban juga.

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam kak atie,
redah dalam keterpaksaan kan3

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™