Tuesday, September 28, 2010

Jemput-Jemput Pisang.

Salam..selamat pagi dihari selasa!sarapan apa arini?kt umah atie simple jer...jemput2 pisang,kali nie atie copy resepi meow(MYR)...sedap...cam rasa kek pisang pon ada!...kt MYR mcm2 resepi jemput2 pisang leh kita cuba...la nie atie nk try resepi nie lak...pisang nie bwk dari kg aritu(makasih Apak)....xbwk bykpon sbb mkn brdua jer...anak2 bkn suka sgt ngan pisang2 nih!.jom layan resepi meow nih....(hai!resepi jemput2 pon nk letak??)....xpe la buat rujukan atie dimasa akan dtg....ye tak?...blh dipelbagaikn resepinya.....jom layannnnn...


Bahan-bahan:(sumber-(meow MYR)

*5-6 Biji pisang berangan(atie guna pisang awak)
*1/2 Cawan gula(kalau nak manis tambahlah gula lagi :) )
*1 Cawan tepung - bergantung atas besarnya pisang..(agak2 bila bancuh tepung tu jadi pekat dan tak cair oklah)
*1 1/2 sudu kecil bikarbonat soda
*Minyak untuk menggoreng

Cara-Cara:

1.satukan kesemua bahan di atas kecuali minyak lah ia.. dan perapkan selama 15-20 minit
2.selepas 20 minit tu sediakan kuali dan panaskan minyak utk menggoreng.. Gorenglah wat cam jemput2 tu sampai habissss...
3.sedia untuk dimakan.. sarapan atau waktu petang.. nyamnyam
Selamat mencuba... :)


2 comments:

♥LOVE2COOK♥ said...

Hi KakAtie, am joining U for cekodok!!! My fav lor...besnyeee...lama tak makan! :D

shiori_LA said...

2-3 hari lepas ada gak buat cekodok pisang nih...tapi tak sempat nak makan sebab pose hehehe...jemu dah makan kuih raya kan atie....

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™