Thursday, March 3, 2011

Roti Goreng Rangup

As salam semua & selamat pg!!...kena cepat2 n3 tuk hari nie sbb sat lg nk g umah makcik MyLaling lagik!...menu sarapan kami arini...roti goreng rangup & nasi goreng..simple jer.nanti xder blk umah sampai ptg,mandi2 & salin baju kt umah MIL jer(umah MIL kt sana gak..)...malas nk ulangalik ke umah atie kt taman nih!.okey lar..nk siap2.....pada yg sudi brtandang...silalh masuk keumah atie yer....mkn apa yg ada atas meja.Daaaaa....
Bahan :(sumber:hasue & mas)

8 keping roti
Serikaya - Secukupnya
2 cawan Tepung gandum
2 1/2 cawan air
2 sm Marjerin
1 sudu kecil garam dan gula(gula bkn nk bagi perasa tp nk bg kuih sdikit berkilat je)
Sedikit pewarna kuning

Cara :

Di dalam bekas,satukan tepung bersama marjerin,garam dan gula. Bancuh dgn air(guna whisk lg senang)warnakan kuning dan ketepikan.
Ambil 2 keping roti dan intikan dengan serikaya dan potong ikut citarasa..nak cantik buang kerak tepi pun boleh.
Panaskan minyak di dalam kuali utk menggoreng.
Celupkan roti td ke dalam adunan tepung dan goreng segera sehingga keperangan. (Sy suka sedikit hangus,lg rangup!)
Tips: Roti yg dipotong pd saiz kecil lebih menarik perhatian si manja anda.
Ngah lam kuali..

13 comments:

HALAMANKU said...

Kak Tie..Tok! Tok! Tok!.. dah pergi ker..hu hu hu.. erma tapau jek roti rangup tu yer.. sedap,, he eh he rindu akak...

Fieza79 said...

fieza kalau buat..selalu celup telur je terus cmpak masuk dlm kuali...tkde pula letak tepung kasi ada kerak2 tu...mesti sedap dn rangup lg kan...

izahdaut said...

sedap sedap..saya pun dah buat gak neh

ain (sweet thots) said...

atie... sama la sarapan kita pagi ni ;) tp intinya tu ain letak dulce de leche, hiihii... sedap ^_^

aDieyZa said...

sedapnya.. nak cuba jugaklah nanti..

mokwonik said...

senang dan sedap , memang selalu mokwo buat..yummy krup3X..

Izan Ishak said...

versi camni izan tak pernah buat lagi kak atie...nmpak best je ni~

Kamalia said...

akak,dah lame simpan resipi nih..ni smlm br je dpt seri kaya dr mesia..bolela buat dah..teringin sgt..

kakyon said...

atie..minta izin nak mencuba..

Myra Jay said...

Wahh sedapnyer.. Thanks kak, esok nk try buat la utk sarapan :)

ieda said...

hermmmm sedap kak .. sesekali layan roti ranggup nie best kan :)

LinRosly said...

Assalamualaikum Atie...

Sedap buat minum2 petang...

HomeKreation said...

Respi yg mudah tapi dok tangguh2 tak terbuat lagi ni... rangup nya namapk yg Atie punya ni.

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™