Tuesday, August 24, 2010

Menu Ramadhan ke 13.

Salam dihari selasa....mungkin skrg masing2 ngah bz ngemas umah sbb selalunya 10 hari terakhir tue sibuk membuat kuih raya(atie la tueee....)atie pon camtu la gak...sorang 2 dok umah ....ngemas la sikit2!.mana yg barang yg berat2 tue tggu la Laling/anak bujang atie blk nanti.... anakbujang atie tue, klu ajak kemas2 nih mmg dia sukee....Adik pon sama gak(dah jadi anakdara kan?)...tapi anak2 kita nie,jgn dipaksa sgt buat keje umah(bkn dibiarkn x tolong buat keje umah maksud atie...tp kita arahkn dia buat keje umah gak tapi jgn cakap berulang2 benda yg sama..)...borink dia nanti klu kita membebel jer(sekali cakap,sudah la!)....biar apa yg dibuat dgn kehendak dia sendiri...pastu kita puji2 la dia,Insallh rajen budaknya nanti!. ...itu apa yg atie selalu amalkn la...laen org laen caranya didikkannya.
....kite nie,masing2 ada anak...mcm2 ragam & perangainya....ye tak???klu blh kita nak la anak2 kita jadi yg soleh & solehah....selamat di dunia & juga Akhirat,Insallh.okey la,kita layan gambo masakan atie semlm....simple jer,pajeri nenas,sambal kerang & ayam percik(Laling beli nih!).pemanisnya lak...atie buat pengat pisang(aritu tgk bubur kcg la..bubur jagung la..kt umah korang semua.)..kecur lak atie tgk....kebetulan semlm MIL kasi pisang abu...atie buat la sepeyok kecik pengat pisang nie....mmg puas mkn,Alhamdllh.



Ayam percik nie Laling atie beli kt Pasar ramadhan...kt tpt org laen bkn yg mahai aritu...2henggit jer(beli 1 ketui jer,mkn berdua)
Pengat pisang idamanku...hikhik

6 comments:

ijayuji said...

Salam kak atie cayang, sedapnyerrrr sambal kerang tu! kita ni bercinta sikit kalau nak kopek dia kang gatal2 ehehe.. tp mmg fev kita kerang2 gini.. sedapnyer! nanti nak carik kerang jugak terliur dah tgh2 hari gini tgk sambal tu :D pengat pisang pun suke!!!!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam ika..klu kerang nie..k.atie suke wat rendang jer tapi HB suh buat sambal lak..ngikut aje la...

Jiya said...

uihh.. sambal kerang... haihhh! godaan di bulan posa ni. *wat2 tak nampak

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam jiya...mmg sedapkan tapi lam bulan pose nie..nafsu makan kurang lak...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

bulan puasa ni tak jumpa si kerang ni langsung.

Agaknya semua borong utk berniaga agaknya..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam azrina..kt ini ada jer memanjang....

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™