Tuesday, April 15, 2014

Alat Buang Sisik Ikan

 Lama dah cari benda 'alah' ni
Jumpa gak...jauhh jumpanya kat Tg Karang..hewhe
Kebetulan lak
Singgah mkn kat kedai...jumpa org jual mcm2 brg
Atie beli ni jer(blh caya ke?hehe..)
KEBETULAN
Kaler biru lak...lagik suke!
Biasa atie buang sisik ikan guna pisau jerr
Tp klu 
Ikan yg jenis besar2 ke..cam ikan haruan,ikan merah
Sampai luka2 jari atie nk buang sisiknya
Ada 'benda' ni
Mudah lar keje atie.
Korang buang sisik ikan guna apa yer??

7 comments:

Ayu said...

asalam atie,
oh akak punya dia ada penutup..
kalau kita buang sisik ikan tu ia akan masuk kedalam bekas tu jadi sisik ikan tak terpelantinfg merata2 & tak tersumbat kan sinki air..ini jenis yang kat penjual ikan kat pasar gunakan kan..:)

Sura Mohd said...

sura pun baru jugak ada benda alah tu..murah jer tp nak membelinya tak terbeli sebelum ni..hihi:)
sebelum ni sama macam Atie..pakai pisau jer..:)

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

aah..alat ni mmg sgt membantu kalau nak buang sisik ikan. :)

saniah ibrahim said...

akak dah lama ada benda ni tpi jarang gunakan ....apek kat pasar dah tolong siangkan ikan ...

Cho Zila said...

dulu rumah mak der ... tapi kitani beli ikan sibuk suruh orang buangkan...

Azura Aziz said...

Alycia tak pernah ada ni kat rumah.. sbb kat pasar minta org tu buang sisik sekali..

sal ya said...

Kedai yg buat. Tggl blk msk je.

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™