Tuesday, April 15, 2014

Tauhu Telur

Fenomena kat alam maya skrg..Tauhu telor
Firstime
Atie membuatnya..sampai My IMAM bising tak habis2 memsk kerjanya
Kebetulan anakbuah My IMAM dtg
Rezeki diaorg lar
Komen diaorang?Sedap la cik atie...
Hehehe..Alhamdulilahhh
Pasni klu anak2 blk bercuti...mesti buat/msk resepi nih!
Tp atie ada la derhaka sikit
Sbb tambah karot & kacang buncis..yg ditumis dulu
Br dimasukkan lam adunan
Pd kengkawan..jom try lak...mmg berbaloi!

Tauhu telur:(Sumber:Milakitchen FB)

Bahan2nya:
4 ketul tauhu biasa(saya guna 3 kpg shj)
2 tiub tauhu jepun(egg tofu)
Isi udang@ayam
Telur 4 biji.(2 biji utk di blend dan 2 biji utk di salut tauhu masa nak goreng)
Cili merah(saya guna 2 tangkai,buang bijinya dan di potong halus2)
Daun sup or daun bawang(saya guna daun sop,di potong halus)
6 biji bawang kecik(di potong dadu)
Serbuk rasa maggi(saya guna kiub pati ayam)
Serbuk lada sulah
Kalau rasa tawar,tambah sedikit garam.
Atie tambah carrot & kacang buncis yg ditumis trlbh dahulu

Cara2nya:
Blend tauhu2,bersama 2 biji telur,pati kiub n isi ayam.pas tu masukkan
Daun sup,cili merah dan bawang kecik.kalau tawar masukkan sedikit garam.gaul
Semuanya hingga sebati.letakkan adunan di dalam di dalam bekas n boleh la dikukus
Selama 20 atau 30 minit.biarkan sejuk dan boleh la di potong n celup di dalam telur n
Boleh la di goreng.nak makan dgn cili sos pun boleh


9 comments:

MissNadia said...

sedapnya.. nanti nak cubalah

Knor said...

Salam atie, mcm nk buat juga le....

hujan2 mcm ni..semua sdp

Sura Mohd said...

memang tengah meletop resepi ni kat Fb..belum cuba lagi..:)

Sally Yatiey said...

Sedapppp ;D

Siti Norshimah Md Yasan said...

Kak Atie... macam sedap. kalau anak-anak mesti dia suka..

Yanti Isa said...

akan dicuba jugak nanti .. nisha tengah diet atkins, dah turun 2 kilo dalam 2 hari.

n O e s u h a i m i said...

ooo guna kaedah kukus....menarik...n nampak sedap...

IeRA said...

salam..

mmg sedap, ira pun dah buat hari tu

sal ya said...

Blh try ni.

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™