Sunday, April 27, 2014

Kek PIsang Dalam PEMANGGANG AJAIB

 Selamat berhari mggu semua
Semlm sempat la msk kek pisang...dlm pemanggang ajaib jer
Mmg tak mengecewakn
Sbb kek naik dgn jayanya...pemanggang mmg trbaek!!
Terima kasih
 Kpd Qasehhoney yg brkongsi resepi..k.atie kongsikn kat sini lak ya.
Pd yg ada pemanggang ajaib tu
Leh try resepi ni
Mudah sgt membuatnya...tak yah ssh2  nak cuci oben
Kek pon tak melekat
Mudah shj nak kuarkn...kemudian cuci dgn span basah
Leh simpan pemanggang kita!
Klu ada yg nak oder
Just PM atie utk tawaran harga yg menarik!!

Kek Pisang(sumber:QasehHoney)

2 cawan tepung gandum
1 cawan gula
2 biji telur
1/2 cawan minyak masak
3 biji pisang
1/2 sudu kecil soda
1/2 sudu kecil baking powder
sedikit esen vanila

Cara-cara.

Ayak tepung tepung bersama soda dan baking powder.
campurkan telur, gula, pisang dan esen...mixer kan ( saya bland jer )
lepas tu masukkan tepung tadi dan akhir sekali masuk kan minyak masak.
Masukkan dalam pemanggang ajaib, bakar selama 10 minit tanpa tutup penutup pemanggang tu
kemudian selepas 10 minit tutup penutup dan bakar lagi 10 minit atau sehingga masak.
Api dapur gas tu bukak yang paling kecik macam masak nasik yang dah nak masak tu...tau kannn..hihi
Lepas masak bukak penutup biarkan sejuk, boleh di hidang dan makan.....

12 comments:

Cik Anita said...

Ya Allah.. serba guna sungguh.

Kek Pisang pun boleh dalam pemanggang ajaib ni? Rasa tetiba macam nak oder plak.. huhu..

adyna said...

Mmg serbaguna ye... Seronok bila buat Kek menjadi ;)

TeacherAzimah said...

Yummy sungguh nmpknya ni kak atie...

Siti Norshimah Md Yasan said...

ada juga pemanggang ajaib ni. tp tak pernah pulak buat kek. kena cuba ni..

Siti Norshimah Md Yasan said...

ada juga pemanggang ajaib ni. tp tak pernah pulak buat kek. kena cuba ni..

Puan Kutu said...

segalanya mudah dengan pemanggang ajaib..kek pisang pun boleh!hehe

Puan Kutu said...

segalanya mudah dengan pemanggang ajaib..kek pisang pun boleh!hehe

Bannister Road said...

Boleh tak kukus pulut dalam tu? Bakar ayam boleh tak? Harga satu berapa? Menangware ka?

sarimah Jusoh said...

Nk Cuba la cm senang je

Shima Arif said...

Tq sis.....senang...da try...tp blm rasa...

Shima Arif said...

Tq sis.....senang...da try...tp blm rasa...

Shima Arif said...

Tq sis.....senang...da try...tp blm rasa...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™