Friday, February 28, 2014

Roti Goreng Rangup

Salam
Juadah ptg kami...buat pon tak byk...
Suka msk roti camni..ranggup jer bila dikuyah..
Atie paling suka....tang kerak2 tepi roti tu..sedapppp!
Tp xleh mkn byk2 sgt...sbb manisss
Atie guna serikaya AGROMAS
Xder rajin nk buat kaya sendirik...'buat kat kedai' jerrr
Jemput mkn semua..bancuh air sendiri ya
(^_^)

Resepi Asal : HaSue@myresepi.com.

Bahan :
8 keping roti
Serikaya - Secukupnya
2 cawan Tepung gandum
2 1/2 cawan air
2 sm Marjerin
1 sudu kecil garam dan gula(gula bkn nk bagi perasa tp nk bg kuih sdikit berkilat je)
Sedikit pewarna kuning

Cara :
Di dalam bekas,satukan tepung bersama marjerin,garam dan gula. Bancuh dgn air(guna whisk lg senang)warnakan kuning dan ketepikan.
Ambil 2 keping roti dan intikan dengan serikaya dan potong ikut citarasa..nak cantik buang kerak tepi pun boleh.
Panaskan minyak di dalam kuali utk menggoreng.
Celupkan roti td ke dalam adunan tepung dan goreng segera sehingga keperangan.

8 comments:

cheqna said...

boleh cuba ni =)

Eyma Balkish said...

Ingin mencuba juga dan harap tidak terlalu berminyak...

LiNa_Pg said...

Assalam kak atie, memang sedap roti goreng ni..wat minum petang atau bekfas memang sedap kan??

kak ina kl said...

sedap dan cepat nak buat..nanti bolehlah cuba

Bbwana adienia said...

sedap makan roti macam ni kak..senang dan cepat jadik..heheh..

Yana Shaiful said...

yana suka guna resepi kak hasue ni.. mmg tak serap minyak kan kak.. sedap jgk ni klu bt minum ptg krg hehee

Bada Ariff said...

salam perkenalan...
kena cuba buat ni...

sal ya said...

anak2 tak berapa suka kerak. pernah buat roti ni sekali last 2 years. end up... mak yg kena mkn. huhu...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™