Thursday, September 22, 2011

Balik Kampung...!

Salam semua,sehari sblm dmm aritu sempat lg balik kampung...ziarah Apak atie.masa tue mmg dah selsema & asyik bersin je tp gagahkn jgk blk kg.setiap bulan mmg WAJIB atie akan blk kg sbb windu ngan Apak:).Sebagai anak mmg kewajipan kita ziarah orgtuakan?. Xkisah la awal/pertghan/hujung bulan ke(ikut kelapangan MyLaling lar).Ajak Apak dokngan atie dia xmo...selesa ngan umah sendiri agaknya.lgpon mcm2 yg Apak risaukn bila berlama2 kat umah anak2.biasa la kan.Sok2 kita dh tua entah camna la pulak.
Masa atie sampai Apak ngah masak pulut,nk buat tapai katanya.Aduh!rajen sungguh Apakku ini.Apak mmg pandai masak...pernah sekali dulu mkn gulai kari xdak santan(Apak mlas nk g kedai katanya)....fuh!sedap!kalah mskan atie..hihi.Atie doakn Apak sentiasa diberikan kesihatan yg baik oleh ALLAH.Amin.Jom jtgk apa yg ada kat umah kg atie.....:)

18 comments:

Ina Hashim said...

kg kak atie kat bota kanan ke?dekat jek ngan umah Ina nih ha

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam ina...seblm sampai bota kanan :).Ina seri Iskandarkan?

Ati Masrif said...

salam,

lama tak mai sini

seronok kalau kampung halaman
ada tanah luas dan pokok buah

kita takde kampung hanya
tumpang kampung hubby :)

Wansteddy Tales said...

Beshnya balik kampung... Wan jumaat ni akan ke Perak juga. cuti2 famili hehe

Naz said...

Assallamualaikum kak atie..
Uiiiihhhh..mangga sedang bergayut2.. buah rambutan pulak dah munculkan diri.. Semoga ayah kak Atie serta kak atie sekeluarga sentiasa dilimpahi rahmat dan sihat sejahtera..

kasihredha said...

mangga itu
rambutan itu
gerammmm nya

Ucu Faridah said...

Azatie...seronoknye dapat apak yg pandai masak....
lagi seronok kalau dapat blk kpg selalukan...
kesian k.kasih..tengok rambutan blm masak pun dah geram...hehehe..(jgn marah ye k.kasih...)

azian said...

bestkan kak balik kampung....sy ni kl boleh tiap2 minggu nak balik kampung...heheheheh....tapi apakn daya...huhuhu

Amie said...

Assalam Atie,
baca kisak Apak Atie... teringat bonda yang tinggal seorang diri di kampung, Kak Amie hanya mampu telefon tanya tentang makan minumnya, kesihatannya.... hu hu huuu

beberapa tahun yang lalu Amie sampai ke Bota Kanan, rumah sepupu Amie...

quinnie said...

salam kakatie..kawan saya pun panggil bapak dia apak jugak...hehhehe...teringat kat apak kawan saya ni dtg beraya rumah raya thn ni sebab nak rasa masakan saya...terharu betul rasanya tengok dia dtg...dia yg paling bersemangat nak dtg...hehehhe...

masakan org veteren ni goreng gitu2 pun sedap...tah apa la perasa yg derang letak agaknya? mungkin sebab masak dgn penuh kasih sayang tu yg jadik best...:)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Ati..kg suami pon kg halamn gak kan?sekali sekala balik kg mmg best.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam wan..wah!best tue bercuti ke perak.g pangkor ke?Jemput la singgah umah :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam naz..Alhamdllh,sejuk tangan Apak k.atie menanam.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam k.kasih...blm masak lg dah geram yer.Sok2 dh masak mai la singgah:)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Ucu..hidup sendiri kena la pandai msk.Tp klu anka2 blk/dtg ke umah anak2 mmg jamu dia ngan masakan yg biiasa Arwah mak masak dulu.berselera apak makan.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam azian.kg k.atie dekat jer:)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam K.Amie..begitulh persaan kita bila ibubapa tinggal sendiriankan?semoga mak K.amie sihat selalu..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Quinnie..biasa kat perak area k.atie mmg panggil apak:).
Mesti Qunnie ni pandai masak sbb apak kawan pon brsungguh2 nk dtg umah.bertuahnyaaaa...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™