Tuesday, September 6, 2011

KISAH HARI RAYA DI KAMPUNG.


Salam semua.Apa kabar?.selamat bekerja kpd yg sdh mula brtugas & slmt menjalani rutin biasa kpd semua surirumah2.Dah semggu atie menyepi..sibuk dgn persiapan menyambut syawal tiba & meraikan hari raya bersama sanak saudara.masih trbayang2 keseronokkan brtemu adik beradik,saudara mara & melayan telatah anak buah yg ramai.namun sayu terasa hati bila menziarahi pusara bonda trsyg....hanya bacaan ayat2 suci kami titipkan semoga Arwah mak tenang di 'sana'.AL-FATIHAH.
Sebenarnya kami sekluarga menyambut 1 syawal di umah MIL...pulang ke kg atie pada hari raya yg ke 2...& kembali semula ke rmh pd hari raya ke 4.Xpuas rasanya bertemu adik beradik & ipar duai...entah bila kami akan bertemu kembali.Mmg riuh rendah umah Apak atie di kg!.puas mkn lemang panas2 & tapai pulut airtgn apak yg sedap intheworld(hihi).Sebenarnya raya pertama Apak dh bakar lemang tp anak2 ramai yg blk raya ke 2...Apak bakar lagi tuk kami mkn panas2!.terima kasih Apak...
Pada hari raya ke 4,kami brkonvoi pegi ke umah Yeop atie kat Ipoh sbb dia buat openhouse...punya la sedap mkn sampai lupa nk snap gambar!hihi.pada yeop & yong ,tima kasih menjamu kami semua dgn juadah yg sedap2...sonok bersembang2 hingga mlm br la brtolak balik ke Bagan Datoh.
Bila nk balik tue...sayu lak rasa hati nk tinggaikn Apak kat kg tp adik2 atie masih ada hingga ke hari ahad tu.pastu tinggai la Apak sensorang...mesti dia terasa sunyi sbb mggu seblmnya,riuh rendah suara anak cucu.Atie ajak Apak dok kt umah atie tp mcm biasa mcm2 dirisaukn tuk meninggalkn umah.semoga Apak sihat selalu & dipjgkn usianya.AMIN.
Dikesempatan cuti hari raya aritu juga kami adik beradik telah menghadirkn diri ke Pejabat Tanah Seri Iskandar tuk menyelesaikn tuntutan tanah milik Arwah mak yg difailkn oleh makcik kami.Entahlh perangai org...xpernah cukup & puas dgn apa yg ada.walaupon apa yg trjadi kami telah brsepakat akan ttp mempertahankn apa yg telah menjadi milik Arwah mak...& kami sebagai pewarisnya!.Insallh.
Citer ttg anak2...Adik dah pon blk semula ke asrama pada Ahad lepas...bila dh lama brcuti,ssh nk brpisah dgn Adik semula.spt biasa sibbaek SABDA tak banjir!.Abgnya lak mggu depan br balik semula ke asrama...ada la kawan atie kat umah nie.
Pada kawan2 yg menitipkn E-kad raya pada atie,Insallh atie akan mengantungnya di umah atie nie...antara cepat /lambat jer.terima kasih atas ucapan selamat hari raya dr semua & maaf la atie xsempat tuk membalasnya.namun kedtgan korang di 'umah' atie....amat atie hargai sgt2.Tanpa korang,tiadalah serinya 'umah atie' nie.!!!
TERIMA KASIH SEMUAAAAAAAAAAA....

4 comments:

kasihredha said...

selamat hari raya atie
mohon maaf zahir batin

AtiEyZ said...

selamat hari raya, kak atie.. salam takziah dan al-fatihah utk arwah mak..

Acik Erna said...

selamat hari raya atie mohon maaf zahir dan batin..

amiey lee said...

salam kak atie-selamat hari raya..

kta dh lama tak ziarah kubur smenjak ada budak2 kecik nih...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™