Sunday, November 18, 2012

Balik Kampung.

Salam semua.Slmt berhari mggu!
Ni kisah Jumaat lps...slps sembahyg solat Jumaat kami bertolak pulang ke kampung atie.Sampai pon dah lewat sbb singgah Teluk Intan dulu..mcm2 urusan.
Sampai jer kat kg...
truja tgk buah rambutan yg merah meranum kat pokok dihalaman rumah.Geram tgk sbb ..merah2 buahnya tp...tggi2 la pulak!
Jenuh la mendongak...
mengait rambutan,Adik tukang kutip buah yg jatuh..hihi.Sedar x sedar dah seplastik besar penuh dgn buah rambutan.
Pastu g mengait buah Kundang(org perak panggil buah menia..)..kat blkg umah.Dah kuning2 buahnya...mmg geram!
Tp atie ambik xbyk la...
kat umah atie sorang jer yg minat mkn.Buah durian ada gak...tp masa kami sampai,derian xder yg gugur :(.
Buah langsat pon dah mula nk kuning....nanti blk sekali lg mesti dah kuning!.
Untung anak2 cam kami
...sbb Ayahanda kami rajin menanam mcm2 pokok buah2an....Alhamdulilah.Terima kasih Apak!

 Dah siap agih2kn buah rambutan...nk kasi MIL,pekerja2 MyLaling & jiran2...

Nie la buah Menia @Kundang...kenaikn?

16 comments:

JaSSNaNi said...

Assalamualaikum.... atieeeee...
banyaknye stok rambutan.. kalau dekat sure 1 pek utk nani kan.. huhuhuu >>perasan jap<<
dari minggu lepas nak rambutan lom dapat ni.. hari ni lak cuaca panas.. cam malas nak kuar rumah... tadi sepatutnya ada kelas baking kek kat dewan.. terlupa time.. ingat kul 10, rupanya kul 9 dah start.. tak jadi ler pegi.. :D tak pe la.. kita belajar wat kek ngan tenet je le.. hehehe..

>>> buat kundang tu nani panggil buah star.. masam2... kalau yg kuning2 ada yang manis gak.. ehhh kecur liur plak..

Miza Yusof said...

kak atieeee, bak sikit rambutan dengan buah menia tuh. sedap tu. buah menia masam-masam manis. aduhhh kecur air liur :)

umialya said...

pos kemari buah kundang tu, nyum2

kasihredha said...

teringinnnnn sgt nak makan rambutan...tp masih x berani nak makan sebab batuk :)

Cendana Kasih said...

adoiii kak...tinginnyer nk makan buah menia tu...kl ni payah jumpa...kalo ada pun kat pasar2 malam jer...tp skang ni tak dapat nk ke pasar malam sbb petang jer ujan :(

Falsya said...

kak atie...sedapnye rambutannnnnnn..buah kundang tuh dh lama xmakan...hehe..

ieda said...

salam kak
wahh balik kg je ada rambutan kan
memang tengah musim nie kak
saya disini punn dah mula masak ranum durian dan rambutan nie
giler2 anak2 makan ;)

Amie said...

Ya Allah... kecur tengok buah kundang tu Atie!

Yantisa said...

bestnya ada dusun .. durian takde ka ?

Nad @ MamaZN said...

1st time saya kenal buah kundang nk kak atie..
Ksiannnnnn =)
Buah namnam pun pas kawen ngan hubby baru saya tau, hehe...
Kg kak atie katne?

nanakimie said...

umah nana ada je jenjiran bg rambutan n durian,heee....puas dok mkn rmbutan je,durian nana xsuka:)

anitadiana said...

sedapnya tie..nak sikit buah kundang tu..he..he

Ina Hashim said...

owh...buah menia ke org Perak panggil?Ina org Kedah panggil buah remia rasanya

IntaNBerliaN said...

Ya Allah... rambutan tu nampk sedap sungguh..

izan mama mia said...

sedapnyer rambutan.....err sedap lagi buah kundang tuu

Mimie said...

byknye buah...sy balik kg mak mentua mgu lepas takde buah lg...lum musim lg...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™