Thursday, May 13, 2010

Berbudi pada tanah..(projek ke2)

Salam...slmt tghari semua.semua dh dok rehat2 lps mkn tghari ngan family & solat Zohor...Alhamdllh!pg tadi atie ikut Mylaling g kebun kami(dh lama x cite pasai kebunkan?atie mintakmaaf...bkn niat nk riak tp klu blh,biarlh blog atie nie...jadi kenangan buat anak2. & semua usaha yg kami lakukn adalh demi masadepan mereka trjamin!)...biar mereka tau susah-senang Ayah-Ibu dlm mencari rezeki buat mereka & menghargainya, seandainya kami tiada lg di dunia ini.
Kt kebun pon atie bkn buat keje sgt....tolong2 gak angkat anaksawit tue sikit2...yg selebihnya.,asyik snap gambar kebun & usaha kami tue jer hikhik.Alhamdllh pokok pisang yg telah ditanam dulu...makin membesar!dan kini projek ke2 brmula...tanam sawit lak!!doakn usaha kami berdua brjaya & diberkati yer! Insallh.Amin.



Anak-anak sawit yg dibeli sebln yg lepas....sedia tuk ditanam.



Jentera yg sedang bekerja ditgh kebun....memusnahkn pokok kelapa.!


Ini usaha kami yg pertama dulu...Alhamdllh makin membsr...

5 comments:

HALAMANKU said...

Salam K.tie.. tumpang happy.. kak.. yg penting kita puas ngan titik peluh sendirikan? ermapun orang kampung.. pernah gak tlg2 kat kebun he he he.. bla dpt tgk hasil pisang akak ni.. x sbr he he he subur tul..

anis said...

salam atie.
seronoknya berkebun. klu sy dah penat pn tak larat nak memasak. hebat la atie ni. untung atie tinggal setempat blh berkebun mcm sy n keluarga tak tinggal lama pd satu2 tempat sbb suami keja mkn gaji. hehe... pencen esok baru benar2 settle down, ms tu kami dah tua. hi3

kakchik said...

Assalamualaikum kak atie.
Bestnya... kakchik suka sungguh tengok kebun. Kalaulah kakchik ni ada tanah sendiri, rasa nak juga tanam pisang macam kak atie tu. Seronoknya berbudi kpd tanah, tak lama boleh makan hasilnya.

Cahayahidupku said...

salam dik azatie..agaknye berapa lama pokok pisang ni boleh berbuah dan berapa kos untuk satu ekar hingga mendatangkan hasil.?kalau kelapa sawit 3 tahun boleh mendatangkan hasil...

Sue @ Nenie said...

Salam kak atie...
wahhh gembira saya nengok hsil titik peluh akak n hubby...dulu masa akak citer pasal kebun, saya hanya bayangkan kebun sayur-sayur je....tapi wahhhhhh.....tak sangka...

apa-apa pun tahniah buat akak n hubby dan saya amat berbangga dan gembira mendengarnyaaaaa

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™