Thursday, May 26, 2011

Novel Norhayati Berahim Lagi.

Dah lama cari novel nie sebenarnya...semlm g Teluk Intan,singgah kedai buku jap.Akhinya jumpa gak novel tulisan penulis kesygan atie..Norhayati Berahim...Layang-Layang Bertali Kaca.walaupon baru beli semlm atie dah baca 1/2 dr novel..mmg leka membacanya.nak bertenet pon cam malas sbb nak habihkn cepat pembacaan..hihi.Ketebalana buku ialah 922 mukasurat!Tak sabar nak tahu kesudahan novel nie.Jom membaca...
dalam plastik lagi nih!

Sinopsis:


MANJA, si anak kecil Tengku Shariman yang dikurung dalam sangkar emas sering bermimpi dapat bermain layang-layang sepuas hati. Apabila dia mendapat peluang dengan bantuan Pak Jusuh, pemandunya, kesempatan itu digunakan sepenuh hati.

Sesekali dia melihat layang-layang itu mundur dan sesekali maju. Kadangkala dia terkejar-kejar dan kadangkala dia cuma berdiri tegak. Ketika itu barulah Manja tahu, mengendalikan layang-layang bukanlah mudah.

Tidak bijak menganggar, layang-layang akan terjunam. Tidak pandai memegang tali, layang-layang akan mati. Hidup bagi Manja, seperti layang-layang. Memerlukan kebijaksanaan, memerlukan kesabaran.

Bagi Manja, bermain layang-layang adalaj satu kebebasan yang hakiki. Di padang itu dia boleh berlari, terbang bebas sepuasnya. Dan di situlah dia bertemu cinta sejati...

12 comments:

nanakimie said...

betul2:) nana pun kalau baca novel leka..hehe...xsabar nak taw endingnya kan sis..

nana suka baca novel alaf 21, aisya sofea.hehe

Kak Aya said...

best cerita ni...saya pun suka baca smua novel norhayati berahim

alawiah raji said...

best tak citer ni?kalu best sy nak gi cari :-)

KM7 said...

mesti dah habis baca tu..bolehlah pinjam plak novel tu.hehe

kakyon said...

harap2 bila selesai urusan keluarga..akak boleh baca novel di waktu senggang..

fathiah said...

lame aku x bace novel.. fuh... igt zaman sekolah dulu2, penuh dengan novel

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam nana...k.atie mmg minat tulisan norhayati berahim...cara penyampaiannya membuatkn k.atie betul2 menghayatinya

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Aya..blh la kita bertukar2 buku erkh?

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam alawiyah..k.atie baru baca separuh..tapi mmg best sgt!..xsabar nk menyelak helaian demi helaian...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam KM7..hihitggu saya habih baca dulu...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam kak yon..biasanya atie bc bila keje umah dah siap / waktu mlm...sanggup tue baca sampai kul 1 pagi...ngeee

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam fathiah..dulu masa anak dara akak xrajen beli novel...suker bc/beli majalah Remaja & mastika.

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™