Wednesday, January 12, 2011

Kuih Bakar Pisang

Salam..selamat pagi dihari rabu...tuk minum ptg kami,atie buat kuih bakar pisang nih!...kt umah kawan2 yg laen pon ramai yg dh buat.Alhamdllh,pertama kali buat menjadi & sedap ghupanya..tambah lak klu diletakkan lam esbox.pada tuan punya resepi(dh luper sapa..sorry yer..)....makasih.tapi atie punya yg bhgian atas tue mmg atie kasi 'ereng' sikit...biar lg sedap dimakan!klu ada sapa2 nk try...boleh la try resepi kt bawah nun.Daaaaaaaaaaaaa..
KUIH BAKAR PISANG

Bahan:-

1 sisir pisang masak (akak guna 5 biji pisang montel) dilenyek kasar
1 cwn tepung*
3/4 cwn gula*- sy boh 1/2 cwn jer, tu pun manis lg..
1 cwn santan*
1 cwn susu sejat/cair*
1 biji telur*
2 sudu besar butter*

Cara-Cara:-

1.Blend semua bahan*
2.Tuang adunan ke dalam mangkuk berisi pisang lenyek dan di gaul rata.
3.Masukkan ke dalam loyang yang telah dilenser dengan butter.
4.Bakar 180C selama 1 jam.. or lebih untuk dapatkan kerak yang hebat.
5.Sejukkan.. baru di potong.. masuk peti ais lagi bestt!!

2 comments:

Sari Yusa Ibrahim said...

kat rumah sy kalau ada pisang masak, msti hubby dah chop dulu suwuh buat cekodok.. hehehe. Takde can nak buat benda lain..

Noorma Ismail said...

hari ni kita nk buat goreng pisang dulu...pastu baru buat benda lain...hohoho...rajinkan??? hehe

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™