Thursday, March 22, 2012

Ahad Yang Sibuk!

Salam...kisah ahad lps yg sgt sibuk buat kami sekluarga.Kebetulan pula hari Ahad aritu,anak2 atie balik ke asrama serentak..hari yg sama!
Disbbkn sekolah Adik dekat...
htr Adik dulu & trpaksa awal kami htr ke asrama,takut nanti Abgnya trlewat sampai ke asrama lak.
Hari tu gak, g umah Embah(nenek) tp pg lar...dia nk jumpa cucunya seblm balik ke asrama.Sibbaek la baju2 & brg2 lain dah atie siapkn trlbh awal.
Nie la sekolah asrama Adik..SABDA
Seperti yg dijangka pasti JAM kat Tanjung Karang...hadoiiii.Dah la kami kejar masa nk htr Abg.Alhamdllh,kami sempat sampai ke asrama seblm Maghrib.
Mmg sedih berpisah dgn kedua anak atie serentak...semoga ALLAH sentiasa melindungi mereka & terangkn pintu hati dlm menimba ilmu utk mencapai kejayaan.Aminnnn
Slps htr Abg,kami bertolak ke KL lak...nak cari tpt penginapan sbb hari isnin ada hal kat Klang.Biasa xpernah nginap pon klu htr Abg kat asrama...terus balik perak jer.
Keesokan harinya pagi2 lagi kami dah bertolak ke Klang...tempat yg dituju ialah Jabatan Imigresen.Disbbkn masih awal lagi,kami bersarapan kat kedai depan imigresen tu,sedap betul nasi lemaknya.Patut la ramai org kat situ...ada sapa2 pernah mkn kat situ tak?
Kami ke Imigresen sbb menguruskan pasport 2 pekerja Indon MyLaling.Dah settle kat Imigresen Klang...g lak kat Imigresen Shah Alam(kompleks PKNS).
Punya lama urusan kat situ dr kul 10pg-1tghari!..Alhamdulilah,semua dah settle...kami bertolak ke Perak semula.

8 comments:

ZYASH said...

betul2 sibuk....

Watierman said...

Assalam Dik Atie...hrmmmm sedih bila berjauhan dengan anak2 kan...nasib baik Reena tak dapat duduk asrama..Akak masih ada sorang anak kat umah lagi...yang dua dah masuk U...sorang kat Uitm Merbok, Kedah & sorang lagi Uitm Sri Iskandar,Perak...syukur segala urusan Atie & suami dipermudahkan olehnya...walaupun lama menunggu!Moga anak2 kita diterangkan hati dan dipermudahkan olehnya dalam mencapai kejayaan yang diharapkan...AMIN!!

Kakzakie said...

Terkejar-kejar menjalankan tanggung-jawab, penuhi kehendak org tua, tapi insya-allah bila dah buat semuanya lega. Cuma biasalah atie... jauh dari anak hati kita memang sayu. Rindu tak boleh kata. Lagi-lagi masa makan memang terasa betul kan...

Kakak sampai sekarang tiap kali makan mesti sebak sampai abang kata kalau mamanya macam itu anak di sana terasa sama. Puas kakak berdoa atie tapi tetap rindu dan sayu...

Cik Rose Cute said...

Hari Ahad ramai yg nak jalan-jalan...tue yg sibuk hihihi

Acik Erna said...

assalam atie..memang sedih..tapi berkorban perasaan demi untuk anak kn..
klau anak acik pulak..bukan jauh pun asramanya tapi dia pulak yang sedih lebih2

nur easy said...

duduk asrama ni harap2 boleh lebih berdikari n disiplin ;)

ijayuji said...

Salam kak atie! alahaiiiii.. gini ler kan kalau berpisah dgn ank2, kita ni pun dah tua bangka berpisah dgn mak punyer lah sedih, nak2 kalau dah balik bercuti, rasa mcm tak nak balik sini :D apakan daya tanggungjawab dah jadi isteri org :D

kakyon said...

sibuk betul atie..
akk pun kekadang tetiba jadi sibuk.

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™