Wednesday, March 28, 2012

Pecal.

Salam semua..slmt tghari juga.Alhamdulilah,cuaca arini panas brbanding semlm..hujan!.
Bukan apa,arini atie dok membasuh selimut tebal...klu xpanas,takut xkering jer :D.
Masing2 dah siap memasak ke?...atau ada yg sedang menjamu selera.Selamat menjamu selera korang!
Atie pon dah siap memasak...simple jer menunya,antaranya pecal ni lar.
Dah kawen ngan org jowo,
kena la pandai mkn pecal dak?hihi
Klu atie suka ratah jer..xpandai nk mkn sekali ngan nasi.
Antara sayurannya...pucuk pakupucuk paku,taugeh,timun & sengkuang.


21 comments:

Ina Hashim said...

feveret husband Ina ni kak :D

nuyui a.k.a miss YUI said...

xbrape minta tp suka..hiih.

Amie said...

kalau balik kampung memang kami suka beli pecal...

Saya Disini said...

sedpnye..dh lama xmkn

Cik Rose Cute said...

cik rose pecal tak suka sangat...hubby suka hihihi

Acik Erna said...

acik pun sama atie tak pandai makan pecal ngan nasi..pecal makan macam tu aje

Cendana Kasih said...

sedapnyer kak... paberet saya...tp macam malas jer nk buat, sbb guna banyak sayur2an...

fieda said...

saya pun suka ratah2..

ajumohit said...

kak saya suke sangat mkn pecal ni, selain menu sihat, ianya mmg mengenyangkan

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,

Ohhh akak ada sikit lagi kuah pecal, nak buat!

izahdaut said...

sedap nyer pecal. suka makan dengan meehoon kukus. kalau teringat pecal, mesti teringat arwah abah. ;-)

Watierman said...

Assalam Dik Atie...mak aiiiiii berlari-lari anak Akak nampak PECAL kat dapur Atie....sedapnya...dah menjilat bibir ni!!

hazila said...

Hujung minggu lepas saya ke Tanjung karang, memang puas makan pecal dengan kuah lemak. Sedap betul.

kakyon said...

pecal kat pasar pagi minggu tanjung karang..sedap..

umiyumi said...

salam kak atie.. umi buat pecal tak cukup bahan, kuah pun pakai kuah kacang segera. tak sedap la.. umi dtg mkn rumah kak atie lah yerr :D

Puan Kutu said...

aruah mak sy panggil gado2..sy pun suka makan pecal nie..ratah gitu je sedap!

IntaNBerliaN said...

samalaah kak tie.. saya pun kalu pecal ni ratah je.. xreti nk mkn dgn nasi gak :-)

SeputihSalju said...

dlu sy tak brapa suke pecai ni, tp sejak khwin terikut2 plak selera husband.. dia suke mkn pecai..:-)

Azi said...

arwah mak azi suka makan pecal tp anaknya ni tak suka sangat.

nanakimie said...

oo,pecal kena mkn dgn nasi ye?baru nana tau.....

kalo mak nana buat,kitorang mkn macam tu je...dgn kua kacang,sedap:)

Izan Ishak said...

kak atie.. feveret izan jugak ni. anak jawalah katakan. hubby yg bukan jawa pun suka makan skrg ni...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™