Friday, March 2, 2012

Alangkah Beruntungnya Jika Pandai Mengaji.

Salam di pagi Jumaat yg mulia...atie ingin brkongsi sesuatu yg bermanafaat buat kita semua...InsyaAllah.


BERUNTUNGNYA ORG YG RAJIN MENGAJI. Nabi Muhammad S.A.W bersabda : "Barangsiapa membaca surah Alam Nasyrah, seperti ia mendatangi aku dan aku mengambil kesempatan maka menjadi suatu kelapangan daripadaku".

Barangsiapa membiasakan membaca surah Alam Nasyrah selesai mengerjakan solat fardhu, nescaya Allah permudahkan urusannya serta dimudahkan segala keperluannya dan dimudahkan rezekinya.

Sesiapa yang membacanya nescaya Allah turut melapangkan dadanya serta dijauhkan daripada segala kesukaran dalam segala urusannya. Dihilangkan segala sifat kesal dan jemu, serta mendatangkan rajin dalam mengerjakan ibadat.

Barangsiapa membaca Alam Nasyrah sembilan kali sesudah solat fardhu nescaya Allah akan menjauhkan daripada kesempitan hidup dan dimudahkan rezeki dalam segala urusan.

P/S:sama2lah kita sentiasa membaca ayat suci Al-Quran....

17 comments:

HALAMANKU said...

Salam Kak tie.. tazkirah jumaat.. Alhamdulillah perkongsian ilmu .. terima kasih kak.. saling mengingati dan berkongsi manfaat ilmu...

IntaNBerliaN said...

sy ni bila mgaji kdg2 risau tkut tersalah baca.. yela, bila slh kn mksud dh jd lain.. sy ni pulak bknnya pakar sgt bab2 tajwid..

~K Ham~ said...

as salam....alhamdulillah terima kasih sudi berkongsi ilmu untuk amalan kita bersama-sama...

kakchik@ella said...

Atie, thanks for sharing this. berkongsi ilmu, besar ganjaran pahalanya.

amiey lee said...

tq kak atie.....

Tentang Kita said...

alhamdulillah skang nie suami saya jd ustaz yang ajar saya mengaji, perbetulkan tajwid yg lintang pukang...syukur sbb jumpa dia dan dia tertulis utk saya

Izan Ishak said...

salam kak atie...

jom sama2 kita amalkan... thanks for sharing.

fieda said...

jadikan amalan...tq sharing..

So Shy Lady (SSL) said...

best hari ni dpt byk pkongsian ilmu yg bmanfaat. sama2 kita amalkn ;)

kakyong said...

yer kak atie..

memang baik amalkan surah ni..
masa tgh tensi & hati serabut pun sesuai jer baca surah ni...

semoga dipermudahkan semua urusan kita .. ')

quinnie said...

betul tu kak atie..memang beruntung org yg pandai baca Alquran nih..kalau tak dek ilmu carik la tuan guru yg boleh mengajar kita mengaji terutamanya dari segi tajwid2..saya pun masih belajar...:)

Noor Wahidah Mahat said...

salam singgah..

alhamdulillah.. nice sharing...

jemput singgah blog madam ye.. ;)

-www.madammondoq.com-

Acik Erna said...

assalam azatie..terima kasih kongsi disini..yang ni acik belum au..biasa acik baca cuma sekali..

ieda said...

setuju kak ..
tq sudi sharing kak
saya punnn tgh nak mula mengaji balik
nak kasi lancar huhuh

Zie Fauzi said...

salam kak atie... terima kasih ye share ilmu ni...

ummiross said...

Salam atie..

Alhamdulillah, surah ni salah satu surah yang selalu ummi baca dalam sembahyang. Dah tua2 ni atie, membaca Al Quran terasa begitu nikmat..mengisi sebahagian besar masa terluang,sementara masih tersisa usia.

anitadiana said...

info yg bagus..tq tie..

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™