Tuesday, June 11, 2013

Firstime Buat TIRAMISU!

Salam semua.
Korang jgn gelak/rasa pelik tgk gambar TIRAMISU(kononnya la tu...) yg atie postkn gambarnya ni.
Pertama kali buat koooo....
comot  serabai  bkn main!.Sebenarnya ni poberet  anak2 atie gak...Ibunya kena bljr buat gak sbb anak2 sukakn?.
Asyik membeli jer...dah la 1 tipuware kecik tu...6 henggit!Mahai  bkn main....
Gigih Ibu depa membuat Tiramisu ni seblm anak2 kembali ke asrama.
Yg paling best...dpt pujian dr anak2 & MYIMAM
Alhamdulilah...pasni blh buat lagik.Tp bg cantik..kemas la...tak lar comot camgitukn?(^_^)
Adik siap bawak 1 tipuware tiramisu balik ke asrama,
nk mkn ngan kengkawan katanya.
Buat Tiramisu ni mudah rupanya tp cuma ada 2 bahan la...yg mahal gak harganya.Tp berbaloi buat..leh mkn ulang2kn?
 Pelik Ibu depa ni...org hias ngan coklat mskan....tp atie taburt ngan coklat chip!Ada kaaaa.....

 Yg ni Adik bwk ke asrama...siap pesan nanti buat lg..hihi

15 comments:

Khai♥Rin : anies said...

fav sy ni...x mo hntr ke ssini sebekas ke kak? ;-)

Deq's Qienz said...

wahh rajinnya akk buat..tp kanbila jd ibu ni mmg cmtu la..kalo buat sndiri rasa puass kan..

nuyui a.k.a miss YUI said...

puas hti buat sndri kan sis..hihi

Sura Mohd said...

sedapnyer..dah terliur ni..:)

Ummu Muhammad said...

kak tie yg dirindui selalu!! ;) ape kabar..kek tu melemahkan jiwe ok!

adik abang dah balik asrama?kakak form5 da kan?abang da ngaji hadis kaktie?

Kakzakie said...

Apa yg kita masak ni Atie yg penting ahli rumah suka dah buat kita puashati... sedaplah kalau tak dia tak suruh buat lagi.

intanfirdaus247 said...

salam kak atie...sedap jer nampak kak..ehehehe

Nad MamaZN said...

Saya tak penah mkn
Tp teringin nak try buat :)

Fiza Rahman said...

Sedapnya. Practice make perfect ☺☺

JaSSNaNi said...

assalamualaikum atie..
wahhhh yang bestnye adik bawa balik bekal sedap tu ke asrama... :) nani hari tu lalu kat skolah sains telok intan tu.. adik skolah sana ke? nampak kete lalu lalang kuar masuk asrama... time tu tengah otw balik kl.. bertolak pun petang kul 4 dari rumah mak... entah2 atie pun ade situ tak? hehehehe..
kinah ade ajak nani buat tiramisu.. tapi mamanya ni malas tahap melampau nak kena rotan.. belum buat2 lagi utk anak sorang tu... yg kimi ngan haikal lak tak minat kek bagai2 ni..

Cik Anita said...

suka makan kek ni! tapi tak boleh nak makan banyak.. sebab macam muak~ oke lah rupa tak pentingg, yang penting sedap!!

Masya said...

senang buatnya... tp nak buat tu mmg kene ikut moodkan huhuhu.. oklah ni cubaan pertama..

Sury Abil said...

Comot xpe,janji sedap rasa tiramisu tu kan dan ank2 suka..:-)

Sidratul Muntaha said...

memula buat dulu mcm leceh
lpeas dah pndai
siap alter bhn2 lagi
huhuuh
mkn sdap time sejuk je kot pd kami

Zana Adieyza said...

kak tie, mesti sedapppppp kan... nak cikit.. hehehe

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™