Tuesday, June 11, 2013

Kisah Balik Kampung.

Salam..
Atie kongsikan gambar2 ketika atie sekluarga balik kg sempena cuti sekolah hari tu.
Mmg best sgt...
rasanya cam sedey lak nk tinggaikn Apak kat kg.Ajak ikut kami,takmo lak dia
Mcm2 yg dirisauknnya...kucingnya la...angsanya lar...umah lar...
Semoga Allah sentiasa memberikn kesihatan yg baik utk Apak kesygan atie.
Aaminnnnn
Jom layan gambarrrr...
 Ni la xtvt atie & anak2 bila blk kg..bersihkn keliling umah Atuk..!!

Ni lak kat umah Arwah Opah..bersihkn jgk...pastu bakar daun2 kering semua!

 Buat sambal/isi dlm masak lemak ciliapi..sodappppp

 Daun kunyit & pokok ciliapi Apak yg membiak..

Pokok Ciku kat depan umah arwah Opah...

Buah ciku yg sempat atie kait...ni jer yg dah tuanya

 Buah pinang yg bertaburan..takde sapa yg kutip..klu ada Arwah Opah....dia la kutip sbb dia suka mkn sireh.

 Bunga ni byk ditanam sepjg jalan kat umah Apak

Xtvt sambilan Apak...potong buah asam gelugur & jemur...jdkn asam keping...ramai gak yg dtg membeli

19 comments:

Cik Anita said...

cantiknya rumah kampung macam ni..nampak sangat selesa.. tapi banyak nyamuk tak? hehe

Acik Erna said...

bersihnya laman rumah kampung atie.

Acik Erna said...

bersihnya laman rumah kampung atie.

Nad MamaZN said...

Kg akak kt bgn datok gak ke?

ieedaz @ mama_isha said...

wow bestnya tengok suasana kampong kak atie ni...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Cik Anita~Biasa la dok kg mesti ada nyamuk tp ada kelambu :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

K.Erna~baru lps sapu ni kakkkk,tu yg bersih jer.Klu tak mmg byk daun2 kering brtaburan.(^_^)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Nad`Tak larrrr...kg k.atie tpt lain tp perak gak :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Mama Isha~mmg best tp ra,mai penduduknya dah xder,anak2 ramai yg pindah kat bandar.Yg tinggal cuma org2 tua jerrr...

Arol Mubin said...

Suka tengok gambar yang pertama! Macam seronok jek kampung kak Atie nie. Nampak tenang dan betul2 kampung. :)

Nory Zoulkefle said...

bestnya suasana kampung atie...
salam kenal jugak dr Nory....=)

Zana Adieyza said...

suasana kampung memang mendamaikan.. seronoknya..

Anim Daim said...

kg akak kat mana..
k atie duduk teluk intan kan

Bayu Kenangan said...

Bestnya duduk kampung... tambahan lagi macam-macam ada... dah lama tak nampak pokok belimbing buluh. buat masak lemak dengan kuah kacang memang best!

ieda immi said...

sedapnyeee asam keping tuu , cantik2 baru lagi kan kak

suasana kg pun cantik ;)

Kesuma Angsana said...

nice pic ni !

inazamri said...

cantiknya halaman rumah kt kg tu.terasa mcm nak dok kg je ni.cantik sgt2.suka sgt2 suasana camtu

bunga_rose said...

cantiknya suasana kampung... rasa tenang je tengok

Deq's Qienz said...

bestnya tgk suasana kg akak..nmpk tenang jew..

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™