Monday, November 21, 2011

Abang DiSengat Lipan!

Salam semua..apa kabar?mesti korang sgt bz..maklum la anak2 dah mula bercuti,pastu memenuhi undangan majlis perkahwinan lagi.Camtu la atie skrg ni...sbb tu dah lama xupdate blog..bersawang pon!!.mggu lps mmg mggu yg sgt sibuk...membantu jiran yg mengadakn majlis perkahwinan anaknya & semlm adalah majlis 'bsrnya'..
TP atie xsempat nk membantu hingga ke majlis berakhir sbb..dpt panggilan dr asrama ABANG(anak llaki atie) mengatakn Abg disengat oleh lipan!
.kelam kabut atie & MyLaling masa tu...gtau tuan rumah kenduri(xsempat mkn ponnnn...) ttg kecemasan kami & memohon maaf.Suh Adik(anak pompuan atie) bersiap2 & terus kami bergerak ke Meru.
Sepanjg perjlnan mmg risau sgt...rasa cam MyLaling bwk kete perlahan sgt walhal kat meter tgk no 100 lbh.Dalam hati berdoa semoga Abg ok & bisanya telah di keluarkn oleh para guru2.
Bila sampai kat asrama..tgk Abg dah pucat mukanya & jln pon kawannya papah.Syian anak ibuuuuu.
Minta izin ngan gurunya tuk membawa Abg pulang ke Perak & memohon cuti tuk bberapa hari sehgga Abg betul2 sembuh & bengkaknya beransur kurang.
Singgah klinik...doc kuarkn sisa bisa lipan & suntik kat B**** Abg(ngeeeee)..Alhamdllh,lega bila anak yg xsihat berada di sisi & kelak blh la atie menghtrnya semula ke asrama nanti dgn perasaan lega.
Gambar dr google...tq.

40 comments:

Antan Bertingkah said...

Semoga abang cepat sembuh dari bisa lipan tu...

SoLy SoLicious said...

hope abg awk cpt smbuh!

Masya said...

kesiannya... harap abg cpt sembuh ya.. mmg ngeri kalau kene gigit lipan ni....

Qhaifa Nur said...

moga cepat sembuh, abang...

Myra Jay said...

Aduh gerunnya..
Moga Abg cepat sembuh ye...

Acik Erna said...

Ya Allah Atie..mana datangnya lipan tu..kalau hujan2 ni lipan memang selalu keluarkan..moga bang tak tak sakit lagi..lipan bisa tu atie.

lina_pg said...

semoga abang bepat sembuh..seb baik cepat di bawa ke klinik..

mokwo® said...

lipan nih memang suka tempAT2 LEMBAP..moga aband cepat sembuh..ngeri tengok gambo lipan tuh!

Amie said...

haaa....ingatkan lipan yang dalam gambar tu yang gigit... takutnya... kesian abang, lain kali hati2 ye abang...

Zana Adieyza said...

ibu manalah yg x risau kalau dpt berita cemas mcm tu kan..

hope semuanya ok lah yer..

shiori_LA said...

moga abang cepat sembuh

Liasari said...

salam,
alah siannya. sy pun pernah kena gigit lipan bara merah yg besar amat ms raya aidilfitri tempohari. now after 2 mths masih ada kesan lebam sebesar bola golf, masih terasa sakit bila ditekan...org kata isi dah memar. bisa lipan xde hospital atau klinik yg bg penawar, cuma ubat thn sakit je.
kena mkn ubat jenis protase ke apa utk hilangkan bengkak.
sabarlah... setiap sakit dtg dr Allah swt

Kaz said...

Kesiannya Abang....bykkan sabar ya kak atie. InsyaAllah, dah dapat suntikan tu mungkin dah tak payah risau sgt. Kalau boleh, Kak atie gi lah ambil air penawar dari mana2 Ustaz. Sekadar berikhtiarkan. Smg cepat sembuh ya Abang.

Asmara said...

mudah2an cepat sembuh buat abang. memang risau kalau kene sengatan binatang berbisa ni. harap2 bisanya dapat keluar habis. InsyaAllah..:)

Diana @ Melley Mey said...

moga abang cepat sembuh... cian abg..

CitarasaKu said...

takutnya dengar lipan tu. Apapun semuga cepat sembuh.

amiey lee said...

kak atie - semiga semuanya ok..n abang beransur sembuh...amin...

wan nurul hezrina said...

cepat2 sembuh kay abang=)eii mesti sakit gila ek.tgk lipan2 mmg takot

Cik Anita said...

kena sengat lipan ni memang bahaya! dulu Nita kena geget buat tatau je, konon nak tunjuk hebat. tapi last2 demam teruk.. ishk.

semoga cepat sembuh! :)

Nurulchumel said...

Kenapa kak atie tak pasang header?
tak cantik ke? :(

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.antan..makasih atas doanya.Aminnnn

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Soly..yg kena lipan tu bkn ABG atie tp anak llaki yg dipanggil dgn panggilan Abang..hihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam masya..terima kasih.Dah bawak g klinik pon.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Qhaifa..makasih yer.Aminnnn

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Myra..mmg gerun,sepjg perjlnan kami ke Meru..mmg risau sgt,..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Erna ..tu la dia buka lipatan tikar kat asrama..dr dlm tikar tu la kuarnya lipan merah tuh!
Terima kasih kak.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Lina..bisa pon dah dikuarkn,cucuk kat b*** lg biar jgn bisa menular keseluruh badan..Alhamdllh.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam mokwo..terima kasih.ya la kot,skrg musim hujan kan..hope pasni Abg akan lbh berhati2.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Amie..klu dilihat pada gambar mmg ngeri!!.Terima kasih atas doanya..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam zana..mmg cemas bila dpt perkabaran trsebut..dah rasa sebak & mennagis sepjg perjlanan.
Terima kasih

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam shiori..terima kasih ya.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Liasari.Terima kasih atas penerangannya.Mmg masih bengkak lagi & doktor pon kasi ubat tahan sakit & antibiotik jer.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam kaz..Alhamdllh dah makin sembuh skrg.Insallh akan diusahakn.Terima kasih ya.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam asmara..terima kasih.Mmg risau sgt..tambah klu binatang brbisa sengat...ngeri rasanya!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Diana..terima kasih atas doa kawan2 kat luar sana..Abg semakin sembuh cuma bengkak masih ada lg.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam citarasaku..mmg ngeri pastu membygkn ghupanya..heeeeee seram
xtau la camna rasanya bila kena sengat.Abg kata berdenyut2 rasanya..syian anak bujang atie tu,

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Amiey..Alhamdllh,dah semakin sembuh...cuma bengkaknya masih ada lg.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam hezrina.Terima kasih ya.Tgk gambar pon mmg ngerikan.harap2 lps ni Abg akan lbh berhati2...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Anita..mmg bahaya,tp dah siap cucuk semua & bisa lipan tu dh dikuarkan..Insallh baik.Aminnnnnn

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam nurulchumel..k.atie blm brkesempatan nk letak header design nurul tu sbb bzzzzzzzz skrg.Blog pon dah lama xupdate..emmmmmm
cantik sgt header yg nurul design tu..k.atie suka!

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™