Saturday, November 12, 2011

Kisah Adik & AnakBuah.

Salam & slmt berhari mggu semua.cuaca pagi nie mmg sejokkkk sbb hujan!.anak bujang atie lps jer sembahyg subuh terus zzzzzzzzzzz.Ibunya x leh ZZZZ sama sbb byk keje!..nk msk,kemas umah,ion baju2 sekolah ankbujang tu(esok dah nk balik ke asrama) & sidai kain(kot2 hujan berhenti,matahari kuar) dll
Okeylh nk citer ttg adik pompuan atie(k.chik) yg operation jantung hari tu.Alhamdllh,perbedahan slmt dgn jayanya ...yg brlangsung selama 6 jam!.kata adik ipar(HB adik)...kat jantung adik tu dimasukkan benda seperti 'belon'.atie pon bkn paham sgt.Dan kos perbedahan dalam RM18***.**.mahaikan?yg penting kesihatan adik pompuan atie,duit blh cari....
Sepjg adik pompuan atie di IJN,dia dijg oleh HBnya & adik pompuan atie yg sorang lagi(sanggup ambik cuti sepjg menjg adiknya..Alhamdllh).Skrg adik pompuan atie beransur sembuh..tp pantang la mkn & xblh angkat benda yg berat2..tambah2 anaknya yg tembam tu..hikhik.
Ketika atie di Ipoh menjg anakbuah yg tinggal sepjg mama mereka di IJN mmg sonok sgt trutama menjg anaknya yg berusia 6 bln tu!.bygkn dah 14 tahun xde baby..brjaga mlm...suapkn susu & bg makan....basuh *** dia...tukar lampin...mandikn bayi TP semua tu atie lakukn dgn jayanya(prasan ko atie!).Nk jg kakak2 & abg2nya..mudah la cuma biasa la budak2 suka brgadoh & sepah2 umahkn?.masak tuk depa pon xssh sgt janji jgn msk yg pedas sgt...& ada ayam!
Yg atie xleh lupa bila anak adik yg brumur 6 bln tu trjg kul 4 pg..dah bg susu,xmo tido sampai kul 6 pg!.puas la menepuk badannya...sbbnya atie nk suh tido(ibunya ni dah ngantokkkkk!).last2 bersengkang mata la atie sampai kul 6pg gak!hikhik.
Ada 1 mlm tu baby trjg kul 2 pg..lps bg susu,atie urut la seluruh badannya ngan minyak bayi...ya la waktu siang penat merangkak kesana sini...mesti lenguh2 badannyakan?Lps jer urut tu...dia tidur balik sampai kul 7pg tanpa merenggek nk susu.biasa kul 4/5pg mesti nk menyusu balik...lena la atie tido mlm tu :).
Mylaling lak xhenti2 tepon dr BD..,tanya anakbuah yg atie jg okey/tak?bkn apa risau la dia sbb atie kena handle 5 org kanak2 trmasuk seorg bayi!
Setelah berehat bbrapa hari lps operation,adik pompuan atie pon kembali kerumahnya.atie tahu mesti dia rindu sgt ngan anak2 yg ditinggalkn(kerap tepon).Yg kelakarnya bayinya yg 6bln tu cam xmo ngan dia..hihi.Sbbnya,dia dah biasa ngan bau badan atie kot..tiba2 dah bau badan org lain.Klu dia nampak atie,mula la nagis & suh dukung dia.haru betullah!dah xingat mama dia lak...:)
Semoga adik pompuan atie cepat sembuh dr luka2 operation jantung hari tu & semakin sihat.Bila atie nk balik aritu(MyLaling jemput kat Ipoh)...mmg sedih sgt trutama nk tinggalkn si kecik tembam tu,rasa nak bawak balik jer tp mamanya xkasi!.anakbuah yg lain pon suh 'IBUNYA NI' jgn balik dulu...dok umah depa lama2.sebak rasa hati.tp kena blk gak,syian kat MyLaling yg telah ditinggalkn...dia dah izinkn atie ke ipoh,jg anakbuah ponnnnn atie brsyukur sgt.Terima kasih yer LIng(jgn lak korang muntah bila baca..ngeee.).
Insallh,bila atie dah blk aritu...adik & HBnya blh handle semua anak2 & keje2 rumah...sbbnya HB adik pandai masak tau!.Atie pon tgk HB adik xkasi dia buat keje2..semua dia buat.Alhamdllh dpt HB yg bertimbang rasa camtu
Sambutan hari raya adha aritu atie mmg xbuat biskut/kek bagai...raya pon bkn dirumah sendiri,anak2 atie suh Mylaling htr,biar dekat ngan atie...siap bwk lemang 5 btg yg dibelinya.atie cuba dpt buat rendang ayam jer.jadi la...dah ada lemang & rendang...g sembahyg raya...nampak lar rayanya kan?.Panjangnyaaaaaaaaaaaa citer atie,hope korang xjemu membacanya yer.
TERIMA KASIH ATAS DOA KALIAN TUK ADIK ATIE & SUDI BRKUNJUNG KE BLOG INI SERTA TINGGALKN MSJ.semoga ALLAH shj yg membalas jasa & budi yg kalian hulurkn tuk atie.Aminnnnnnnnnnnnnnn.

Gambar adik pompuan atie kat IJN(tue pon cilok dr FB adik atie yg lain..tq)


15 comments:

EmbunRosaliza said...

Assalam atie, semoga adik atie cepat pulih seperti biasa, mmg kena pantang untuk lebih cepat pulih.

bdk2 mmg suka kalo ada ayam, tak kira gulai ke goreng kan atie, lg senang nak bg mkn kanak2 ribena ni.

ieda said...

semoga adik akak cepat2 sembuh .. patut akak dah lama x singgah umah ieda ..

~~zAnAfAhMi~~ said...

Moga adik Atie cepat semboh dan tahniah kerana menjadi ibu saudara yg penyayang...hehe...

Kak Aya said...

Salam Atie, lama tak dtg sini...pc kita rosak.

baiknya Atie, untung anak2 saudara dapat mak sedara baik mcm ni.

semoga adik atie cepat sembuh, dapat main dgn anak seperti biasa..

semoga Atie dan keluarga dirahmatiNya selalu.

Amie said...

Assalam Atiieee sayangggg.... lama tak jumpa dia! Sayang dia ketat-ketat!

Suka sangat Kak Amie baca bakti Atie yang tercurah buat adik tersayang, jaga 5 anak sekaligus....huh! Tabiklah Atie.... mudah-mudahan jawa baik Atie itu mendapar keberkatan dari Yang Maha Esa, dan semoga adik perempuan Atie pulih sepenuhnya dalam masa terdekat ini...tahniah juga buat laling Atie yang sangat beryimbangrasa tu!, sekali lagi doa kakak moga bertambah bahagialah hidup Atie sekeluarga....

quinnie said...

tetiba dpt anak kecik ye kak..hehehhe...tembamnya..geram tengok gambar dia kat bawah tu...:)

moga adik akak cepat sembuh..:)

Liza said...

alhamdulillah...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam K.Rosaliza...terima kasih.Biasa la bdk2 suka mkn ayam cam anak atie gak...paling depa suka ayam bakar lar.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam ieda.Aminnn.Terima kasih atas doanya yer.Mmg syian kat adik tu...anak2 masih kecik lg lak tu.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.zana.terima kasih.Anakbuah atie tu dah mcm anak sendiri atie buat.depa pon panggil atie IBU gak.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam aya..ala syiannya PC rosak.harap2 PC dah ok la yer.Bkn apa,nanti rindu nk ziarah umah kengkawan kan.
Terima kasih aya.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Amie.syg gak akak ketat2..hihi.
Ala bkn org lain,ankbuah sendiri gak.tapi tu la cam trcabar gak nk jg baby 6 bulan...dah tu br nk putus susu ngan mama dia.
Terima kasih.Aminnnnn

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Qunnie..mmg best dapat tido ngan baby kecik nie..mmg geram tang ppnya yg tembam tu..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Liza..makasih.Aminnnn

IntaNBerliaN said...

Alhamdulillah adik kak te dah selamat dibedah..

seronok baca cerita kak tie jaga anak buah kak tie.. senyum sorg2 saya baca.. hihii dpt bayangkan kak tie berjaga malam.. hhehe

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™