Saturday, November 12, 2011

Kisah PICAGARI @BOTOL SUSU

Apa lak kisah picagari@ botol susu ngan anakbuah atie yer?Beginilah al-kisahnya...biasa anakbuah atie yg berusia 6 bulan tu menyusu badan dgn mamanya sehinggalh semggu sblm mamanya ke IJN...trpaksa diajar menyusu botol.TP masalahnya dia mmg xmahu langsung menyusu menggunakn botol trsebut.dah mcm2 patern puting botol yg mamanya beli & dicuba tp x berjaya.
Maka penyudahnya PICAGARI trpaksa digunakn tuk menyedut susu yg telah dibancuh mengikut sukatan utk menyusukan dia...DAN BERJAYA!.maka disinilah CABARAN tuk atie untuk menyusuknnya trutama di waktu mlm...dlm kul 12mlm/2pg/4pg.
Korang blh bygkn dlm mengantuk tu...atie g dapur bancuh susu & suapkn dia dgn menggunakn picagari trsebut.TP mmg habih 1 botol susu yg dibancuh bila menggunakn cara begini.bila diingatkn kelakar pon ada..AQMAR!AQMAR!.
Sebenarnya ankbuah atie yg bayi tue dh mula mkn iaitu NESTUM & bubur yg mamanya masak.Klu bagi dia mkn WAJIB gunakn mangkuk biru cam kat bwh tu(mcm tau2 jer IBUNYA nie peminat kaler biru..hihi).Bila nampak jer kita bawak mangkuk biru ke ruangtamu..bkn main melonjak2 kakinya sbb tau MAKAN TIME!.
Biasa mamanya kasi 3 sudu jer..bila IBUNYA jaga(atie lar)...habih 6 sudu.tue la bila mamanya balik dr IJN,dia kata anaknya makin bolat.hikhik.
Bestkan ada anak kecik nie...seronok tgk perkembangan diri mereka.xper la..atie dah xder rezeki nk timang anak lg...tp happy layan & amik tau pekembangan anak2 buah yg mmg ramai tuh.adik berdik atie yg ada anak kecik cuma yg kat Ipoh nie & adik llaki bongsu....Yg lain...anak masing2 dah berumur2-3 tahun.
Tiba2 rindu sangat ngan budak tembam AQMAR nie....rindu ngan senyumannya yg sgttt mengoda...gelak tawanya bila di'agah'....mlm tadi sampai mimpi2 dukung dia...hissssss

17 comments:

Qhaifa Nur said...

punyalah tak nak minum susu, sekarang dah makin tembam dan cihat...

Rose Khadijah said...

hai kak atie:..memang tembam pun anak buah kak atie ni..pasni memang tambah lagi la sukatan makanan dia tu..hmm makin tembam le..

CitarasaKu said...

sukanya lihat gambar baby tembam ..comel

CitarasaKu said...

sukanya lihat gambar baby tembam ..comel

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Qhaifa..mmg montel dak nie.mamanya 'kering jer badan..hihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Rose..tue la pasai.masa br lahir dulu kecik jer.Skrg..cam dipam2 badannya.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Ayu..mmg geram.Mmg puas la dpt gomol2 pipinya sepjg atie jaga dulu.Ngeeee

Acik Erna said...

atie..tengok gambar pun dah geram..apa lagi la atie dah pernah menjaga dia..memang geram..montel pulak tu..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam k.Erna..puas la atie mengomol pipinya yg tembam tu.Terus hilang hidung kita kat pipi dia..hikhik

lina_pg said...

assalam kak atie, mcm2 kerenah dak kecik ni kan?walaupun terpaksa berjaga malam sebab nk bagi susu, tp bila bby dah tak dak..mesti rindu sesangat ngan dia.Comey jerr baby ni..peminat biru tegar tuh

Amie said...

seronokkan Atie kalau ada anak kecik.... boleh jadi therapy untuk kita tu....

anymz said...

geramnya akak tgk anak buah atie tu.debab betul...kalau peluk mesti tak cukup satu tangan kan?..tak muat..akak pun suka layan anak2 buah ni atie.seronok layan budak kecik.lebih2 lagi yang baru belajar nak bercakap...

-fieda- said...

kak atie..anak2 kita dh besar bila tgk baby tembam2 gini geram kan..

IntaNBerliaN said...

oloolooo sampai termimpi2 yer kak tie.. hihii..

sy ni alisha baru umur setahun 2 bulan tp saya dah rasa nak anak lagi.. hihii

teringin nak bau baby yang wangi tuh.. hehhe

Yani said...

wah tembamnya.. kalah Areez kalu gini... Areez sekarang dah 8 bulan.. kalo nampak picagari, dia terus buat muntah.. sbb takut mkn ubat.. Susah sungguh nak bg dia mkn ubat sekarang ni..

Treat and Trick said...

W'salam Atie. Cutenya baby itu, nak cubit aje pipi dia...


http://treatntrick.blogspot.com

Kak Aya said...

oo ni kali pertama kisah botol susu dna picagari..dugaan jugak ni kepada yang menjaga ...apa2 pun semua atie dapat harungi dengan baik nampaknya.

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™