Thursday, April 7, 2011

Roti Goreng Rangup.

Salam semua...slmt ptg!baru dpt berONLINE sbb dr pagi tadi mmg xdr LINE..nape entah!..nie pon kjp2 putus...adoiiiiiii..kena la atie cpt2 buat n3!..nk tggu upload gambar pon lama sungguh....umah korang line tenet okey ker?ptg nie atie buat roti goreng rangup jer...tue pon roti dh nk luput tarikhnya esok...syg lak klu dibuang.jadinya goreng camni aje la..klu buat puding MYLaling xsuker lak.ok la ,klu line ok...nanti atie BW umah korang yer..Daaaaaaaaaaaa
Bahan :(sumber:hasue & mas)
8 keping roti
Serikaya - Secukupnya
2 cawan Tepung gandum
2 1/2 cawan air
2 sm Marjerin
1 sudu kecil garam dan gula(gula bkn nk bagi perasa tp nk bg kuih sdikit berkilat je)
Sedikit pewarna kuning
Cara :
Di dalam bekas,satukan tepung bersama marjerin,garam dan gula. Bancuh dgn air(guna whisk lg senang)warnakan kuning dan ketepikan.
Ambil 2 keping roti dan intikan dengan serikaya dan potong ikut citarasa..nak cantik buang kerak tepi pun boleh.
Panaskan minyak di dalam kuali utk menggoreng.
Celupkan roti td ke dalam adunan tepung dan goreng segera sehingga keperangan. (Sy suka sedikit hangus,lg rangup!)
Tips: Roti yg dipotong pd saiz kecil lebih menarik perhatian si manja anda.

9 comments:

~Norul Mas Hana ~ said...

mmg best roti goreng rangup ni.. =)

Mas said...

mas dah try roti sue ni...
memang best...

mamaqari said...

simple dan nmpk sedap

umialya said...

boleh cuba resepi ni, nampak sedap

Kak Rosaliza said...

Assalam atie..akk pun suka roti goreng ranggup ni..best je mkn panas2

kasihredha said...

sedapnya...
sambil minum kopi...
sure bunyi kruk krak kruk krak...rangup!

Fieda said...

nak try buat la kak atie...

anis said...

assalamualaikum atie.
nak try juga buat roti mcm ni tp kena beli kaya dulu. hehe...
sedapnya gulai nangka. ingat ms sy kecik2 dulu arwah mak rajin masak n bila arwah mengupas nangka muda ni sy n adik2 beradik yg kecik akan leka memerhati. selain gulai (kami panggil masak lemak), arwah juga masak asam rebus. mmg sedap le lawankan dgn nasi panas, sambal belacan n ikan sepat masin. ms tu nak mkn byk pn tak apa tak takut gemuk. haha...

Sofya said...

mudah la.. nt nak try la

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™