Thursday, July 19, 2012

Bantulah Insan Ini

Betapa berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul.Begitu besar ujian dr Allah utk rakan blogger kita iaitu..
Beliau kini memerlukn bantuan insan2 yg baikhati diluar sana utk membantu beliau.Keadaan beliau skrg semakin membimbangkn...
.TERKINI beliau ditahan di wad HUSM
 utk dimasukkan darah setelah tumpah darah.
Keadaan kaki yg semakin hari semakin LEMAH & xmampu utk bergerak..kecuali menggunakn wheelchair/tongkat.
Anak2nya yg masih kecil & amat memerlukan penjagaannya....tp tidak mampu dilakukn dlm keadaan dirinya yg sebegitu.
Atie telah lama mengenali beliau(dialam maya)
 & kisahnya atie pernah paparkn dlm blog ini jg(Tahun 2010).Atie rasa trpanggil utk membantunya dgn mengwar2kn di3 ini sekali lagi.
Ibu tunggal yg punyai 3 org cahayamata...
hidup menumpang kasih syg ibunya yg jg uzur..anxiety disorder & diabetis.Diduga dgn penyakit kronik & diceraikn oleh suami dgn talak 3.

Kisah beliau jg pernah dipaparkn di HARIAN METRO(12/2/2010)..."suami enggan kongsi derita" tulisan Siti Zarinah Sahib
Sempena Ramadhan yg bakal menjelang...samalah kita dgn ikhlas hati membantu Alia Haryanie.Walaupon tidak mampu membantu dgn wang ringgit...doa & usaha memanjangkn kisah beliau ini jg salah satu bentuk bantuan kita utknya.InsyaAllah.
Bagi yg ingin membantu... 

MAYBANK
164034266923 (Haryani Binti Mat Hussin)

Blog beliau:
http://aliaharyanie.blogspot.com/

Semoga Allah,membalas segala kebaikkan yg diberikn.
Aminnn


25 comments:

Che Rosliza Che mat said...

Sama-samalah kita membantu...

Amie said...

Bantulah mana yang termampu...

ieda said...

ya allah sedihnya akkk
insyaallahhh semoga ada insan yg membantu .. aminnnn

UmmiSyarni said...

Sedih mengenangkan anak yg masih kecil.kita bantu setakat yg mampu.

alinac lover said...

sedih nyaa T__T
harap dpt membantu jgk

Suhana Shuib said...

semoga semuanya akan baik2 saja nanti..Amin

quinnie said...

kalau ye pun nak diceraikan kenapa lah sampai talak 3..hmmm..hanya mampu berdoa moga akak ni tabah menghadapi ujian Allah...

Ardini Humaira said...

ya ALlah...
semoga dipermudahkan segala urusannya.. sama2 kita membantu

nuyui a.k.a miss YUI said...

sedihnya..moga beliau cpt sihat..

Ucu Faridah said...

samalah kita doakan kebaikan utk beliu..
terima kasih atie..

syiela said...

moga beliau cepat se,buh dan sama samalah kita bantu

adyna said...

Allahuakbar.. sedih membaca dugaan ini..semoga Allah membantu ringankan kesakitan beliau..saya tahu macam mana seksa tumpah darah coz saya sendiri pernah mengalami nyer..ibarat nyawa dihujung tanduk..

Wanieys said...

Berat dugaan untuk dia....kesiannya...wani ada baca kisah dia kat metro...sama2lah kita membantu dia

mamawana said...

Tabah lah duhai hati. Insy'allah semoga Allah swt permudahkan dan membuka pintu2 hati kita utk murah membantu ibu ini. Insy'allah.

Kesuma Angsana said...

moga cepat sembuh dn diberikan kekuatan utk tetap sbar n tabah menghadapi dugaan!

Rai said...

teralit saya membaca kak..sedihnya. kesian pada anak anak yang masih kecik..bekas suami dia takde datang tengok anak2 ke.. ya allah..jenis manusia apa agaknya lelaki tu..

Zurina Hj.Zainal said...

sedihnya...hanya Allah yg mampu merubah segalanya...semoga dia cepat sihat...kesian tgk anak2 yg masih kecil...:(

anitadiana said...

sedih lah tie...nanti ita copy ya..letak lat blog ita...

TiranaAduka said...

Syukur terlaksana sudah tugas saya...
Thanks sudi kongsi...

yan's cottage said...

salam atie.......
terima kasih kerana info ni.....
baru tadi yan jengah blog alia...yan
amat prihatin dengan apa terjadi....
insyaallah yan akan bantu.....

Ummu Muhammad said...

sedihnye kaktie tgk tido ana beranak kat hospital mcm tu..mudah-mudahan kekuatan itu berterusan..

p/s: kaktie kite tag akak segmen nostalgia ramadhan http://attuffahumairah.blogspot.com/2012/07/segmen-nostalgia-ramadhan.html

Myra Jay said...

Semoga dia kuat menjalani dugaan ni.. ambinnn

fieda said...

saya baru pas terjah blog beliau kak aie..mmg sedih la baca..

Sari Yusa Ibrahim said...

semoga dipermudahkan hidupnya, kadang kita rasa kita susah, ada lagi orang yang lebih susah.. :-(

ieda said...

saya pun ada buat entry utk adik alia kak ..
saya fwd link saya pada wartawan mazidul utk masuk dlm entry dia .. kut2 ada insan baikhati nak derma kak .. huhuhu saya berharap sgt2 kak ..

semoga adik alia terus kuat dan tabah huhuh

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™