Tuesday, July 31, 2012

Kari Sotong.

Salam semua.
Slmt menjalani ibadah puasa yg ke 11,InsyaAllah.Semoga dlm 10 hari yg lps...amalan2 & ibadah kita akan diterima oleh Allah.
Aminnn
Juadah  kami semlm...kari sotong buat  xbyk 7 ekor yg bsr tu je.Tu pon masa berbuka xhabih..bawak ke sahur tadi.
Alhamdulilah...habis dah kari sotong ni.
Dulu xtau pon sotong leh masak kari(hikhik)....tgk rakan2 blogger masak,tingin la pulak.
Bila dah buat...jadi poberet lak.Pada yg lom mencuba tu...slmt mencuba.
Jom tgk resepi..
Bahan-bahan:(sumber:yanaMYR)


6-8 ekor sotong besar

*1 ulas bawang merah

*1 ulas bawang putih
*1 biji bawang besar
*2 hiris halia
2 tangkai daun kari
1sudu makan rempah kurma
Sedikit air asam jawa
Secubit garam
1/2 kiub pati ayam
1 biji cili Merah-belah 2
1 sudu makan cili blend
1 batang kulit kayu manis
(bahan yg bertanda * dimayang)
2 sudu bsr kerisik-atie tambah


Cara-Cara:
1.Panaskn minyak & tumiskn bawang besar.Bila dah naik bau,masukkan kulit kayu manis,bawang putih,bawang merah,halia,cili blend dan daun kari.Tumis hingga naik bau
2.Kemudian masukkan sotong,serbuk kari serta serbuk kurma.Tambah sedikit air jika perlu.Kacau dan tutup tudung periuk selama 1 minit
3.Kecilkn api dan masukkan santan,lada besar dan kuib pati ayam.Kacau hingga mendidih.
4.Masukkan gula & asam jawa secukup rasa.Bagi yg suka tomato blh la ditambah kedlm masakan ini.Boleh lah diangkat & dihidangkan

Monday, July 30, 2012

Ikan Cencaru Bakar

Salam semua.Slmt pg dihari isnin.
Semlm mmg xdpt nk BW ke umah kengkawan sbb bz sikit..InsyaAllah,hari ini dpt la brkunjung balas.Terima kasih kpd kwn2 yg sudi menitipkn komen2 disetiap n3 atie.
Antara juadah berbuka puasa kami semlm....ikan cencaru bakar menggunakn perencah homemade yg atie jumpa kat blog samida.
Terima kasih berkongsi resepi yg sdp ni & k.atie kongsikn pula di blog k.atie.
Untuk kelainan(derhaka sikit)...
sblm membakar dlm PEMANGGANG AJAIB ,atie balutkn ikan cencaru dgn daun kunyit,biar ikan tu beraroma daun kunyit lak..wangi gitu.
Msk xbyk...2 ekor jer,.Pada yg ingin mencuba...silakan.


Bahannya(sumber samida74)

SERAI- 2 batang hiris
BUNGA KANTAN- sekuntum hiris
DAUN KESOM - 3 @ 4 tangkai
BAWANG BESAR X BANYAK TAU.- aida bubuh 1/2 biji
BWNG PUTIH PUN SAMA X BNYAK - aida bubuh dlm 3 ulas
HALIA - 1 inci
CILI PADI - aida bubuh dlm 6 @ 8 biji nak lebih boleh tambah
BELACAN - 2 inci

BAHAN2 DI ATS KISAR YE

CILI BOH - aida guna cili kisar dlm 5 sudu
GULA MELAKA - secukupnya
SOS TIRAM - dlm 2 sudu
GARAM - secukupnya
SERBUK PERASA - jika suka
MINYAK TUK MENUMIS - secukupnya
4 ekor ikan cencaru / ikan2 lain pun boleh ikut suka....
Daun kunyit secukupnya-atie tambah

caranya :)

...... PANASKAN MINYAK DAN Tumis lada kisar , MASUKKN juga BHN YG DIKISAR... KACAU RATA dan tumis hingga naik bau dan garing baru masukan MASUKKN GULA MELAKA ,SOS TIRAM GARAM DAN SERBUK PERASA KALAU SUKE, aida masukan sikit air asam jawa penambah rasa....( ini aida tambah sendiri)
.....KACAU SEHINGGA sambal betul MASAK dan hingga agak pekat ....rasa secukupnya dah ok cukup semuanya rasa tutup api dan lumurkan kat ikan.

** pesan fara : MASAK DGN API PERLAHAN..... SBB PERENCAH NI LEH TAHAN 3 KE 4 MINGGU KALAU DLM peti sejuk..... ( masa masak sambal ni memang perlu banyak sabar ....nak tunggu lada tu garing adoi abis perecik2 lada tu kat dapur ....lap le nanti nampaknya heheh ....)

** Aida wat sementara nak tunggu sambal tu siap aida bakar dulu ikan yg telah di lumurkan dgn serbuk kunyit dan garam dlm 15-20 minit . dah siap sambal lumurkan pada ikan dan bakar lagi dlm 10 minit dan hidangkan....panas2 dgn nasi hangat putih dan lauk2 lain..perahkan dgn limau kasturi semasa menghidangkan 

Atie bakar menggunakn PEMANGGANG AJAIB NIE...berbaloi beli!

Sunday, July 29, 2012

HAPPY BIRTHDAY SAFI

Salam.
SELAMAT HARI LAHIR utk ankbuah kesygan atie..AFRINA SAFI yg ke 7 tahun!Mak Yang doakn semoga SAFI membsr jadi anak yg solehah,kakak yg baik & selalu rajin2 belajar.
Aminnn 
SAFI ni adalh anak sulung adik atie yg no 2... dok Sg Buluh nunnnnn.Lama xjumpa..sok2 raya dapat la bertemu kembali.Masing2 sbk brkeje..jarang blk kg.


Apa Anugerah Terindah Bagi KIta?

Salam semua.
Slmt berhari minggu.Sekadar renungan buat kita semua di bulan Ramadhan Al-Mubarak

copy paste dr FB


p/s:Arini sibukkkk...g htr tempahan kuih,g beli baju raya Adik dll

Saturday, July 28, 2012

Sayur Kobis Goreng Style Jawa

Salam semua.
Slmt bercuti...ada yg balik kampung ke?Maaf la semlm xsempat nk letak n3 bagai...sibuk sgt!.Macam2 hal kena diuruskn...biasa lakn?
Ni pon lom sempat lg berbuka puasa ngan Apak atau ngan MIL...akan diusahakn jgk g berbuka puasa dgn mereka kat kg dlm bln puasa ini nanti walaupon cuma dpt sehari jer.
Okeylah antara juadah kami berbuka puasa semlm....
sayur kobis goreng style jawa.Ala yg selalu diletakkn bersama nasi ambeng tu.Ingatkan?
Atie mmg suka klu sayur kobis dimasak camni...buat ratah2...sedap!!
Jom tgk resepi...ambik dr umah Mas Sani.Terima kasih ya & atie kongsikn di blog atie pula.
Bahan-Bahan: 

Kubis - hiris kasar (ikut suka nak banyak mana)
1 biji kentang - potong sederhana nipis
4 ulas bawang merah - hiris
2 ulas bawang putih - hiris
5 tangkai cili padi - hiris (suka pedas letak lebih)
2 tangkai cili besar merah - potong serong
sedikit ikan bilis-atie ganti ngan udang basah
1 keping soun - rendamkan
sedikit kicap manis
garam dan pati ikan bilis secukup rasa
sedikit air

Cara-cara:-
- Tumiskan bawang merah, bawang putih, ikan bilis, cili api  dan cili merah hingga naik bau (sy suka tumis hingga sedikit garing)
- Masukkan kentang dan tumiskan seketika. (api jgn terlalu besar takut nnt bahan tumis hangus plak)
- Letakkan pula sedikit kicap, kacau sekejab dan masukkan pula sedikit air. Biarkan seketika hingga kentang empuk.
- Bila kentang sudah empuk dan air kering, masukkan sayur kubis, garam dan serbuk pati ikan bilis. Gaul rata.
- Akhir sekali masukkan soun yang sudah direndam dan tumiskan hingga semua bahan masak dan sebati. Bolehlah ditutupkan api (sy suka sayur setengah masak sbb cruncy bila dikunyah)





BAGI YG BERMINAT DGN PEMANGGANG AJAIB..JGN LUPA COLLING2 ATIE
HARGA MURAH RM110.00(TIDAK TRMASUK POS)


ATAU 
EMAIL:azatie_sayang7071@yahoo.com.my

Thursday, July 26, 2012

Masak Lemak CiliApi Telur Ikan Mayong

Salam semua.
Dah bbera hari Ramadhan br kali ni nk update ttg masakan....juadah kami semalam.Iaitu masak lemak ciliapi telur ikan mayong...mmg payah nk jumpa.
Kebetulan semlm ada lak org ikan tu jual...sebungkus 5 henggit.Byk la jgk bg kami yg hanya makan berdua jer.
Masa berbuka mmg berselera MyLaling mkn...atie cuma ratah2 gitu jer.:)
Resepinya copy dr chah jer...sbb malas nk taip satu2,walhal bkn ssh sgt nk masak lomak ciliapi ni kan?.Pd chah..terima kasih ya
Jemput makan semua....opstttttt...puasakan?hikhik


Bahan-bahan:(sumber:chah)

500g telur ikan
2 1/2 cawan santan pekat
1/2 inci kunyit hidup
Segenggam kecil cili api
2 ulas bawang merah
2 batang serai
1 helai daun kunyit
2-3 pokok daun ketumbar
1 keping asam gelugur
Garam



Cara-cara:

§     Tumbuk bawang merah dan cili api. Masukkan ke dalam santan dan kacau. Masukkan asam keping dan serai yang telah dititik. Masak dengan api yang perlahan.
§     Apabila telah mendidih kecil, masukkan telur ikan. Masukkan daun kunyit dan daun ketumbar. Perasakan dengan garam. 


A New Born Baby

Salam.
Sekalung TAHNIAH diucapkn kpd UMMU MUHAMMMAD yg telah slmt melahirkn seorg baby llaki pd 5 Ramadhan 1433H yg merupakn putera yg keduanya.
Alhamdulilah,seorg lagi panglima Islam telah lahir!.Bayi comel ini seberat 3.7kg(bsr gak ni) & ketinggiannya pula 52cm
Kpd ummu Muhammad,slmt berpantang...jg kesihatan diri & semoga menjadi Ummi yg mithali yg  trbaek kpd kedua2 putera.
Jom ziarah Blog Ummu Muhammad & ImanNiaga


P/s: Bestnya dgr kawan2 dpt baby...rindu atie ngan bau baby...harumkn?Tp nk buat camna,dah xder rezeki...Adik pon dah besauuuuu.

Wednesday, July 25, 2012

Wordless Wendnesday

Nampak dari jalan tp xpernah singgah...


BERMINAT DGN PEMANGGANG AJAIB?MURAH SHJ..RM110(TIDAK TRMASUK POSTLAJU)

  PM KAK YANG

ATAU
EMAIL:azatie_sayang7071@yahoo.com.my

Kisah Menghantar Abang ke Asrama

Salam semua.
Alkisah ahad lps sewaktu menghtr Abg (anak llaki) balik semula ke asrama.Jalan mmg JAM teruk...ken ada tahap kesabaran yg tggi.Dah la xder polis traffic yg jaga....
Biasa kami sampai ke KL dlm 2 jam...tp ahad lps,3 jam lbh br sampai!.Alhamdulilah,limit Abg utk dihtr ke asrama...slps tarawih.Lega sikit.
Jadinya semlm kami berbuka puasa di kampungan Lindungan(area dekat2 sg way)...umah kakakipar yg kosong tu.
Kemudian kami bertarawih yg pertama di masjid baru kampungan lindungan...besauuuu masjid barunya.
Selesa sikit...berimamkn Al-Hafiz dr palestin(sedap suaranya...)
Pastu br la menghtr Abg ke asrama...sebak rasa hati.Dan kami sampai ke Perak dlm kul 1.30 pg!!!
Ngantuk?Jgn citer larrrr..Alhamdulilah slmt sampai dgn slmt.



Jemaah pompuan di masjid baru kg lindungan..blm siap sepenuhnya lagik

Friday, July 20, 2012

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan

Salam semua.
Alhamdulilah,bulan yg paling atie rindui telah pon menjelma...mulai esok seluruh umat Islam diseluruh dunia akan mula berpuasa.
Dan mulai malam ini,kita semua akan mengerjakn sembahyang Terawih yg pertama dibln Ramadhan ini.
Disini Atie
 mengambil kesempatan mengucapkn SELAMAT BERPUASA kpd semua kawan2 alam maya ini...walau dimana korang berada.
Semoga  ibadah kita semakin berlipat ganda dibulan yg penuh keberkatan ini.
InsyaAllah.
Atie juga memohon kemaafan kpd semua rakan2 & pengunjung blog ini....andai ada tulisan2 atie disetiap n3..ada yg menyinggung perasaan tanpa atie sedari.
Maafkan atie ya.....

p/s:
Slps sembahyg Jumaat nanti,atie & MyLaling akan ke Meru,Klang menjemput Abg(anak llaki) yg bercuti sempena awal Ramadhan ini (sampai ari ahad jer)....
Nampaknya Terawih pertama kami di jalanan la..singgah kat masjid yg mana  sempat.
Adik xbalik cuma outting jer esok.Itupon,atie dh happy sgt..

Thursday, July 19, 2012

Apa Kabar Semua

Salam.
Terima kasih pada yg sudi bertandang kesini.Maaf la komen2 korang blm sempat atie balas & brkunjung ke blog kalian semua.
Sebenarnya mlm tadi br balik dr Ipoh...bercuti blogging menjak ari selasa.Sbb tu umah senyap jer...happy dapat bertemu anak2 buah yg masing2 sgt keletah.
InsyaAllah,atie akan brkunjung balas....nk rest dulu ya.

Bantulah Insan Ini

Betapa berat mata memandang..berat lagi bahu yg memikul.Begitu besar ujian dr Allah utk rakan blogger kita iaitu..
Beliau kini memerlukn bantuan insan2 yg baikhati diluar sana utk membantu beliau.Keadaan beliau skrg semakin membimbangkn...
.TERKINI beliau ditahan di wad HUSM
 utk dimasukkan darah setelah tumpah darah.
Keadaan kaki yg semakin hari semakin LEMAH & xmampu utk bergerak..kecuali menggunakn wheelchair/tongkat.
Anak2nya yg masih kecil & amat memerlukan penjagaannya....tp tidak mampu dilakukn dlm keadaan dirinya yg sebegitu.
Atie telah lama mengenali beliau(dialam maya)
 & kisahnya atie pernah paparkn dlm blog ini jg(Tahun 2010).Atie rasa trpanggil utk membantunya dgn mengwar2kn di3 ini sekali lagi.
Ibu tunggal yg punyai 3 org cahayamata...
hidup menumpang kasih syg ibunya yg jg uzur..anxiety disorder & diabetis.Diduga dgn penyakit kronik & diceraikn oleh suami dgn talak 3.

Kisah beliau jg pernah dipaparkn di HARIAN METRO(12/2/2010)..."suami enggan kongsi derita" tulisan Siti Zarinah Sahib
Sempena Ramadhan yg bakal menjelang...samalah kita dgn ikhlas hati membantu Alia Haryanie.Walaupon tidak mampu membantu dgn wang ringgit...doa & usaha memanjangkn kisah beliau ini jg salah satu bentuk bantuan kita utknya.InsyaAllah.
Bagi yg ingin membantu... 

MAYBANK
164034266923 (Haryani Binti Mat Hussin)

Blog beliau:
http://aliaharyanie.blogspot.com/

Semoga Allah,membalas segala kebaikkan yg diberikn.
Aminnn


Monday, July 16, 2012

Mangga Muda

Salam semua.
Malam2 menayang lak mangga muda....ada yg kecur tak?Poberet atie de dulu hingga kini....biasa klu dah potong camgini,atie buat ulam mkn ngan nasik.
Mesti korang herankn?Dari zaman atie anakdara....sampai dah ada sepasang cahayamata ni,klu jumpa mangga muda(mangga padi paling best),mesti xsabar nk mkn ngan nasi.
Cicah2 ngan kuah rojak tu...mkn gak tp kureng lar.Sbb tu klu org nk kasi mangga...atie suka kait yg muda2.
Cubalah....sedapppp!
Ni la perangai pelik atie...MIL tgk pon mmg geleng kepala dia.hikhik


Saturday, July 14, 2012

Mari BerAmal

Salam semua.

Basahkn bibir & lidah kita dgn kalimah zikir setiap hari....semoga kita semua sentiasa diberkati oleh Allah & sentiasa dipermudahkn dlm apa jua urusan.
Aminnnn


Friday, July 13, 2012

Getuk Pisang Berangan Muda

Salam.
Pasti korang pon xpernah dgr nama kuih getuk pisang muda ni kan?.Klu getuk ubi...pasti biasa dgr....resepi ni MIL atie yg ajar(terima kasih mak yo!hihi)
Mula2 kawen dulu..cam pelik gak dengar nama  & tgk cara membuatnya ....tp skrg dah biasa.Sukerrr tp jarang jumpa..pyh nk cari pisang berangan muda.
Getuk pisang ni sedap juga mcm  getuk ubikayu cuma getuk pisang xleh di goreng!
Tu jer...
Klu nk cuba pisang muda lain... atie xtau la blh/tak...sbb MIL ajar guna pisang berangan jer.Xleh derhaka resepi MIl...kang xsedap lak.hihi
Lgsatu MIL pesan...kena buat cepat2...jgn sampai pisang tu sejuk sbb kena mampatkn lam loyang  dlm keadaan adunan masih panas.
.Bila dah sejuk..pisang jadi keras sikit lar...payah nk mampatkn lam loyang.
Jemput makan semua.

 Bahan-Bahan:(sumber:azatiesayang)

Sesikat pisang berangan muda
Gula seculup rasa
Kelapa parut putih-agak2 separuh dari pisang
Sedikit garam

Cara-Cara:
1.Pisang berangan muda dikupas kulit dan di cuci bersih.Kemudian rebus hingga empuk.Toskan dan masukkan kedalam bekas lain & lenyek2kn(atie tumbuk2ngan penumbuk kayu) hingga halus.
2.Kemudian masukkan gula secukup rasa,lenyek2kan lagi.masukkan pula kelapa parut putih yg telah digaul dgn sedikit garam.Gaul hingga sebati
3.Masukkan adunan pisang tadi kedalam loyang & tekan2 hingga adunan pisang menjadi mampat.Biarkn sebentar dan blh la dipotong serta dihidangkan.

P/S:Ptg tadi Adik(anak pompuan) berangkat ke Kompleks Sejarah Pasir Salak utk menghadiri Kem(apatah namanya, dah lupa tp tuk form 3 & 5 jer).Semlm tepon,gtau tidur kat resort & kembali ke asrama pd hari Ahadnya.Atie doakn semoga  Adik selamat & program itu berjaya.Amin

Ikan Bakar Simple.

Salam & selamat tghari semua.
Arini masak simple jer..ikan bakar ,sambal kicap,tumis sayur taugeh + udang basah & sambal telur goreng.
Ikan pon xder nk hias bagai...'bogel' gitui :D.
Masak cuma 2 ketul jer...tu pon tadi cuma habih sekerat jer,sekerat lg simpan tuk mkn malam nanti.Cuma tambah sikit lagi lauk mlm nanti.
Sebenarnya ikan tu...ada org kasi.Besau ikannya & fresh lagik!...
panjang sampai keluar dr mangkuk singki.Sapa tau ikan apa tu?Emmm..xyah teka2 lar....semua org tahukan?Ikan senangin...byk dagingnya...
Lps bakar 2 ketul ni....ada lg simpan kat esbok bakinya.Sehari-dua ni  xyah la membeli ikan...habihkn dulu ikan senangin ni.
Nanti pikir nk masak apa lak ngan bakinya?Any Idea???

Resepi Ikan bakar(sumber:azatie)

Bahan-Bahan:
Ikan seekor-trpulang ikan apa pun blh
Secubit garam
2 Ulas Bawang putih  
Sedikit Biji Ketumbar

Cara:
Tumbuk semua bahan & gaulkn kepada seluruh badan ikan & bolehlah dibakar.Dah siap blh la dimkn bersama sambal kicap(xsempat nk snap)

Ikan senangin

Awan Yang Berbentuk Pelik.

Salam.
Atie kongsikan di hari Jumaat ini 
 gambar2 awan yg berbentuk pelik dilangit.....kebykkannya kat luar negara la.Ada yg sgt menakutkn....menyeramkn!
DAN 
 itulah antara bukti2 kekuasaan serta ke Agungan Allah SWT.
Semoga keimana kita bertambah serta semakin kukuh  setelah melihat 'ajaiban' ini.
 ALLAH HUAKBAR!







Gambar awan berbentuk Tsunami gergasi ini berlaku di Johor


HADIAH MENANG GA

Salam semua di pagi Jumaat yg mulia ini.
Sekadar tanda ingatan utk atie....dari rakan blogger(jg penganjur GA) iaitu RANE yg mana atie menang di GA yg dianjurknnya.
Terima kasih RANE...hadiah pilihan atie adalah wangian  tuk llaki.Pastinya utk MyLaling atie lar...Maaf la atie br sempat nk buat n3,walhal hadiah ni dah lama sampai.
Kpd Rane@Wai Yee....terima kasih.Semoga sentiasa dimurahkn rezeki ya.

For My husband!

Thursday, July 12, 2012

Untuk Para Wanita

Salam
Inilah sifat-sifat seorang wanita....srikandi Islam.

Goreng Pisang Panas.

Salam.
Dah lama xder n3 masak2 kan?...Nk edit2 gambar pon xblh gak sbb photoscape pon xblh guna lagik.Syian atiekan?Lps servis aritu...semua hilang,nk print resepi pon xdpt lg sbb blm buat format yg baru.
Okey la ptg2 ni kita layan goreng pisang panas...mcm biasa MyLaling suka cicah ngan susu.Entah,atie xgheti nk cicah2 klu mkn goreng pisang.Mkn gitu jer ngan air panas.
Pisang pon xbyk...
cuma sesikat jer,ambik kat CAKROK(bahasa jawa lagikkk) paman MyLaling.Kebun pisang kitaorg habih kena penyakit....yg org heboh2 dulu.
.Semua pokok pisang kat kebun...kena tebang... takut merebak penyakitnya kat pokok kelapa sawit lak.Xder rezeki kan...
Jemput makan semua....


GI LAYAT..

Salam semua.Semoga kawan2 semua sentiasa dirahmati Allah.
Aminnn
Semlm mmg xder langsung update blog...sbb kami LAYAT(ziarah org meninggal dlm bahasa org jawa !).Pagi2 dpt panggilan tepon,ada jiran meninggal kat kg MIL.
Lps jer sarapan,terus kami kesana....masa tu dari umah dah mula hujan  hinggalah sampai ke kg MIL.Jiran yg meninggal tu...seorg wanita pertghan umur.
.Yg paling sebak bila...suami Arwah dipimpin tuk melihat jenazah isterinya buat kali trakhir...tiba2 pengsan!.Panik semua org..
Sedar dr pengsan,pakcik tu mengadap jenazah & menyampaikn 'amanat trakhirnya' sambil menangis....maklum la teman bersama brtahun2..kini 'pergi' meninggalknnya.
'Amanat trakhir' tu lbh kurang camni....suami arwah akan menghalalkn mkn minum,mengampunkn segala dosa2 Arwah padanya & bla..bla..(mcm2 lar).
Time ni mmg sebak..tambah2 kita2 yg mendengarnya...
Atie yg melihatnya pon menitis airmata(tingat kat Arwah Mak).Alhamdulilah,semua telah selesai dgn selamat.
Balik tu,singgah umah MIL sampai ptg.Semlm mmg xmasak pon...beli nasi & lauk kedai(sekali sekali kan...:D)

p/s;Setiap yg hidup pasti akan mati...cuma masa & ketikanya tidak pasti.

Tuesday, July 10, 2012

HARAPAN SEORANG ISTERI.

Salam.
Harapan setiap wanita yg bergelar seorang ISTERI....kpd suami kesayangan kita.
Termasuk diri atie sendiri...
semoga begitulah hingga ke akhir hayat...bersamanya mengharungi masa hadapan dgn restu ILAHI.
Aminnnnn

Monday, July 9, 2012

Tahniah & Selamat Bercuti.

Salam.Selamat ptg semua.
Masih blm dapat nk upload gambar masakan..kita layan gambar dr pic En Google la ya.
Mula2 atie nak ucapkn Tahniah
 kpd anakbuah atie yg dpt melanjutkn pelajarannya ke POLIMAS...ari sabtu semlm kembali ke sana utk meneruskn semester yg ke 2(baru Mak Yang nak buat n3 yerk..hihi).
Semoga Along dpt belajar dgn tekun.
.jadi penguat semangat  kpd adik2  & sepupu2 Along yg lain ya...trutama anak2 Mak Yang la.
Tahun ni Along trpaksa dok luar...menyewa bersama kawan2 tp ramai sgt..sempit.Mintak tlg kwn atie (blogger kedah)  tanya2kn kot2 ada rumah tuk disewa(kwsn Jitra)
Atau
Ada sapa2 dok kedah area jitra..nak sewakn umah?Pleaseeeeee

Tak Lupa ucapan 
Selamat  bercuti kat adik atie sekluarga....g Thailand(tambang free..bestnya!)?Jgn lupa FM tuk Kak Yang ya :D

Hadiah Telah Dipost

Salam semua.
Kemaafan atie pinta sbb trlewat nak postkn hadiah2 tuk pemenang2 Teka Teki atie dulu.Tggu ada yg lom htr detail la.....TP Alhamdulilah, dah slmt  post hari rabu mggu lepas.
Semoga pemenang2 dapat menerimanya dgn selamat & berkeadaan baek.
InsyaAllah.
Sekadar pemberian kecil dr atie,semoga ukhwah yg trjalin diantara kita akan terus berkekalan.
Aminnnn
Atie xdpt gtau awa2l ttg pengeposan itu.....sbb laptop masuk wadkan.Risau gak takut xsampai/telah dibukak.
Maklum la POST skrg cam 'kureng amanah sikit'(atie biasa kena..sampul dibukak/brgan dlm sampul diambil..)
Klu dah sampai..inform atie ya.Terima kasih
Terpaksa pinjam gambar Encik google lg....walhal gambar sampul surat hadiah tu dah disnap :(

Doa Waktu Pagi

Salam
Semoga HARI INI....PAGI INI...kita semua diberkati oleh Allah.Aminnnnnn



Nota:Rasanya blm dapat nk upload gambar2 masakan sbb lps diservis laptop....blm diformat baru utk masukkan gambar & save:(.Maaf.....

Saturday, July 7, 2012

Untuk Temanku Semua.

Catatan buat kalian semua....

JANGAN LUPA KLIK SINI...

Kembali BerBLOG

Salam semua
.Apa kabar?Rindunya ngan blog ni.....rindu nk ziarah kengkawan semua.Terima kasih kpd yg sudi singgah sepjg atie 'bercuti'.
Alhamdulilah,laptop dah semakin pulih sepenuhnya...nk loading..lajuuuuu jer!.Baru best nk updatekan?
.InsyaAllah,
atie akan cuba membalas kunjungan kengkawan yg singgah selama atie 'bercuti'.
Tungguuuuuuuuuuuuu


JOM RAMAI2 TOLONG ATIE KLIK SINI.Terima kasih ya!

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™