Thursday, May 9, 2013

Ikan Belanak????

 Salam semua
N3 arini berkisar ttg pertanyaan MIMI....nak tau rupa ikan belanak,ketika atie buat n3 ttg juadah tghari kami kat SINI
Jarang jumpa ikan belanak ni...
kdg2 jer ada org jual ikan yg dtg tu bawak.
Kesukaan MyLaling ngan MIl ni..klu ada jual mmg atie belikn sekali utk Mil.
Biasa yg sedap...
atie goreng jer + bumbunya...bwg putih,ketumbar biji,garam & kunyit hidup ditumbuk lumat,pastu gaul ngan ikan belanak ni.
Sedappppp!
Blh gak masak asam pedas/gulai tempoyak..klu ikan belanaknya besar la.
Yg atie beli ni..kocik jer.
Semoga Mimi dah kenai ya ikan nie...(^_^)





Ni ikan belanak yg hencem...

9 comments:

JaSSNaNi said...

ikan belanak masam lagi sedap... perghhh goreng panas2 makan dengan ulam dan sambal belacan.. adoiiii atie.. nani lapar la..

inazamri said...

barulah tau..rupanyanya nama ikan ni belanak.biasa nampak kt pasar tp tak penah tau nama.

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

salam atie...
ada dgr org kata ikan belanak ni jenis tulang banyak.. betul ke? akak tak pernah lg beli/msk/makan... mcm teringin jug anak rasa.. hehe.. kalau ikan jenis bertulang lain mcm ikan tamban, terubuk & ikan parang tu akak suka... isinya manis..

mama sara nur said...

assalam k atie
ikan belanak ni memang feberet kami sekeluarga kat kg he heee adik beradik ikan kedera masin tu kan
memang mak kakak2 abang sy kitorg kalu blk kg msti ada ni
mak selalu pilih yg besar2 gitu

Imaan09 said...

my febret too.. kt sabah masak rebus ngan kunyit n asam..sodap.. ikan ni 'manis berlemak'

Nazayiena Ayiena said...

Selalu jumpa kat pasar yg kecik2 je ikan belanak nie.

mamawana said...

goreng garing sodap nih kan...

mama ila said...

xpernah makan lagi ikan nie..pernah nampak kat pasar..tp xtahu pulak nama dia ikan belanak..hehehe

ieda immi said...

ermmm macam pernah tgk .. tapi kat pasar2 tani lah selalu jumpe ;)

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™