Monday, June 27, 2011

Lempeng & Sambal Tumis Ikan Bilis

Salam semua..pg isnin kami di sambut dgn hujan kat luar.Alhamdllh,sejuk sikit slps 2-3 hari panas terik.sarapan kami,lempeng tepung gandum & sambal tumis ikan bilis.kenyang gak!.buat pon x byk dlm 4 kpg jer...buat mkn berdua.Disbbkn semlm x ziarah anak2 kat asrama....pd mlmnya MyLaling ajak g Sungai Besar pekena sate Hj samsuri(bkn sate Hj samuri kajang tu tau...hikhik.).kononnya nk rasa la kesedapan sate tue,biasa klu kami ulangalik dr perak ke KL...selalu nampak kedai nie penoh jer.bagi kami , satenya bole la...TP amat tidak berbaloi tuk kami yg drive jauh2 mlm tadi....ngeee.Korang dah pernah cuba??

20 comments:

Angah said...

aslm,wah pagi2 dh makan lempeng,kami panggil peknga..hahahaha tu bahasa kedah,gabungan tempek atas belanga jadi la peknga....memang sedap,mkn pulak dgn gulai smlm yg baru dipanaskan waaaaoooooo lazat..ingatkan kepala ikan tu dh kena kebas,...saya lak kalo goreng ikan suka ada kepala sebb mcm tk lengkap lak tanpa kepala hehehee....

Kamalia said...

salam kak atie..sedapnye lempeng cicah dgn sambal tumis ikn bilis tuh..kat sini pun hujan,bestkn tido time nih..hahaha
p/s:sate hj samuri kat kajang tu pun dah xsedap mcm dulu lagi dah..baik g beli sate org kebiasaan je..

Kak Rosaliza said...

Assalam atie mmg best mkn lempeng panas2 masa hujan2 gini...oh kat teluk intan pun hujan jugaek, ingatkan KL je yang hujan lebat.

bak akk sekeping lenpeng tu. Bagi akk sate hj samuri yg terbaekkk heheh kalo hj samsuri tu belum cuba lagi heheh

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam angah..oo kat kedah panggil peknga yer..tapi masih kuih yg sama kan..hihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam kamalia...dah lama x mkn sate samuri...last mkn tahun 2006 kot.lama dah..ha'ah yg jual kat pasar mlm pon lagi sedap!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam K.rosaliza...kat KL ujan gak?syian org nk g kejekan?.semlm baru try sate haji samsuri..sangguptue HB drive jauh2 semata2 nk rasa TP xbape sedap lak.

ijayuji said...

Salam kak atie!!! kita dtg bawak sambal tumis ikan bilis niii nak mintak lempeng jerrr hihihi....

~~iEtA AzRi~~ said...

moning akak...betoi kata angah tu..kt belah kedah kami panggil peknga....nk sekeping..nk cicah ngan gulai ayam yg semlm...sedapnyaaaaaaaaa...naper wat 4 keping je...x cukuppp la akak....nka lg..nak lg..huhuhuh

Sue said...

kak atie...sedapnya nampak sambal tumis tu...seb baik kita puasa

Myra Jay said...

Fuhh mmang terangkat la menu akak nie :)

Oh ya, Sate Hj Samuri penah mkn gak, bila travel p KL mesti singgah mkn punya.. :)

Ucu Faridah said...

salam azatie...sedapnye sarapan lempeng..dah kenyang boleh lah kita melempeng atas tilam pulak yer..zzzzzzzzzzzz

Amie said...

tie,
mesti berselera habis makan lempeng pagi ni...udahlah ujan, takdelah lagi sotong tersidai di pagar yea... kih kih kih kih....

Naz said...

Kak Atie..sedap.. Lempeng pun nampak garing..nyummm

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Ika..nah!ambik sekeping jer sbb k.atie buat 4 kpg jer,kang x cukup!hihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Ieta..jadi la buat 4 kpg tuk k.atie & HB makan..kang tghari dah makan lain lak.Sedap cicah ngan gulai ayam!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Sue..rajen puasa!.nanti nk berbuka kang,k.atie anto yer...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Myra..ala,sarapan pagi main campak2 gak!.k.atie pon dah lama xmkn sate samuri yg famous kat kajang tue..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Ucu..kalau menempeng kat atas tilam,bersepah la umah.hikhik

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.amie,mmg sedap kak!minum lak ayaq kopi....
ari ujan xder 'sotong kering'..hihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam naz..k.atie suka masak garing2..sedap!

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™