Tuesday, July 12, 2011

Cermin Mata Adik!

Dalam sibuk2 kenduri kat umah MIL & uruskn anak2 sempat g 'lari' ke Teluk Intan jap....nak buat cermin mata tuk Adik(anak pompuan atie larr).Dari bulan lps dia gtau,tulisan kat papan hitam kat kelasnya ...kabur je dia tgk!.Tp x berkesempatan nk buat sbb Adik xder ct,mggu nie baru la kami g buat cermin matanya.Ssh gak klu xleh belajar disbbkn masalah matakn.Setelah di perikasa,Adik rabun jauh...byk gak 'powernya'....kena dlm RM2**.Atie pilih yg comel bingkainya...sepadan ngan Adik yg kecik molek tuh..hihi.


p/s:Bila tgk Adik berkacamata nie...nampak matang lak,selalu cam budak kecik jer..hihi

16 comments:

Acik Erna said...

assalam atie..budak2 seklarang ni memang mudah rabun kan..anak acik yang bongsu pun sampai 500 powernya..dah buat pun..

Acik Erna said...
This comment has been removed by the author.
~~iEtA AzRi~~ said...

la adik pun dh berkaca mata ke..alahai ciannya..kecik2 dh kena pakai....papun belajaq rajin2 no...msti nmpak cam budak yg bijik klu berkaca mata tu...heheheh

Acik said...

nampak cam org bijak pandai. heheeee ... memang pandaipun kan!

deqlis said...

adik deqlis pn berkaca mata...selalu org ingat dia abang atau pakwe hehe..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Erna.anak pompuan atie xsampai 200 lg powernya...tue la kecik2 dah pakai spek mata,harap2 pandai la dia jaga.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Ieta..ha'ah Adik dah pakai cermin mata..dia rabun jauh skrg.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Acik...Alhamdllh,dia bersekolah diasrama sains..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Deqlis,,pakai cermin mata mmg nampak matang kot!hihi

Iza said...

Assalam..
Wahh..cermin mata baru..

shiori_LA said...

atie cute la cerminmata adik tuh...kena buat satu untuk abang amin nanti hehehe

HALAMANKU said...

Salam Kak Atie.. wah comelnyer cermin mata tu.. tapi betllah kak selain pemakanan pendedahan teknologi n pencahayaan memang penyumbang kerosakan mata.. dulu erma ting 1 pakai spek.. dah kejer cuba kawal kalau tak meneballah power tu he he he.. cayalah dik.. matang tu.. he he he

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam shiori..dah rabun kena la buat.ssh lak nk belajar nanti..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Iza..ha'ah baru beli tuk anak dara k.atie tuh!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Erma...dok ngadap komputer selalu,asyik klublk umah keje sekolah melambak2..buat folio lar.cari 'isi' folio lam tenet...tue pasal rabun kot!

hakak CNN said...

Alahaiii...bebudak pakai spec kadang2 kesian tengok,sebab derang takleh nak aktif sukan sangat nanti..terganggu tapi nak wat camnerkann kang nak blajar lak tak nampak

sy laki bini pakai spec agak-agak anak-anak sy nanti pakai spec takk...hahahha...

jeles tgk org dolu2,dah tua pon takyah pakai spec lagik..nenek sy dah 70 puluh steady jerk baca Quran tak pakai spec..tension jerk tgkkk...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™