Tuesday, February 15, 2011

Buah jambu Susu...Any Idea?


As salam semua...& selamat mlm!udah tido ker?atie nak tanya la kt korang...agak2 buah jambu susu nie leh buat apa yer?mkn2 gitu ker?....sbb atie xbape gheti lar....jarang jumpa buah nie....semlm MIL kawan Mylaling kasi semasa kami ke rumahnya.byk lak tuh!....syg lak dok lam esbox lama2...nanti busuk,membazir jer.Any idea...????

7 comments:

kemma said...

sedapppnye..lama x makan..mana nak cari yea..sy rse cam penah makan jambu ni wat jeruk mse kecik2 dlu..caranya x tau la cmne..cam wat jeruk mangga gak kot.

LyNn'Azlina said...

boleh dimakan terus jer kak atie...saya baisa makan dulu2 masa kecik..skang dh pyh nk dapat..

faa rosli sulaiman said...

xpenah jumpe pon..

camne rase dy?

Cendana Kasih said...

uish,,,sedap ni..terliur saya..akak, buah ni makan mcm tu jer...cicah serbuk asam ataupun kicap bergula. Sedap... tp tak pernah plak dengar orang buat jus..kalau kreatif boleh pelbagaikan kegunaannya..

Myra Jay said...

Jambu nie kalau dapat mencicah best nieh.. sedap bangat.. :)


Thanks ye kak atas ucapan akak...

kakyong said...

jambu susu... sedap nyer...
makan cicah dgn garam punsedap.. cecah dgn garam belacan pun sedap.. makan dgn kuah rojak pun sedap...

mana nak dpat.. ??!!

dulu masa kecik2 sampai tak termakan... la ni udah susoh nak cari..

klik HB 1.. ;)

ieda said...

terliuq tengok buah ni..terus teringat menyicah macam kakyong cakap tu...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™