Tuesday, August 2, 2011

Terawih Pertamaku.

Semlm mmg atie gantung peyok belanga sbb pd ptgnya....menghtr Abg(anak llaki atie) blk semula ke asrama.kami brtolak dlm pukul 4 ptg...beli makanan brbuka di Pasar Ramadhan Simpang 4.Perjlnan yg mencabar sbb perjlnan dlm lapar-dahaga di hari pertama puasa...biasa leh singgah kedai diprtghan jalan utk mkn,ngeee.kami berbuka,menunaikn sembahyg maghrib,Isya serta Terawih di masjid Asy-Syariff,Meru.Jemaah pompuan mmg ramai hingga melimpah hingga diluar pintu masjid..tp bila dh sampai rakaat ke 8,beransur kurang.Alhamdllh,kami skluarga dpt menunaikn sembahyg Terawih hingga selesai 20 rakaat.Slps htr Abg ke asrama,kami pon meneruskn kembali perjlnan pulang ke Perak semula.Mmg sedih & sebak bila nk pisah tue...Doa atie semoga Abg terang pintu & cekalkn hatinya dlm menuntut ilmu...Amin.
Cantik kan masjidnya...

28 comments:

Ucu Faridah said...

rumah ucu dekat2 masjid tu lah...lain kali kalau nk lalu meru call yer..

ijayuji said...

Salam kak atie! salam ramadhan buat akak n family :) kalau dekat boleh pergi n kalau tak de budak kecik pun kita nak pergi, tp ada budak kecik yg lincah nak bwk dlm masjid takut menggangu org nmpknyer tunggu dah sekolah baru leh g masjid teringin nak sembahyang berjemaah terawikh kat masjid :-)

AkmaFaizal said...

Salam Ramadhan buat Kak Atie. Wah beshnye dapat buat solat tarawih..saye blom sempat lagi..ingat nak gagah2kan juga dgn askar2 ni. Akeke

akak dah tengok result ga ni? http://www.daydeck86.com/2011/07/keputusan-give-away-fridge-magnet.html

akak antara yg dpt FM tu. Tahniah :)

Ayu said...

Salam ramadan buat Atie & family ya..
sedapnya rendang kat bawah tu atie..warnanya akak tengok dah tahu mesti sedap ni..

Ayu said...

Salam ramadan buat Atie & family ya..
sedapnya rendang kat bawah tu atie..warnanya akak tengok dah tahu mesti sedap ni..

Ayu said...

Salam ramadan buat Atie & family ya..
sedapnya rendang kat bawah tu atie..warnanya akak tengok dah tahu mesti sedap ni..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Ucu...ya ker?nanti blh colling2 ucu yer..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam ika..K.atie pon dulu masa anak kecik mana pernah sembahyg terawih kat masjid...buat kat umah jer.tggu la anak2 ika bsr,leh g sama.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam akma..Insallh,nanti sempat la akma g sembahyg Terawih.ha'ah k.atie dh tau ttg result tue tp lom sempat nk buat n3.makasih

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Ayu..makasih yer.Ala,rendang campak2 jer kak.selamat berbuka puasa kak...

Amy Syaquena said...

Selamat berpuasa kak , alhamdulillah akak dapat juga menunaikan terawih semalam , amy masih belum berkesempatan.. harap sikit lagi pas berbuka x de la sakit perut..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Amy...jaga kesihatan tau,biasa la perut ngah kosong,mkn mcm2...sakit lar.take care dear..

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam Atie...
Thnks yer for the wishes utk Nazli.
Atie tggl mana? Mama pernah singgah kat bus interchange kat Meru masa pergi Shah Alam tgk nenek beberapa thn yg lalu...

Salam Ramadhan buat Atie n family :)

aqishah said...

cantiknyer..kat ner tu

salam ramadhan

Antan Bertingkah said...

Salam Ramadhan buat Atie sekeluarga.. akak ni bilalah nak bolej terawih kat surau....

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Hawa..atie dok perak cuma anak yg brsekolah kat Meru.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam aqishah..kat Meru..mmg cntik!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.Yus..Insallh,nanti dpt la akak sembahyg Terawih kat Surau...atie doakn.

Acik Erna said...

Assalam ati.dmasjid ditempat akak menag dari dulu tak sampai 20 rekaat.

AZLINA said...

Assalamualaikum..Selamat berpuasa jua akak ucapkn buat Atie sekeluarga & moga dpt menjalani ibadah sebaik mungkin sepanjang Ramadhan ni..Sedap nmpk rendang ayam kat bawah tu.. :)

quinnie said...

salam kak..kat meru ada skolah asrama ye kak...saya ni duk ipoh pun tak tau..hehhehe

memang seronok semayang terawih ni..lapang rasa fikiran...:)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam K.ina..kat Taman perumahan atie nie klu kat masjid 20 rakaat..klu kt surau biasa 8 rakaat jer.Atie ngan HB g masjid...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam K.ina....terima kasih.Amin

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Quinnie...nie bkn Meru ,Ipoh tau....Meru,Klang..hihi

kakngah said...

belum merasa terawih lagi. suami & anak2 je yg pergi. kakngah tggl sebab ada yg kecik tu... dia tak pandai duk diam lg. mggu lepas bwk g surau ada solat hajat.. ditenggeknya belakang mak dia huhuhu!!!

Rose Khadijah said...

hai kak atie:..alhamdulillah.. dapat juga menunaikan solat terawih berjemaah..
smalam saya bw si kecik tu ke masjid, mujur tak nakal ganggu jemaah lain..ikut solat walaupun tertonggeng tongeng..malam nih leh bawa lagi..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam k.ngah,klu ada anak kecik mmg xmersa la nk g masjid...kelakar lak baca kisah anak k.ngah kat masjid.dugaan tuh...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Rose..biasa la budak2,asyik main je kejenya...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™