Thursday, January 19, 2012

Cempedak

Salam & slmt mlm semua.....juadah minum ptg kami,goreng cempedak.Kat kg skrg mmg musim buah cempedak,Apak atie ada gak menanam pokok cempedak ni.Klu musim cempedak..merasa la anak-cucu menikmatinya.Isinya mmg tebal & sgt manisssss
Sapa2 yg xpernah tgk pokok cempedak...kat bawah tu ada atie tempekkan.Nie la pokok cempedak kat kg atie...masa atie snap buahnya mmg banyak.Jemput mkn goreng cempedak...

nampak tak isinya tu?...
dah siap goreng..mai..mai

21 comments:

Citarasa Rinduan said...

kak atie nie sajer jer tau,,,
ayu lapor nie..........
nak cari mana cempedak?
adehhhhhh

Cik Anita said...

Waaa. cempedak goreng mmg idaman hati! tapi kalau nak cari yg tebal tu cam susah sekarang.. kat kg akak tak ada monyet eh??? Buah menjadi.. tempat Nita dah tak boleh dah. Monyet dan beruk mengganas..

JaSSNaNi said...

Assalamualaikum..
malam2 datang umah atie, nampak cempedak goreng plak.. adoiiii atie ni saje je tau.. kasi nani terliur..

sib baik esok dah last keje, lusa pepagi subuh2 nak bertolak balik kg.. nanti kat kg sure banyak buah cempedak kan..

Amie said...

Atie,
selamat buah cempedak tu bogel tergantung tak dikekah tupai ye... agaknya bilangan tupai dah mula pupus sekarang ni,
memang sedap makan cempedak goreng, kat kg di sebelah rumah bonda ada 2 pokok cempedak, kalau berbuah masya-Allah lebatnya!

Azi said...

tima kasih menjemput.. tp azi xsuka cempedak dan benda2 yang lembik...kih kih kih

fieda said...

kak atie skrg mmg musim cempaedak kan..kt sini berlambak2 lambak org jual cempedak..saya bru 2 ari lepas grg cempedak..

MOH KEMBARA said...

salam yong,

hmmm kalau dpt isi yg tebal, mmg nikmat. kalau yg goreng makan panas2 mmg best!

kasihredha said...

akak sgt suka cempedak...boleh habiskan sebijik sorang2 aje

nuyui a.k.a miss YUI said...

sedap2..

beli yg grg pon mahal skg..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam ayu..jemput la singgah sini,kita mkn sama2 :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam cik anita..kat kg k.atie xder monyet..klu ada mmg habih lar..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam nani..selamat berangkat ke kg,hati2 tau :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam amie..xdernya tupai pupus,mmg ada yg di kekah dek tupai tp dek buahnya sgt banyak,xlarat dia nk mengokak semuanya..:D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Azi..Xsuker?ruginyaaaa..hihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam fieda,ya la kot..melambak org jual cempedak skrg kat pasar...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam k.halima..masa panas2 tu mmg sedap di makan,klu dah sejok...kureng sikit :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam k.kasih...hebat la akak ni,jgn perut penuh angin..sudah!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam nuyui..goreng sendiri lg puas di makan,klu beli mmg mahal!

umiyumi said...

salam kak atie.. buah cempedak ni fevret umi tau.. tambah yg goreng tu hee lagi la tak tahan :p

Cik Rose Cute said...

sedapnya cempedak goreng...dari pokok lagi...

anitadiana said...

sedap-sedap...ari tu beli kat kg PD..1kg 5rm..mahal lah tu...cempedak yg besar..bukan yg kecil2 tu..ita suka yg kecil2 tu..sedap dan manis...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™