Wednesday, July 31, 2013

HP Abang Hilang!

Salam.
Dah takde rezeki Abang 
dpt pakai HP Sony XPERIA lama...pg tadi cal dr asramanya(pinjam HP kawan),bgtau HPnya hilang!
Biasa,dia bg kat ustaz /Abg2 besar suruh simpankn
Klu ari Jumaat-Sabtu br ambil.
Tp dlm bulan ramadhan ni,dia nk simpan sendiri...senang nk colling2 Ibu.
Masa dia tepon tu,dia ckp 'Abg ada masalah Ibu..'
Kita pon dah naik risau gak...
Lama br dia bgtau...takut gamaknya kita ni marahkn dia.
Syian jugak kat dia..
HP ni dia beli dr duit yg dikumpulkn lama...menjak dr sekolah kat Shah Alam aritu.
Pasni,beli HP murah2 cam Ibu la Abg...HP cokia jer
Sok2 dah brkeje
G la beli HP yg canggih manggih camtu lagi...
Emmm....
Anak-anak...redho je la,dah xder rezeki.




Nota atie:Ada gak yg pjg tangan kat sekolah camtu...dlm bulan Ramadhan lak!!Semoga dilembutkn hati utk memulangkn semula HP Abg..sedih jer dgr suara dia :(

19 comments:

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

ciannya..hmm tak apa la dah tak ada rezki..

Acik Erna said...

susah nak kata kan atie..dok asrama..bula ramadhan..biar abang buat solat hajat..untuk lembutkan hati orang tu pulang kan semula telefon abang

Acik Erna said...
This comment has been removed by the author.
Sura Mohd said...

kesiannya ngan abang..hrp dpt balik HP tu..:)

Kesuma Angsana said...

siannyer abang yer.. xde rezekilah tu !

Sidratul Muntaha said...

bkn rezeki si abang tu rasanya
xpe..
skrg ni byk yg jenis smartphone murah2
adik beradik kami semem pakai samsung corby ke samsung ace
janji ade smartphone
depa pun kumpul duit sendiri
niaga kecil2lan
tpi mgm ralat klu beria2 kiat simpan
thu2 diambil orang
mmg ptut pun hudud tu kena laksana kat malaysia ni
klu tak
jdi ginilah

shark said...

alamak..
mmg sedih kalau bli pakai duit sendiri..
pakai cokia je lar pasni..
kalau hilang jugak mmg nk kene ler.

JunAina said...

Mahu tak sedih beli duit simpan sendiri. Duduk asrama macam tulah kejap cadar hilang, selimutlah kasut sekolahlah macam2.

Insyaallah doa banyak2 dilembutkan hati siapa yg ambil tu.

Anim Daim said...

kita doakan semoga orang yg ambil itu pulangkan amin...

Ina Hashim said...

ooo boleh bwk hp ye kat asrama dia...ada je yg duk perhatikan selama nih kut

Kakzakie said...

Sedih juga Atie sebab nak raya lagi kan. Tergamak sipencuri tu buat di bulan ramadhan ini.

Asrama anak kakak tak boleh bawa HP susah nak call kena guna public phone gilir dgn kawan..

Qhaifa Nur said...

kasihan abang...
siapalah yang tergamak buat macam tuh...

Nafira usof said...

takpe lah.. bukan rezeki abang lah tuh kan~

moga yang mengambil tuh terbuka hati untuk memulangkan hp tuh.:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

ya ALLAH.kesian dia..

SeputihSalju said...

bln puasa pun ada yg buat kejer mcm tu ke? isk2..

dear xila said...

bulan baik pon sanggup ekk ish2

Aida78 said...

siannya x pa beli yg murah pun ok janji leh sms dgn phone

Puan Kutu said...

hp nya canggih sgt mmg la ada yg panjang tangan.beli hp cokia2 je bawak p sekolah kan.yg canggih simpan kt rumah bg kak atie pakai sudah.hehe

dh takde rezeki kan nak buat cmna

Myra Jay said...

Kesian dengan abang... Nak buat macam mana dah takdak rezeki...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™