Tuesday, July 23, 2013

JUADAH IFTAR KE 13

Salam semua.
Alhamdulilah,
kita dah pon masuk hari yg ke 14 Ramadhan...InsyaAllah,hari ini.
Semoga amalan2 kita hari2 yg trdahulu
diterima oleh Allah.Aaminnn.
Okeylah,ni nak citer ttg juadah ifftar kami berdua semlm
Simple jer,
Walaupon pelbagai tp semuanya atie msk sikit2...byk2 kang tak habih lak.
Antaranya
hati ayam msk kicap,masak lemak kcg pjg,ikan belanak goreng & jg tempe goreng.
Biasa klu berbuka puasa
Atie tak suka berbuka dgn nasi,cuma mkn kuih/ratah jer lauk2 mana yg ada.
Kdg2 time sahur pon tak mkn nasi
Minum air panas/ratah2 lauk pon dah cukup.
Tu sbb klu msk  nasi...mmg sikitttt sgt.Ngam2 jer utk My IMAM sorang.
Nk jejln umah kengkawan jap...

10 comments:

Qhaifa Nur said...

minggu ni 2 x goreng tempe berempah..cicah pula dgn sambal kicap..

Kaz said...

Salam Kak Atie, mmg slim habislah raya ni ya sbb tak makan nasi langsung. Kaz pun kurang makan nasi tapi tgk tak juga kurus, mmg dah badan mcm ni ya.

JaSSNaNi said...

assalam atie..
nampak menyelerakan sungguh.. sedap ikan goreng tu.. nampak cam belanak, betul tak? nani semalam goreng ayam je.. mr mama wat kari kembong + sup sawi.. tu je iftar kitorang smlm.. :) ape pun alhamdullillah..

Rizziela said...

masih belum pernah buka makan nasi sehingga ke hari ini

Arol Mubin said...

Sedap pulak tengok tempe goreng tue! Kalau Arol pulak, buka puasa mesti makan nasi. Kuih atau makanan lain, balik solat terawih baru makan. :)

syalinda johari said...

sedap pulak nengoknyaaaa...

Gee® said...

Bestnya menu....

Khai♥Rin : anies said...

kak, perut sy da berbunyi... ;-)

Kesuma Angsana said...

amboi simple & sedap tu !

QueeN TerataI said...

sedap2... hehehehe

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™