Tuesday, June 19, 2012

BACA DAN RENUNGKAN(Sempena Hari Bapa)

Sempena Hari Bapa & Hari Ibu yg br lalu,atie kongsikn 'sesuatu' tuk kita renung2kn.Kenang pengorbanan kedua ibubapa kita...hargailh tika mereka masih berada disisi kita.



Bila mak kata dia teringat, kita jawab kita sibuk sangat.
» Bila ayah kata dia rindu, kita jawab nantilah hujung minggu.
» Bila mak minta kita pulang, kita jawab kita belum lapang.
» Bila ayah minta kita singgah, kita jawab kerja kita belum selesai.
» Bila hati kita terguris, kita kata “Mak memang tak pernah faham”.
» Bila hati kita terhiris, kita kata “Ayah memang tak ambil kisah”

Tetapi

» Bila hati mak kita terguris, mak kata “Tak apa, dia masih muda”.
» Bila hati ayah kita terhiris, ayah kata “Tak apa, belum sampai akalnya”.
» Bila kita menangis tanda lapar, mak berlari bagai hilang kaki.
» Bila kita merintih tanda derita, ayah bersengkang mata bagaikan tiada lena.
» Bila kita sedih kerana gagal, mak setia membekalkan cekal.
» Bila kita pilu kerana kecewa, ayah teguh berkata dia tetap bangga.

Fikir-fikirkanlah

by: bonsai photostudio



Bagaimana pula dengan kita?????


Nota atie:Terima kasih Apak & Arwah Mak atas pengorbanan,jasa & bakti mereka kpd atie & adik berdik semua.Tk trbalas jasa serta pengorbanan mereka.Hanya doa yg mampu atie titipkn semoga Mak ditempatkn dlm golongan org2 yg beriman.
Al-Fatihah
Untuk Apak...selg Apak masih di sisi....selg itu kasih syg & perhatian atie ttp utk Apak.Doa atie semoga Apak sihat selalu & dipjgkn usia.
Aminnnnnnnnnnnnn


11 comments:

Zie said...

Emm betul tu sis.. mudahan kita sama2 menghargai semasa mereka msh ada.. jika tiada banyakkn doa dan bacaan alquran untk disedkahkn pada mereka...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Zie...betul tu.Semoga kita menjadi anak yg soleh & solehah.Aminnn

IntaNBerliaN said...

tu lah kak atie.. kita hargailah parent kita etika mereka msh ada ni.. jgn nanti bila dh xda br nak nyesal..

::CIK LYNN:: said...

kena igt jasa parents...sedih tgk pic tu..huhu

nuyui a.k.a miss YUI said...

terima kasih kepda mak n abah yui..

anitadiana said...

betul ti tie..ita pantang org kurang ajar atau buat bodah aje kat mak ayah..tengok gambar ti lagi sakit hati...mana pergi akal dan fikiran yg waras hingga tergamak buat kat mak ayah mcm tu...

UmmiSyarni said...

hi k.atie.singgah n follow sini pulak.rajin betol buat banyak blog ye!
sedih tengok gambar tu.

amiey lee said...

betul tu kan kak.. smoga ibu bapa kita ditempatkan di satu tempat yang istimewa dalam syurga aminnn

Wanieys said...

sedihnye kak...kita hargailah parents kita selagi mereka masih ada...

|| NaFiRaa || said...

sayu plak hati tengok pic tuh..huhu:(

Aida78 said...

awwwwww sdihnya tengok pic org tua ni huhuhuhuhu...selagi org tua masih ada hargailah dia...jgn lah kita buat mcm ni x berkat hidup kita buat mcm ni percayalah....

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™