Thursday, June 21, 2012

Buah Apa Ni?(Teka- Teki)

Mggu lepas balik kg...nampak la pokok & buah camgini kat tepi umah.Agak2 korang buah/pokok apa ni?.Klu kat perak,ada namanya sendiri..negeri lain mungkin panggil dgn nama lain kot.
Sapa teka betul...
ada  hadiah tu peneka trsebut.Jommmm Teka...!!

Saje suka-suka...limit masa meneka sampai kul 6 ptg nanti.
Siapa yg dulu meneka & betul....itulah pemenangnya.
KLu xder...kita buat cabutan bertuah tuk sorang pemenang jerrrrr.

Boleg gitu!

66 comments:

Saya Disini said...

nak teka nak teka..

buah durian belanda..

noorzie said...

try n error blh...kekeke...
rsa nye buah durian belanda kot..
pnh gak nmpk dlu jiran tanam...:D

IntaNBerliaN said...

nampak cam buah durian belanda..

tp xkan buah tu pulak jwpn dia ek.. cam sennag pulak.. hihii

amiey lee said...

ni durian belanda kan kak atie

nuyui a.k.a miss YUI said...

spt durian belanda.. tp nmpk cam comel sgt tu..hihi.

EmbunRosaliza said...

nampak mcm durian belanda, tapi bulat elok cam bola pulak. tangkai pun lain mcm juga huhu, agaknya buah ni dari spesis terung kut heheh

Ummu Muhammad said...

durian belanda..kalau salah dragon ball heheh

Masya said...

saya nak teka juga walaupun tak pasti.. buah durian belanda

Kakzakie said...

Semua org dah tahulah atie..

Macam mainan budak yg enjut-enjut boleh keluar cahayalah atie.

Rai said...

tapi tengok daunnya tu batangnya tak macam pokok durian belanda lah.. saya pun ingat mcm sejenis terung..tapi tak tau terung apa.. haha..entah la..

gelak saya baca komen kakzakie..haha

fieda said...

nampak mcm buah diruan belanda tp mcm lain jer..

ieda said...

durian belanda yg masih muda .. lom masak utk di makan ..
yumx3 ... dah lama x makan nieee , skrg ada di tmpt ieda kak .. tapi mak aihhh mahal huhuhu ;)

Qasey Honey said...

nk teka jugakkk...buah durian belanda...betulkan..hihi

Norzie hany said...

Buah durian belanda.

Amie said...

Ini buah kecubung.

ekinashikin said...

betul kot sis Amie teka..buah kecubung kan kak atie..

Sari Yusa Ibrahim said...

buah hati.... hihihi... nampak cam durian belanda tapi rasa macam bukan durian belanda.. urmmm..

Rose Khadijah said...

kalo durian belanda, saya kenai..bukan!..
ni tak tau le buah ape..lom penah tgk sebelum ni kak..jadi tunggu jawapan je la..

Yumida said...

buah durian belanda...or..
buah mengkudu..
buah durian spesis kecik tu
FOLLOWER KE 889

Zie said...

ala kk lupa nama dia.. sejenis pkok bunga kn? bunga dia kaler unggu mcm horn tu...bila bunga dia luruh tinggllh buah ni.. nnti bila buh ni kering keluarlh biji tuk dijadikn n
benih... rasanya buah ni tak boleh dmakanlh..
atau saya je tk pernh mkn?.

|| NaFiRaa || said...

hehehe.. buah kecubung~

Wanieys said...

durian belanda kot...tp tau dh mesti xmenang punya hikhikhik

Ati Masrif said...

sudah terlepaslah kita ni..


mcm durian belanda kan :)

Qhaifa Nur said...

aduh lambat pulak masuk hik..hik

durian belanda kot..

Zie Fauzi said...

org panggil pokok ni kecubung kan.. atau nama lain terung pungar.. pokok dia kecik je.. buah ni xleh makan.. org cakap beracun... :)

Cik Anita said...

ini buah terung.. tp xtau terung apa..dia ada bau yang kurang sedap dekat pokok ni..hehe

Zie said...

betullh sapa yg teka buah kecubung.. hukhuk tapi kat tmpat saya dipanggil apa yek?

zila norazila said...

salam kak..dtg sini nk teka jgk..he heh buah kecubung..dlm saintifiknya datura fatuasa..salah satu tumbuhan beracun..tp boleh buat ubat sakit gigi...

Tihara said...

rasanya buah kecubung tapi kat tempat saya panggil terung duri je :)

Ummi Iman said...

Dah habis limit meneka. Tgk tau nama tiba-tiba lupa pulak. Pokok ni org buat ubat. Alahai memori lost :)

Aju Mohit said...

Sempat lagi ke nak Teka ni kak? Sejenis terung berduri? Hihihi

Pink Lavender said...

kak azatie

makneng follow akak..
jom follow makneng

masa makneng ke medan jumpa buah nih
diorang panggil bunga bola..
kalau kat malaysia xtaula panggil apa..
nanti makneng wat teka teki jugalah..hu2..

kak tini (umialya) said...

laaaa sudah terlepas, xper.. nak teka gak - buah kecubung

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

saya Disini...terima kasih meneka:D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Noorzie...ha'ah buah ni cam iras2 buah derian belanda sikit.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Intanberlian....kasi kawan2 dok pening pikir :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Amiey Lee...:)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Nuyui...buah ni mmg sgt cute!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

EmbunRosaliza..tu la batang pokok derian belanda..keraskan?

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ummu Muhamad...dragon ball?Muhammad buat jer nanti..:D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Masya..terima kasih meneka

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

kakzakie...ada yg lom tahu:)

Ha;ah sebijik cam mainan budak buat enjut2 kan tp yg ni xder kuar cahaya..ijo jerrr

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Rai..terima kasih dtg meneka.Pikir dulu..:D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Fieda..tu la pasai,mmg sebijik cam derian belandakan?

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ieda..durian belanda?lama k.atie xmkn gak..dulu kat umah MIL ada sepokok tp dah matiiii....

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Qaseh Honey..teriam aksih meneka.Ramai yg teka buah durian belanda ya?

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Norzie hany...tggu keputusannya esok ya.Sapa yg kenaaa

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Amie...terima kasih dtg meneka.Sonoknya..meriah gitu!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ekinshikin...kita tggu jawapannya esok ya ;)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

sariyusa...buah hati?Emmm...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Rose...Esok kita tgk jawapannya ya.Tk sabar nk tau sapa dpt hadiah...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Yumida..terima kasih dtg & meneka...mcm2 jawapan yumida ya.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Zie...tu la cam buah durian belanda pon ada tp versi kecik kot.:D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Nafiraa...kita lihat jawapannya esok ya.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Wanieys...terima kasih mencuba.Klu dah rezeki tak kemana tau :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ati...xper yg penting cuba tuk meneka.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Qhaifa Nur...terima kasih meneka.Tgguuuuuuuuuuuu

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ziefauzi...ramai yg meneka buah durian belanda & buah kecubung.Jawapan lain xder ya :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Cik Anita...terung apa tuh?:D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Zilanorazila..terima kasih singgah & meneka ya.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Tihara...Emmmmm:)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ummi Iman...tu la pasai,kdg2 kita nampak pokok/buah tp xtau namanya kan?Tambah2 klu yg kita jarang jumpa...

Che Rosliza Che mat said...

hahaha...dah ada yg jawab gan betul ke?

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ajumohit...terima kasih meneka ya Aju :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Pinklavender..teriam kasih singgah ya mak neng:D
OOO kat indon sana pon byk gak buah ni ya.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Umialya..takpe walaupon dah trlepas,masih dlm senarai peneka :D

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™