Wednesday, June 20, 2012

Masak Lemak Pucuk Paku

Salam & selamat tghari semua.
Masing2 dah siap memasak..mungkin.Alhamdulilah,atie pun dah selesai menyiapkn juadah tghari kami...spt biasa simple jer.
Pucuk paku ni sebenarnya antara sayur kesukaan atie & MyLaling...tu sbb mmg kerap sayur pucuk paku trpapar kat blog ni.
Klu buat kerabu...cam kureng sikit MyLaling nk mknnya.
Resepi?
Tak yah la...mudah jer membuatnya..pejam mata jer dah siap!hikhik.Terima kasih atas ucapan besday & doa korang  tuk yeop atie dlm n3 di bawah.Semoga Allah shj yg membalasnya.
InsyaAllah.

Jemput makan semua...bismillah


30 comments:

Liza said...

anak2 akk pun mmg pantang nmpk pucuk paku, mst diaorg suruh beli...suka sgt...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Liza...mmg sedap kan.klu g pasar nampak yg segar2..muda2 tu geram tgk!

faa.rosli said...

my feveret..mkn ngan nasi panas ngan ikan goreng...waaaaa sedap!

Saya Disini said...

weh..sedpnye...teringin la

Ummu Muhammad said...

kaktie semalam mak baru kirim kt kiteorang..mak tambah petai..ohhh memang sedap..rupenye same dgn kaktie masak nih ;)

Zie said...

sedapnya buat zie terliur nihh hehe

anitadiana said...

sama denganhubby ita..tak kira masak apa pun...memang suka..ita kurang sikit...

Kakzakie said...

Atie... kakak baru malam tadi masak pucuk paku tapi kakak tak masak lemak kakak tumis gitu aje... kakak jarang masak lemak sebenarnya..

Sedap kan makan sayur pucuk paku...

fieda said...

sedap nyer kak atie..

Wanieys said...

wah sedapnyer kak..mak wani selalu juga buat masak lemak pucuk paku hihi

|| NaFiRaa || said...

ohh.. sedapnye kalo dapat makan bersama2 ikan goreng panas2 dan nasi panas2.. dap dap dap~

Azee Hana said...

pergh,,,,,terus lapar ni..haha

IntaNBerliaN said...

masak lemak pucuk paku mmg sedap kak tie ;-)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Faa..klu ada lak sambal belacan lg bestkan :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

saya disini...teringin?Jemput makan...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ummu Muhammad...klu isi petai lg sedap nih tp suami k.atie xmakan petai.
nambah2 nasi la ya?hihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Zie..jemput makan ya,byk lg lam peyok..:D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Anita..beruntung dapat suami yg xcerewet makan ni,memudahkn para isteri memasak kan?

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

kak zakie..umah atie ni tgk gak..klu suami nk masak lemak kena buat la jg.
Mmg sedap tp kdg2 jarang jumpa pucuk paku ni kat pasar

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Fieda..jemput singgah ya

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

wanieys..klu mak yg masak mmg lg sedap la kan almaklum la airtgn ibu memasak...
untung masih ada mak lg.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

nafiraa...ada lak sambal belacankan,makin nambah2 nasikkkk

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Azee Hana..nk jemput hana pon jauh..camna?Tgk pic ajelah ya :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Intanberlian...mmg sedap,ada lak ikan goreng ngan sambal belacan..lggggggg menyelerakan
Sedar2 habih nasi sepeyok :D

Myra Jay said...

Sedapnya kak Ati, dah lama tak makan masak elmak pucuk paku nie ;)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Myra..jarang jumpa gak,biasa kat pasar malam ada jual gak

Ucu Faridah said...

ikan kering dgn sambal belacan sudah datang...jap lagi nk ceduk nasik tau...

EmbunRosaliza said...

Sayur pucuk paku sayur yg paling2 di sukai anak2 akk, tapi kena msk lemak mcm ni la baru laju mkn, kalo goreng dicari kuah je, pucuk paku x sentuh pun huhuhu

Cik Anita said...

masak rendang pucuk paku pun sedap!!! nyummeyy.. dahla tgh lapar, on diet ni..baca entry akak terus lapar..huhu

Che Rosliza Che mat said...

Saya paling suka hihihi..

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™