Sunday, December 18, 2011

Dah Lama Tak Makan Buah Ni

Selamat berhari mggu semua.No idea nk citer pasai apa...tp skrg musim buahkan?nak la citer pasai buah yg mmggggg jarangggg atie jumpa(atie tau!..bkn org lain :D).
Al kisahnya mggu lps g majlis perkahwinan sepupu MyLaling kat Chenderong balai(perak juga..).masa dok lam kete nampak la ada sorang pakcik sdg kait buah manggis ngan anak dia kat tepi jalan...atie cakap la ngan Mylaling,dah lama xmkn buah manggis.
Pastu bukak la story atie kecik2 dulu..hihihi.Dulu buah manggis ni mmg biasa atie mkn sbb Apak mmg byk tanam pokok ni kat keliling umah CUMA skrg dah habih tebang semuanya.
Tu la tpt kitaorg adik beradik main masak2...main kawen2...jadi superman.Klu mengait manggis ni...dpt sampai seguni,punyalah byk namun kini tinggal kenangan.
Ari khamis lps...MyLaling g ke Putra Jaya ngan kawannya...ptg tu bila sampai umah,dia suh ambik barang kat bonet.Bila atie angkat barang tu cam berat je...rasa cam bulat2 kecik(xnampak sbb berbungkus lam plastik hitam).
Masuk umah bila bukak jer..BUAH MANGGIS!Xsangka dpt gak mkn buah manggis...terima kasih MyLaling sbb belikn atie buah manggis(tingin nk mkn BKN ngidam tau!).Yg byk makan,pasti lar atie....MyLaling & Adik xminat sgt buah manggis ni.2-3 hari asyik ngulang mkn sampai habih!!sedapppppp..putih jer isinya.

34 comments:

kasihredha said...

hitam2 sitampok manggis :)
akak pun suka buah ni

ingat waktu kecik...main masak2...tumbuk kulit manggis hingga lumat...konon2nya belacan...hihi

fieda said...

kak atie..saya suke benor la dgn buah manggis ni..kalau bagi saya seguni pun saya sanggup habiskan..hehehe

IntaNBerliaN said...

sedapnya buah manggis.. sy pun suka.. tp nak ambik buah punya susah sbb nak kne pnjat tinggi.. hihii

btw, kaktie menang.. tahniah

http://hepilife-einah.blogspot.com/2011/12/pemenang-giveaway-yahoo-cuti-sekolah.html

Cheq Sue said...

aduh kak atie, sedapnya buah manggis. kalau dulu senang aje nak dapat, sekarang ni nak beli pun payah..

~~zAnAfAhMi~~ said...

Faourite akak ni tp setahun sekali belum tentu dapat. Balik baru ni rmh kakak, dpt la rasa sebiji dua.

Liza said...

salam atie...kalau dpt buah mangis yg elok isi dia xpe, kalau yg isi xelok tu,adeiiii sakitnya hatiku...hihihihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam k.kasih...mmg sedap,klu tgk kulitnya mmg xlalu nk mkn sbb hitam je kan.bila bukak..sedapnyaaaa
atie pon ada main camtu gak..hihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam fieda.blh la kita join makan ya.anak k.atie xsuker lak :(

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam intan.manggis ni beli jer,xyah manjat bagai cam dulu2..hihi.
Terima kasih inform.cyg dia:D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam cheqsue..tu la yg ni pon entah camna HB blh jumpa lak.Alhamdllh.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam k.zana..syiannya lar.sama la kita..ssh nk jumpa manggis skrg..klu buahan lain manjang jer ada...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Liza..Alhamdllh,yg HB beli ni semuanya ok isinya...manissssss sgt.Nk ajak join pon dah habih lak :D

Amie said...

sedapnya... manis! dulu masa kecik2 selalu panjat pokok manggis nenek, belum lagi masak kami kekah macam monyet... bergetah2 lagi!

Em's Family said...

susah nak jumpe buah ni nak nak kalau kat kl ni haa.. i tak suke tapi anak i suke betul

quinnie said...

sedapnya kak buah manggis...saya pun suka sgt dengan buah ni...tapi sekarang ni kalau beli mahal jugak harganya..paling sakit hati kalau isi dlm tak elok pulak...hehehe

Dalila Hamid said...

maru ja plan nk cari manggis hari ni...

Azi said...

kak umah sy ada pokok ni.. dah penah berbuah sekali, tp sy xminat buah lembik2 ni.. tp la ni pokok nyer dh penuh ulan dan xberbuah lg...

MOH KEMBARA said...

Salam Azatie,

Hmm akak pun dh lama tak mkn buah ni. Dulu ada sebatang pokok kat luar rumah, arwah ayah gi tebang, gelap dia kata. Yg best buah manggis ni, semua pokok manis buah dia, takde yg masam!

Paty's Kitchen - Cook with passion. said...

ooiii hitam..hitam..si tampok manis nie...memang marvelous...suka sekali.....

Acik Erna said...

atie..acik pun suka makan buah manggis..lebih2 lagi manggis mesta tu..lagi sedap..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Amie..atie pon dulu suka manjat pokok manggis ngan adik berdik..hihi.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam em...mmg susah nk jumpa.Semlm kat mana HB jumpa xtau lar.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Quinnie..mmg payah nk jumpa tp semlm HB beli elok jer..manissss

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam dalila..klu jumpa buah manggis nanti jgn lupa htr sini sikit ya :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Azi...ssh nk jumpa pokok manggis skrg..mahai lak tu harganya

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam yong halima...mcm tu gak apak atie..dah habih pokok2 buah keliling rumah ditebang..lapang jer

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam k.paty..mmg sedap,cam terasa2 lak kemanisan manggis tu tp dh habih la plk :(

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam k.erna..manggis ni klu elok,sedap jer,klu yg busuk tu geram jer bila penat2 kita bukak.

Myra Jay said...

Nk jgk buah maggis tu..huhuuu

deqlis said...

fav nie......suka sangat...sedapp!

wan nurul hezrina said...

nurulpun suka manggis..setiap kali nak makan memang tertub=nggu2 musim buah tiba=)

anitadiana said...

suka buah manggis ...tapi kat kg ita belum musim lagi...

Nisa Greennnpanda said...

wah..buah manggis.. sy suke gak..lame gile kot xmkn buah nie...

Ina Hashim said...

huwaaaaaaaaa x jumpa2 buah manggis kat sini

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™