Saturday, October 23, 2010

Roti Saj & Kari.

Salam dihari sabtu....apa agenda arini?lambat n3 pagi....br lps br'gebang' ngan Nyeah (kakak atie,dia tepon...sonoknya!).klu dh bertepon tue,mcm2 la citer kuar(xsdr bill tggi..hihi).tuk sarapan pagi kami tadi,atie buat roti saj & kari pencicahnya...tp atie buat terrrnipis lak!...berkeping2 MyLaling mkn(kocik2 jer atie buat..)...mmg sedap bila mkn cicah kari...kenyang sampai tghari kot!....Jom makan...byk lagi kt lam pinggan tuh!

Bahan-Bahan:(sumber:K.Ummi.K.Rus & Madihaa)

1 sb yis mauripan
1 sb gula- (kak rus ganti ngan susu pekat kacau dalam air suam)
1 1/2 cwn air suam
3 1/2 cwn tepung
1/2 st garam
sedikit minyak

Cara-cara:

1.Campurkan yis, gula, air suam dan garam sebatikan lalu masukkan tepung dan diuli.
Selesai diuli, ketepikan 1 jam...tutup kejap dgn plastik.
2.Uli lagi dan ketul-ketulkan kpd 7- 8 bahagian (Akak bahagikan kepada 10/11 ketul)...dibulat-bulatkan dan disalut minyak/tepung. (Akak salut minyak spt gambar kat bwh).
3.Pastu terus je ambil seketul (*tak perlu tunggu roti naik dah yea) dan ditekan-tekan dlm pinggan bulat bagi elok bulatnya dan digoreng tohor mcm goreng capati.......bila masak angkat.... (MaDiHaA masak lebih kurang 3 ~ 4 minit bagi setiap belah roti saj & terbalikkan masak lagi) mmmm makan ngan kuah....sedap dan kenyang....

5 comments:

ima said...

ermm...sedap je nampak roti saj tu,tak lah susah sgt nak buatnya...klu rajin leh lah dicuba...huhuhu

ieda said...

salam kak ..
sedappnya roti raj tuuu ... erghhh x pernah dgr tapi nampak best ..

kuah kari perghhh pekat tuu kak :))

Noorma Ismail said...

ada ler sekali hari tu buat roti saj ni..lepas tu dh malas nk buat...nk ngendeng kat akak jer lah..kari kasi lebey yer..

Noorma Ismail said...
This comment has been removed by the author.
Lin Rosly said...

Laparnya Perut Ni..Tgk Kari Tu....

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™