Monday, May 21, 2012

Acuan Apam Balik Atie.

Salam...slmt mlm.Ptg tadi atie masak apam balik..mlm ni atie nk menayang acuan yg atie selalu guna klu masak apam balik ni.
Nielah acuan apam balik tembaga yg atie beli tahun lepas... bkn atie yg beria2 sgt nk beli(Mylaling sebenarnya..hihi).Nk suh wife dia masak apam balik sendiri...blh mkn puas2.
Harganya acuan tembaga ni mmg mahai...
masa kami beli tahun lps dlm RM30-RM40 gitulh.Nie baru yg acuan berukuran kecik..yg bsr,xtau la harga camna.
Tp kebaikkan acuan tembaga ni...dia x melekat & cepat panas!.Klu buat apam balik..mmg seronok guna acuan tembaga ni.Kdg2 atie masak lempeng/pancake pon dlm ni gak...sbb comel jer & payah adunan melekat kat dlm tu.
Korang guna acuan apa tuk msk kuih apam balik?


20 comments:

kasihredha said...

mahal tak pe...tapi tahan lama...berbaloi beli kan.

Amie said...

Patutlah apam balik kita tak lawa... sebab pakai kuali non stick ajeee

kakyon said...

bergayalah atie ni..siap ada acuan apam balik lagi.jarang ada orang muda yg suka beli baarang2 macamni.rasa macam nk beli je...

Acik Erna said...

atie..tak de acuan jadi tak pernah buat apam balik.

ieda said...

berbaloi beli bila kak atie rajin buat kan ;)

izan mama mia said...

beli kalau mahal takpa kalau elok jer tak melekat...
saya guna kuali biasa yang tak melekat juga....mmg buat sendiri puas hati...suami baru je tadi beli bahan nak buat...esok pagilah nak buat,,hehehe
copy resepi kak atielah...sikit yer..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

K.Kasihredha...ha;ah..alah membeli..menang memakai :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Amiey..klu pakai kuali non stick pon menjadi gak..lawa gak....Yg penting sedap dimakan.hihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

kak yon..Xder la bergayanya.Tp mmg berbaloi membelinya...lgpon tahan lama.mana tau leh wariskn kat anakcucu..hihi

mama sara nur said...

assalam
salam kenal
apam balik feberet akak dan anak2 selalu beli di pasar malam he he
tembaga skrg memang mahal kan tp ada satu pun ok dah merasa makan sendiri buat kan

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

K.Erna...kat pasar mlm pon byk jual apam balik.Nie saje jer kami beli..:D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ieda..xder gak rajinnya ieda.Ikot mood gak..hihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Izan.betul tu.kuali non stick pon okey gak...xmelekat.
selamat mencuba..dah siap msk htr k.atie sikit ya :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

mama saranur..salam kenal dr k.atie.Panggil k.atie jer...
Klu skrg mungkin lg mahai kot tembaga camni..tu pon dulu puas cari gak..

fieda said...

ada bekas khas buat apam balik..padan la comey jer..

yanti isa said...

atie, cuti sekolah ni nak cuba la buat apam balik .

IntaNBerliaN said...

hebat sungguh kak tie ni... ada acuan apam balik lagi.. mmg kak tie ni rajin masaklah.. :-)

anitadiana said...

mahal juga lah tie..tapi tie rajin memasak..kalu tak melekat ok lah tu...

Ummu Muhammad said...

suami kite mcm kaktie..suke periuk2 sebab die sue cube masak2..hari tu google kat mudah tak jumpe plak yang sebiji mcm ni..yg ad ebanyak biji yang kecik2 heheh

Chen Chen said...

Kuali beli kat mana?

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™