Friday, May 18, 2012

Kisah Makan Cendol

Salam.
Ptg2 camni...ada lak cendol mmg bestkan.hihi.Jangan lak korang menjejes airliur lak.Nie sebenarnya kisah mggu lepas masa g Klang(pejabat Imigresen)..ambil passport pekerja yg dah siap.
Masa blk tu singgah la kat satu kedai ni...area Tanjung Karang/Kuala Selangor/Sabak..lupa lak.Kononnya nk merasa lar kesedapan cendol.Ingatkn ada lar seulas durian diletakkan tp entah cam isi durian cair yg diletakkan kat atas ais tu.
Rasa?bolehlah  la..dr xderkan?Yg paling atie sakit hati...bila order mee tu..YA ALLAH..cam masak bening jer(msk bening pon lg sedap!).
Atie langsung xmkn..
Bila hirup kuah tu...mmg dah rasa xsedap sgtttt!.MyLaling xmkn gak..habih jer cendol...terus kami kuar.
Mungkin kedai cendol/mee ni kat area yg atie g jer yg x sedap kot(brsangka baik..)..cawangan lain tentu sedap.Org baru..kedai baru..lom bape pandai nk adust bahan2.
Tp yg pasti kami takkan kesini lagikkkk...


Langsung xmkn..bila lps hirup kuahnya..

13 comments:

ummiaisyah said...

salam kak atie...sy slalu gak lalu jln tu..aritu singgh kt cendol durian borhan..yg ayu ni br lg rasanya..ingatkn ada le derian seketui dlmnya..rupanya ada le 2-3 urat je..hehehe..boh perasa je lebeh..muahaha..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

ummiaisyah..xpernah singgah kat cendol durian Borhan ni..tp kawan HB cakap xsedap.Entah larrr
sama la ingat ada la seulas durian letak kat atas ais tu tp emmmmm...

Cendana Kasih said...

salam akak... kalo seulas durian diletaknyer, mau harga rm10.00 semangkuk.... kat sini pun cendol biasa dah harga rm2.50.. kalo tahun lepas baru rm1.50 jer..

mahal kan...kalo barang kita orang nk murah2 jer, tp barang diorang??

Amie said...

Kesiannya... pertama kesian kat peniaga yang baru nak belajar meniaga, kedua kesian kat pelanggan yang sememangnya tahu haknya sebagai pengguna!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam noorma .ha'ah yg cendol k.atie mkn ni harganya RM2.50..derian pon cair jer.Ingatkn letak seketul camtu...
Sambil mkn..sambil bebel2 ngan HB.hihihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Amie..tu la pasai.Bila dah xsedap camtu mmg pelanggan takkan singgah lagi.
Sapa yg rugi sebenarnya...

ieda said...

Sedapnyee kak, panas2 sedaplah amakan kann, anak2 sya pjn suke, kalau cakap nak makan cendol semua sengih macam x pernah makan :)

Che Rosliza Che mat said...

Sedapnya cendol...Kalau balik perak selalu ajak mak mertua minum cendol..

TeacherAzimah said...

uiks yg ni mmg tak sedap kak. org siam ni klu tak silap. yg sedap sket cendol durian borhan dan cendol bakar. tp still not for 2nd time. biasa2 ajer..

EmbunRosaliza said...

Assalam atie, apa2 saje makanan yg kita oder, kalo tak sedap mmg tersangatlah tak puas hati, sakit ati adalah

adyna said...

rasanyer kat kuala selangor on the way nk gi highway lekas ada cendol sedap tapi tak tau yg nie kedai mana coz yg nie byk gak kete singgah coz leh tambah gula

ekinashikin said...

terliur dgn cendol ada durian lagi..

anitadiana said...

kalu ita..geram dah tu..hamper aje..tengok mcm sedap...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™