Monday, May 21, 2012

Udang Goreng Bertepung

Salam semua.Slmt tghari di hari isnin...arini msk simple jer...antara juadah tghari kami hari ini.....udang goreng bertepung.
Resepi?
Xder..ni main goreng dgn tepung cendawan yg atie beli lat kedai  SP3.Asalnya mmg tepung tuk goreng cendawan tp atie lak yg guna tuk goreng udang...sedap gak!
Bungkusan tepung tu cam gambar kat bawah tu.Korang pernah jumpa?...ada balance tepung masa goreng cendawan dulu..nk habihkn ,atie goreng udang lak.Mmg rangup jer bila dimakan..
Jemput makan semua...ambik sekor sorang.Cukup tak?hihi





28 comments:

PinkUmmi said...

sedap sedap...suke mkn udang goreng tepung

bunga_rose said...

sedapnye.. sejak anak alergik, agak pantang dgn seafood sbb masih bagi bf

Ucu Faridah said...

wuar...wuar...perut gua sudah ada bunyi dangdut..rap..dondang sayang..jazz..balada.. keroncong...blues...n macam2 lagi lah bunyi...
azatie boleh tolong bagi perut ni jgn macam2 kan....(jd faham2 jer lah yer....hahahhaa..)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam PU..mmg sedap.K.atie buat ratah jer :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Bunga_rose..kena pantang dulu lar klu anak alergik.Klu mkn gak...ssh nanti .

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ucuuuuuuu..atie kasi udang jer,nasik bawak sendiri.hikhik.Punya la kedekut tuan umah kedaung :D

Qhaifa Nur said...

kiranya tepung serbaguna lah ni.....

zila 4ever said...

sedapnya kak wt ratah-ratah..terliur:P

Rose Khadijah said...

assalamualaikum kak atie..hai kak..lama tak kunjung sini setelah kebizian melanda..hehehe..

mane nak cari tepung tu kak?!gune tepung kentucky tu boleh gak kot?!!

umialya/k.tini said...

ader lg, nakkkk

HALAMANKU said...

Salam Kak tie.. tak cukup satu ha ha ha kruk krak bila makan sedap tu kak.. erma tak pernah guna tepung tu..

Kakzakie said...

Kalau kena anak-anak kakak sepiring licin mereka kerjakan atie...

Afasz said...

sedap nye...nnti nk try buat sendiri la...asyik makan katy kedai je. :D

|| NaFiRaa || said...

x cukup jugak sekor.. saya hantu udang.. kekekeke

Aida78 said...

sedapnya waaaa Aida puasa la ari ni...

Qasey Honey said...

setakat ni...lum jumpa lg tgp cmtu...beli kt mne yer...nmpk garing n rangup aje udang tu...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Qhaifa NUr...mmg sedap..krup krup ratah udang jer.hihi

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Zial4ever..ha'ah mmg suka buat ratah jer.Mkn ngan nasi kurang..tu pon goreng 2 peket udang.Licinnnnn..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Rose khadijah...Ala,nk guna tepung kentucky pon blh.K.atie guna tepung ni sbb tepung kentucky xdak kat umah..
Entah ..k.atie trrjumpa tepung ni kat kedai sini.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ummialya..habihhhhh dah kena ratah.:D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Erma..sekor xcukup ya?hihi.Kedekutnya k.atie bagi sekor sorang lak ya :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

kak zakie..atie kat umah ni xyah tggu anak2 balik,kami berdua suami-isteri pon dah licinnnnnn mengerjakannya...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Afasz..klu masak sendiri puas mkn Dik.Kat kedai tu mahaiiii...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Nafiraa..OOOO xcukup sekor ya.nanti kang k.atie htr sepiring :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Aida..puasa?Alhamdulilah.Rajin berpuasa...pose ganti ker?
Nanti msk berbuka.leh cari udang...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

QH..tepung ni jual kat kedai Peladang kat sini.Xtau la kot2 tpt lain ada jual ker...

Aida78 said...

ok juga berbuka pose buat udang goreng tepung...tq bagi idea....

fieda said...

kak atie mmg terbaik la kan tepung magik ni

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™