Tuesday, May 22, 2012

Tumis Kacang Panjang

Salam...slmt tghari.Atie ni jarang menayang menu masakan sayur rasanyakan? Trutamanya kacang panjang.Bkn apa, sayur kacang pjg ni klu dimsk....atie xbape suka mkn.Klu buat ulam..laju jerrrr
Nie pon request dari MyLaling...dia yg beli sayur ni kat pasar tadi.Syiannya la..tingin nk mkn tumis sayur kacang panjg ghupanya...atie gandingkn juga ngan udang basah .
Semoga dia tambah  berselera mkn bersama juadah2 lain nanti.InsyaAllah.Lom mkn tghari lagi ni..sbb tggu Mylaling lom balik kereje.Lambat lak arini....
Makan sama2.....baru best!RESEPI?xyah la sbb main campak2 gitu jerrrrrrrr


23 comments:

Zie said...

Sedaptu kak tapi orang yg badan berangin memang pantang ni.. hehe

Che Rosliza Che mat said...

Cik rose tak boleh makan kacang...asyik kentut jer hihihi

Saya Disini said...

sedpnye

MOH KEMBARA said...

Salam Yong, ehhh lama jugak akak tak masak menu ni!

Ucu Faridah said...

tukang masak terkenal ni..main campak2 jer dah siap...mata tutup tak...? hihihi...

Izan Ishak said...

salam kak atie...

kak atie cam suami izan... suka buat ulam makan ngan sambal belacan atau sambal ketuk.

kalau izan plak suka tumis kcg pjg campur telur... makan camtu je pun sedap.

|| NaFiRaa || said...

waaahhh.. sedapnye.. makan ngan nasi panas2.. lawan ngan ikan goreng.. sedap!!

Qasey Honey said...

best...QH pon sgt rajin masak lauk cengini...simple tp sedapkan

IntaNBerliaN said...

samalah kak tie.. sy pun buat kacang pnjg gak hari ni..hihii

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Zie..mmg jarang beli pon sayur kcg pjg ni.Biasa beli kobis jerrr..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Rose..hikhik.Byk angin lam badan tu :D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Saya Di Sini...simple jer.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Moh Kembara..salam k.halima,jarang jumpa kacang pjg ya?Buat ulam cicah sambal kelapa...sodap!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ucu..bkn tukang masak trkenal tp surirumah ngah malas tu yg main campak jer
Arini xttp mata sbb takut jari kena pisau..ha ha ha

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Izan..HB org mana?mg sedap klu buat ulam jer izan tambah klu kcg pjg yg muda2 tu..heavan!

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Nafiraa..Hb k.atie tu yg mkn sedap sgt.K.atie kutip udang jer:D

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

QH..mmg simple jer tp kdg2 cam malas nk msk lauk camni.Suka yg kuah2 gitu..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Intanberlian..cam brpakat lak kita arini ya...

Norzie hany said...

Salam Atie.
Sis pun suka makan sayur yang simple macam ni,sedap makan dgn nasi panas2.

JaSSNaNi said...

sedap ni.. kacang panjang kalau kenakan plak dgn udang.. perghhh mmg nikmatnya.. makan ngan nasi panas2.. ikan goreng.. pecah cili api plak.. aduyaiipun... fengsan terus..

Azi said...

slm k.tie..azi pn klu masak syur suka menambah lauk pauk udang ke ayam ke telur baru berselera ye dak...

Cik Anita said...

lahhh...kacang panjang ni saya punya fevret lah kak. tapi kalau buat ulam saya cam kurang sikit. hehe. tp tumis tu jangan lama2 sangt lah, bagi dia rasa segar2 jugakk.. :)

Cik Ina Do Do Cheng said...

kacang goreng pun sodap makan ngan nasi panas ada plak ikan masin, fasha sandha lalu kat belakang pun cik ina tak heran : )

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™