Monday, April 23, 2012

Abang Dah Kembali Ke Asrama :(


Alhamdulilah,.kami telah selamat menghtr anak llaki atie kembali semula ke asrama ptg semlm  setelah bercuti selama semggu kat umah.Sedihnyaaaaaaa..
Kenapa kami masih meneruskn persekolahan Abg(anak llaki) kat asrama yg lama?
Mmg hafazannya dah tamat 30 juzuk 
tp kami ambil keputusan agar Abg kembali mengulang dr juzuk yg pertama semula.Maklum la ayat2 suci Al-Quran ni bkn mudah tuk di hafaz...& dgn cara mengulang,Abg akan lbh mengigati serta  menghayati setiap ayat.
Semoga ALLAH mempermudahkn Abg kembali mengigati surah2 yg trdahulu & terus sebati dgn dirinya....AMINNN.
Doa kami juga semoga Abg menjadikn ketaqwaan sebagai pakaiannya siang & mlm.Serta sentiasa melindungi kitab suci Al-Quran.
Sentiasa membaca & mengamalknnya kerana ia dalah sebaik-baik hiasan yg begitu indah & mulia.
Sebagai ibubapa ,kami sentiasa mendoakn yg trbaik tuk Abang...
anak llaki kami sebagai 
Mujahid untuk Islam & sentiasa menegakkan ajaran & Kalimah ALLAH.
Aminnnnnnn

**Mood sedih sebenarnya....balik umah sebak rasa hati trbyg2 kelibatnya.pastu nages sorang2.payahhhh..klu anak2 lama bercuti kat umah.Gembira bila tau mereka akan pulang...sedih bila mereka kembali keasrama :(

26 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

xpe kak..t dia balik lg ea..

Myra Jay said...

Aminnn, mudah-mudahan anak akak akan menjadi seorang tahfiz, insyaAllah :)

wan nurul hezrina said...

takper kak tie nnt abang mesti alik.untuk ilmu takpe..

LYAfrina said...

apa2 pon..moga abg mncapai kejayaan yer.. hebat tu hafalan .. moga doa kak atie dimakbulkan..mmg la tersasa sedih n kehilangan bila mula2 bpisahkan.. tp lama2 sikit..insyallah..ok la tu

ijayuji said...

Salam kak atie, sedih kan kalau dah bersama tetiba kena berpisah semula, semoga berjaya dunia akhirat insyaAllah! sejuk perut kan kak abg dah hafal 30 juzuk, moga terus cemerlang aminnnn..

Ummu Muhammad said...

kaktie..hebtnye abg..mudah2an abg hafal hadis pulak lepas ni..muge bergelar alim ulama' yg amal diusia mude..bestnye jadi kaktie dgn suami...doakan kami anak2 jadi mcm abang ;)

izan mama mia said...

Alhamdulillah..hebat anak kak atie..doakan mg dia lebih cemerlang nanti..:)

KakAsma said...

Alhamdulilah..
terasa rasa sejuk ajer perut tu mengandungkan anak yang boleh hafal 30 juzuk ,sangat kagum..tahniah atie..akak tumpang bangga dan gembira,semuga anak aktie akak menjadi anak soleh ..

|| NaFiRaa || said...

tetiba rasa sayu plak baca n3 neh.. :)

Ucu Faridah said...

anak2 menuntut ilmu tak perlu disedihkan ...walau hingga ke negera China..tapi kalau anak2 kurang illmu ALlah itu yg paling digerunkan...

kalau dah tak tahan sangat2..meh sini singgah meru ucu tolong belikan tisu 18 kotak...hahaha gurau jahhh..

ieda said...

wah kak sejukk perut dah hafaz 30 juzuk .. huhuh saya lak sedih .. dan bangga ;))

Siti_btp said...

Assalamualaikum,

Salam kenal,
Bertuahnya dpt anak hafaz Al-Quran..
Tahniah berjaya mendidik anak yg soleh dan soleha..tumpang gembira!!

Kakzakie said...

Semua ibu ada rasa macam ini kan atie. Kakak tapi bangga dgn atie dan suami berjaya didik anak cemerlang dunia & akhirat. Doakan anak kakak boleh jadi macam anak atie...

Cik FaRiZaM said...

moga kite lebih tenang amin >_<

follow ur blog

dr http://afasz.blogspot.com

Zie said...

yer ker? sabar yer sis... doakan anak senang belajar disekolah..

IntaNBerliaN said...

alhamdulillah.. sejuk perut mengandung... emmmm mmg sedihkan kak tie.. bila ank dh balik asrama semula.. mulalah rs sunyi..

zila 4ever said...

salam kak atie
tahniah..bukan senang nk hafal kan..semoga ank akk lbh cemerlang..berjaya didunia dan diakhirat..aminn

tiefazatie said...

salam kak atie..xpe..abg nak pergi menuntut ilmu kan..mulia tue..

nt ada rezeki..abg balik lg kan2..

take care sis..=)

Izan Ishak said...

salam kak atie...

alahai... sayu rasanya bila baca entry k.atie ni. yelah... satu hari nnti izan pun akan alami perkara yg sama mcm akak lalui skrg.

apa pun..kita doakan yg terbaik buat abg ye. moga hafazannya bertambah cemerlang lepas ni...

kemma said...

terharu n bangga ngn akk..sy pon teringin anak sy menghafal ..abang start menghafal umo berapa ye kak atie?semoga abang cemerlang dunia akhirat

Nieza said...

seronoknya dgr anak akak dah hafal al-quran sampai abis tu..alhamdulillah tumpang gembira...semoga abg berjaya dunia akhirat.insyaAllah:)

Nida said...

Nida yg baca pun sejuk hati rasanya... lagilah ibu yg mengandungkannya.. moga anak K.Atie menjadi pejuang Islam tersohor suatu masa nanti.. ameeeennn

amiey lee said...

kak atie...insyaAllah..rindu rindu nnti ada hikmah nye kan..
syabassss buat anak kak atie...
bangga kita tgk

fieda said...

takper kak atie..demi pelajaran dorang...

CheNamNam said...

alahai terbayang anak sy biler derang dah ke asrama plak nanti..mesti sy sedih macam kak atie jugakk...hukhukk...

tapi sebagai ibu kiter memang harapkan yang terbaik untuk mereka kan..so takperlah kak demi mase depan anak-anak..hantar doa untuk mereka dari rumahh..:)

anymz said...

aminnnn,semoga doa atie di makbulkan olehNYA...aminnn ya Robbbbb...

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™