Saturday, April 21, 2012

Cendawan Goreng

Salam & slmt taghri semua.Arini ada jemputan ke majlis kenduri perkahwinan kat Taman ni...dtg mkn jer,xyah gejobos.Tu yg bestnya...
Untuk anak llaki atie yg tak nk ikot...dok umah jer,atie dah siap2 masak untuknya.Antara yg atie msk ialah cendawan goreng ni.Kali ni,atie mencuba resepi milik SkyBlue..terima kasih ya.
Cubalah..ada kelainannya...
Bahan- bahan.(sumber:SkyBlue)

Cendawan ~
1 biji telur
1 tsp pati ayam tumix
1/2 tbp lada putih
1/2 tsp lada hitam
1 tbp gula
1 tsp tepung jagung
Garam secukup rasa.
Sediakan tepung jagung secukupnya juga untuk gorengan.

Cara- cara.

- Perapkan cendawan dengan semua bahan- bahan perapan. Biarkan sekejap.
- Panaskan minyak. Ambil cendawan yang dah diperap tadi dan ratakan denagan tepung jagung. Gorengkan sampai keperangan. Angkat dan sedia untuk  dimakan.



10 comments:

ieda said...

sesekali makan sedap kan akk
dah lama saya x grg nie ..
hurmmm nanti nak beli lah ;)

izan mama mia said...

hai kak atie...izan dtg lagi sesi petang...izan mmg suka cendawan ni...xpayah makan dgn nasi..ratah pon sedap...hihiih..tq bg resepi...

ummiaisyah said...

sedapnya cendwn tu!sy buat tak penah garing...huk.huk..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ieda..sekali sekala mmg best mkn goreng cendawan ni.
Kat pasar sini..kdg2 ada cendawan..kdg2 xder
Klu ada jual mmg k.atie beli..

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Izan..mmg sedap..cicah ngan sos +mayonis..hikhik

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ummiaisyah..time goreng tu masukkan satu2..jgn masukkan semua.pastu toskn atas kertas dapo tu..
InsyaAllah,dpt la cendawan yg garing :D

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

eija baru makan cendawan goreng jumaat lepas, tp beli yg dah siap goreng jerk..hehhee

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Eija..klu beli lg senang..byr duit terusss ngap!hikhik

kakyon said...

atie..copy resepi ye.mcm senang/rajin nak buat..hehe

fieda said...

saya suka benor dgn cendawan goreng kak atie..rasa mcm mkn ayam goreng pun ada..selalu jgk saya buat..

© Azatiesayang | Templates by : Nurulchumel's Design | All Rights Reserved™